اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شعار‌نویسی پشت ماشین ممنوع است



وی با بیان اینكه برخی از رانندگان نیز اقدام به گل پاشی روز خودروی خود كرده و همه جای آن رامی‌پوشانند، تصریح كرد: این اقدان نیز اقدام نیز ممنوع بوده و بسیار خطرناك است چرا كه دید راننده را كاملا محدود می‌كند.‌

 

فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: شعار‌نویسی پشت ماشین ممنوع است و با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود.

 

مقصود شمس‌آذر اظهار داشت: شعار نویسی پشت ماشین از نظر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی وجاهت قانونی نداشته مگر در مواردی كه همشهریان از طریق راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی مجوزهای لازم را در این زمینه گرفته باشند.

 

وی با بیان اینكه تاكنون برخوردهای لازم در این مورد به دلیل اعتقادات خاص مردم به اباعبدالحسین (ع) و ائمه اطهار صورت نگرفته است، افزود: به دلیل شدت علاقه مردم به ائمه اطهار شعار‌نویسی در سال‌های اخیر مد شده است، كه تاكنون نیز در این مورد اقدام قانونی خاصی از سوی پلیس انجام نشده است.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینكه نصب هرگونه علامت، پلاك متفرقه و الصاق نوشته، آگهی و تصویر به بدنه وسایل نقلیه بدون داشتن مجوز ممنوع است، یاد‌آور شد: تذكرات لازم در این ایام به همشهریان داده می‌شود.

 

وی گفت: تاكنون پلیس در این مورد ملاحظه مردم را كرده است، ولی پس از این ابتدا با تذكر و سپس با اقدام قانونی برخوردهای لازم را انجام می‌دهیم.

 

شمس آذر با اشاره به نقش رسانه در آگاه سازی جامعه و مردم در مورد قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه با اطلاع‌رسانی مطلوب در زمینه امكان بروز تصادف به دلیل عدم دید كافی راننده مردم و رانندگان را از عواقب چنین اقداماتی آگاه كنند.

 

وی با بیان اینكه برخی از رانندگان نیز اقدام به گل پاشی روز خودروی خود كرده و همه جای آن را می‌پوشانند، تصریح كرد: این اقدان نیز اقدام نیز ممنوع بوده و بسیار خطرناك است چرا كه دید راننده را كاملا محدود می‌كند.‌

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: وسایل نقلیه در مسیرهای دستجات عزاداری در ایام محرم توقف نكرده و موجب ایجاد راهبندان نشوند، چرا كه در صورت مشاهده هر نوع بی‌نظمی در این مورد خودروهای متخلف توقیف می‌شوند.

 

طبق بند 4 ماده 18 قانون تنظیم بخشی مقررات راهنمایی و رانندگی مصوبه 11 تیر ماه سال 84 نصب هرنوع علامت و پلاك متفرقه و همچنین الصاق نوشته، آگهی و تصویر به بدنه وسایل نقلیه بدون داششتن مجوز ممنوع است./عصرایران


ویدیو مرتبط :
نوشتن شعار محرم پشت ماشین (تاسف آور)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز پشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویسی چک‌پول‌های یکصد هزار تومانی از نیمه دوم آبان



 

 

دبیرکل بانک مرکزی از آغاز پشت نویسی چک پول‌های یکصد هزار تومانی از پانزدهم آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، 'محمود احمدی' افزود: بعد از این مرحله پشت نویسی چک پول های 50 هزار تومانی نیز انجام خواهد شد.

وی با بیان آنکه تاکنون حدود 50 میلیون قطعه اسکناس 10 هزار تومانی منتشر شده است، گفت: بانک‌ها مجاز به استفاده از این اسکناس‌ها در دستگاه‌های خودپرداز خود هستند و منعی برای بهره‌گیری از آنها در این دستگاه‌ها وجود ندارد.

احمدی درباره خرید و فروش وام‌های پرداختی شبکه بانکی در بازار، گفت: این پدیده همانند سایر موارد غیرمجاز که در روزنامه‌ها تبلیغ می‌شود می‌باشد و این در حالی است که بانک مرکزی از گذشته بر روی برخورد با آن تمرکز کرده است.

وی درباره عملیاتی شدن چک پول‌های 200 هزار تومانی در بازار نیز گفت: این چک پول‌ها در حال حاضر برای عرضه آماده و قرار است پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در صورت نیاز توزیع شود.

دبیرکل بانک مرکزی درباره اتخاذ تدابیر لازم برای پرداخت یارانه نقدی مرتبط با قانون هدفمند سازی یارانه‌ها، گفت:‌ برهمین اساس قرار است از زمان اعلام دولت، ‌شبکه بانکی کشور و شعب کشیک تا آخر وقت اداری نسبت به پرداخت یارانه‌ نقدی تعیین شده اقدام کنند.

احمدی ادامه داد: این امر برای کاهش میزان حضور مردم در شعب بانک‌ها صورت می‌گیرد.

اسکناس‌های 20 و 50 هزار تومانی چاپ نمی‌شود

دبیرکل بانک مرکزی گفت: هرچند چاپ اسکناس‌های 20 و 50 هزار تومانی در دستور کار بانک مرکزی قرار ندارد اما حوزه طراحی اسکناس این بانک آمادگی کامل را برای چاپ این اسکناس‌ها دارد.

احمدی اظهار داشت: با وجودی که تلاش می‌کنیم تا اجازه ورود چک پول‌های 200 هزار تومانی به بازار را دریافت نمائیم اما هنوز این اجازه را دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: چک پول‌های موجود در بازار 50 و 100 هزار تومانی است و ما قصد داریم به مرور که اسکناس‌های 10 هزار تومانی را وارد بازار کنیم، به همان مقدار 50 هزار تومانی را از بازار خارج نمائیم.

احمدی با بیان اینکه هم اکنون اجازه ورود 200 هزار تومانی به بازار صادر نشده، گفت: اسکناس 10 هزار تومانی وجه نقد رایج در کشور است، این در حالی است که پشت نویسی چک پول‌های 50 و 100 هزار تومانی نیز در آینده شروع خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد طبق سیاست بانک مرکزی قصد نداریم که تکیه مبادلات مردم را بر وجه نقد قرار دهیم، به همین دلیل در زمان حاضر استفاده از 200 هزار تومانی کنار گذاشته شده است...../تحلیل:عصرایران