اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شش محور مواصلاتی کشور مسدود اعلام شد



اخبار,اخبار اجتماعی,وضعیت راههای کشور


اخبار اجتماعی - شش محور مواصلاتی کشور مسدود اعلام شد

مدیر مرکز مدیریت راههای کشور شش محور مواصلاتی کشور را به دلیل بارش برف و طغیان رودخانه ها مسدود اعلام کرد.

علی اکبر آشوری در گفت و گو با ایرنا، افزود: محورکنارک – جاسک و محور فرعی ایرانشهر – خیرآباد واقع درجنوب استان سیستان و بلوچستان به دلیل طغیان رودخانه های محلی تا اطلاع بعدی مسدود شده است.

به گفته وی محورشمشک – دیزین ( جاده اختصاصی حدفاصل پارکینگ بالا تا پارکینگ پایین) واقع در استان البرز، به دلیل بارش برف تا اطلاع ثانوی مسدود است، اما همه روزه‏ امکان تردد از تهران به محور شمشک تا پارکینگ بالا، از ساعت 7 لغایت 17 و از کرج به محور دیزین تا پارکینگ پایین، بطور 24ساعته، میسر است.

آشوری گفت: محورشهداد- نهبندان، مقطع واقع در استان کرمان، به دلیل وقوع سیلاب از کیلومتر 60 تا 73 و محور پونل - خلخال، ( از سه راهی پونل تا ورودی جاده زندانه) واقع در استان گیلان به دلیل بارش برف، تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

وی با بیان این که محور دیهوک – نهبندان، واقع در استان کرمان نیز به دلیل جاری شدن سیل تا اطلاع بعدی مسدود است ، افزود: محوراصلی قم – گرمسار و بالعکس، واقع در استانهای تهران‏، سمنان و قم، به دلیل تمدیدعملیات راهسازی تا 31 خردادماه سال جاری مسدود و مسیرجایگزین برای خودروهای سواری آزادراه قم ـ تهران، برای وسایل نقلیه سنگین محور قدیم قم ـ تهران و در ادامه برای کلیه خودروها، جاده امام رضا ( ع) به سمت پاکدشت و گرمسار خواهد بود.

وی اظهارداشت: در محور کرمان ـ راین ـ حسین آباد ـ جیرفت (ساردوئیه ـ جیرفت)، واقع در استان کرمان به دلیل مداخله با ترافیک شهری‏ و تردد در جاذبه های گردشگری و عبور 23 کیلومتری از مسیر فرعی، تردد خودروهای سنگین و حاملین فرآورده های نفتی ممنوع و محور ترانزیت کرمان ـ دهبکری ـ جیرفت، محور جایگزین آن اعلام شده و تردد وسایل نقلیه سواری در محور یاد شده بلامانع است.

آشوری خاطرنشان کرد: براساس تصاویر دریافتی از دوربینهای نظارتی، سامانه های هوشمند تردد شمارشعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به استثنای محورهای مسدود و ممنوع یاد شده ، مابقی محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به روال عادی در جریان است.

مدیر مرکز مدیریت راههای کشور در پایان توصیه کرد: از آنجا که در ایام تعطیلات نوروزی شاهد افزایش بار ترافیکی در بیشتر راههای اصلی کشور هستیم، هموطنان برای آگاهی از آخرین وضعیت راههای کشور می توانند با شماره تلفن گویای 88925252 و 141 تماس بگیرند و یا اینکه به وب سایت iran141.ir مراجعه و یا به شماره 1000141 پیامک کنند.

اخبار اجتماعی- ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
شروع مشکلات کشور با اعلام ارز 4200 تومانی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بارش برف در سه استان کشور / انسداد سه محور مواصلاتی



اخبار, بارش برف نوروز


اخبار اجتماعی - بارش برف در سه استان کشور / انسداد سه محور مواصلاتی

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از بارش برف در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان خبرداد.

به گزارش ایرنا ، سرهنگ ˈ حمیدیˈ درباره آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده های کشور، اظهارداشت: در اکثر محور های استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی، محور شاهرود- آزاد شهر، شاهرود - توسکستان و فولاد محله- کیاسر در استان سمنان بارش برف گزارش شده است.
 
وی با اشاره به انسداد محور تربت حیدریه - مشهد، شاهرود- آزاد شهر- توسکستان - شاهرود به علت بارش برف، گفت: با تلاش نیروهای امدادی و پلیس راه ، محورهای یاد شده بازگشایی شد.
 
رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از رانندگان خواست برای رانندگی در مسیرهای کوهستانی، تجهیزان ایمنی و زمستانی به وی‍‍‍ژه زنجیر چرخ همراه داشته و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
 
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: به غیر از محدوده کرج- چالوس، سایر محورهای مواصلاتی کشور از وضعیت ترافیکی روان برخوردار هستند.
 
وی افزود: با توجه به کاهش بار ترافیکی در برخی محورهای مواصلاتی، احتمال افزایش سرعت برای برخی از رانندگان و نیز خستگی و خواب آلودگی برای رانندگان متصور است بنابراین به آنان توصیه می شود در مسیرهای طولانی پس از دو ساعت رانندگی، 10 تا 15 دقیقه استراحت کنند.
 
حمیدی از رانندگان خواست با پرهیز از عجله و شتاب، صبر و تحمل سفر ایمن داشته باشند.
 
این مقام انتظامی از انسداد محور شهداد- نهبندان به علت سیل، شمشک به دیزین، قم - گرمسار به علت عملیات راهسازی، خبرداد.
 
رییس مرکز کنترل و ترافیک پلیس راهور به وجود بار ترافیکی پر حجم در برخی محورهای ورودی شهرهای کشور، اشاره کرد و گفت: ورودی های استان های زیارتی و نیز مازندران و گیلان به علت توقف های غیر مجاز دارای بار ترافیکی پر حجم هستند، اما در مابقی محورهای کشور شرایط ترافیکی روان وجود دارد.
 
وی به رانندگان توصیه کرد از توقف های غیرمجاز، تخلفات حاشیه ای راه و حرکت های غیر اصولی رانندگی که موجب افزایش بارترافیکی می شود، پرهیز کنند. 

اخبار اجتماعی - ایرنا