اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شریعتمداری:جریان انحرافی حقیرتر از آن است كه نامش بر زبان مبارك ولی امر مسلمین جاری شود



 

 

 

 

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه كیهان در همایش سراسری ناظران شورای نگهبان استان مازندران كه در مسجد امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشكی بابل برپا شده بود گفت؛ آن روزها كه جمهوری اسلامی ایران در اولین گام های حیات خود بود، آمریكا و متحدانش كه می دانستند ادامه حیات این نظام برخاسته از اسلام ناب محمدی(ص)، موجودیت آنها را به چالش جدی می كشاند، با همه توان به مقابله با آن برخاستند بنابراین امروزه كه جمهوری اسلامی ایران به قدرتمندترین كشور منطقه تبدیل شده و جهان اسلام را علیه حاكمیت آمریكا و متحدانش به میدان كشیده است، بسیار ساده اندیشی است اگر تصور كنیم كه از توطئه و كینه توزی دست می كشد.

مدیرمسئول كیهان با تاكید بر ناامیدی دشمن از حمله نظامی و سایر شاخه های جنگ سخت گفت؛ امروزه یكی از اهداف دشمن كه از طریق پیاده نظام داخلی خود دنبال می كند، نفوذ در مراكز تصمیم ساز و سیاست پرداز نظام است و در این میان مجلس نهم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نشانه ها حكایت از آن دارند كه پیاده نظام دشمن با چراغ خاموش به سوی خانه ملت گسیل شده است و دقیقا به همین علت است كه در انتخابات پیش روی، نقش شورای نگهبان و ناظران و بازرسان این شورا كه چشم و گوش ملت هستند از همیشه تعیین كننده تر است.

مدیرمسئول كیهان در ادامه سخنان خود گفت؛ مردم با توجه به تجربه و سابقه ای كه از دوره های مختلف انتخابات دارند، ناظران و بازرسان شورای نگهبان را فرزندان با بصیرت و چشم و گوش بینا و شنوای خود می دانند و به همین علت از آنها انتظار دارند كه پیاده نظام دشمن را پیشاپیش شناسایی كرده و از نفوذ آنها به مجلس شورای اسلامی كه به قول حضرت امام(ره) عصاره فضیلت های ملت است جلوگیری كنند و افزود؛ پیرزنی به كریمخان زند شكایت كرد كه حرامیان نیمه شب به خانه ام تاخته و اموالم را به غارت برده اند. كریمخان پرسید؛ هنگام هجوم دزدان چه می كردی؟ پیرزن گفت؛ خوابیده بودم، خان زند به ملامت پرسید؛ چرا به خواب رفته بودی؟ و پیرزال به كنایه گفت؛ گمان می كردم كه تو بیداری.

مدیرمسئول كیهان گفت؛ دقت نظر شورای نگهبان و بازرسان و ناظران این شورا در تعیین صلاحیت نامزدها طی سال های گذشته گواه آن است كه در پاسداری از مراكز حساس و تعیین كننده نظام هوشیار و بیدار بوده اند. و افزود؛ در جریان جنگ احد از تنگه غنیمت ضربه خوردیم. آنجا كه نگاهبانان تنگه احد، پیروزی در میدان پیش روی را دیدند اما، دشمن به كمین نشسته در پشت جبهه را ندیدند. در جنگ صفین از نیزه جهالت زخم برداشتیم، آنجا كه شماری از سپاهیان حضرت امیرعلیه السلام، به سوی پاره های بر نیزه رفته قرآن شتافتند و قرآن ناطق را در میانه میدان تنها گذاشتند، اما امروزه همه آن نشیب ها در پیچ و خم حوادث به فراز تبدیل شده است و اینگونه بود كه در 9 دی ماه 88 از بلندای بصیرت بر لشكر مشترك كفر و شرك و نفاق تاختیم و بنیان فتنه ای را كه به جنگ احزاب شبیه بود و بیش از 20 سال تدارك شده بود، برانداختیم.

مدیرمسئول كیهان در بخش دیگری از سخنان خود گفت؛ یكی از دستورالعمل های دیكته شده به عوامل وابسته به جریانات فتنه و انحرافی، پنهان كردن هویت واقعی خود برای حضور در رقابت های انتخاباتی مجلس نهم است و نتیجه گرفت؛ استفاده از این ترفند نشان می دهد كه عوامل وابسته به جریانات مورد اشاره از نفرت عمیق مردم نسبت به خود باخبرند و اگر چنین نبود، نیازی به پنهان كردن هویت واقعی خود نداشتند. و افزود؛ مدتی است كه پیاده نظام داخلی دشمن از میدان واقعی به فضای مجازی و سایبری كوچ كرده و با بهره گیری از شگرد «انگاره سازی» و استفاده از صدها سایت اینترنتی كه هزینه آن از بودجه 400 میلیون دلاری و اعلام شده آمریكا تأمین می شود، نفرات خود را پرشمار جلوه داده و این توهم را به مسئولان نظام القا می كند كه رد صلاحیت نامزدهای وابسته به آنها پرهزینه خواهد بود!

مدیرمسئول كیهان در ادامه به تشریح چند فرمول و شاخصه پرداخت كه استفاده از آن می تواند در شناسایی افراد فاقد صلاحیت نقش موثری داشته باشد و از جمله به دو معیار «سابقه» و «حال فعلی» افراد اشاره كرد و گفت؛ نگاه به حال فعلی افراد، درباره كسانی است كه سابقه خوب داشته اند ولی امروزه به انحراف افتاده اند، بدیهی است كه این عده و كسانی كه در حلقه آنها بوده و هستند، صلاحیت نامزدی مجلس شورای اسلامی را ندارند. وی گفت؛ البته این افراد نظیر عوامل نشان دار فتنه 88 و جریان انحرافی مستقیما وارد میدان نمی شوند و برخی از وابستگان كمتر شناخته شده خود را می فرستند كه تحقیق در سوابق آنها اگرچه برای ناظران و بازرسان شورای نگهبان وقت گیر است ولی كار دشواری نیست و با توجه به اهمیت آن، صرف وقت ضرورت دارد.

مدیر مسئول كیهان گفت؛ بدسابقه های نشان دار نیز به میدان نمی آیند ولی در اینجا نكته ظریفی هست و آن این كه؛ این روزها و در آستانه انتخابات مجلس نهم، شماری از افراد وابسته به فتنه گران و یا جریان انحرافی ادعا می كنند كه از جریانات مزبور جدا شده اند. این ادعا اگرچه بعید نیست كه صحت داشته باشد اما شرط احتیاط آن است كه با توجه به سابقه آنها از تایید صلاحیت آنان خودداری شود در این حالت بر فرض هم كه در ادعای خود صادق باشند حقی از آنها ضایع نشده است چرا كه اولا؛ خانه ملت، جای افراد بدسابقه و مشكوك نیست و ثانیا؛ مگر تنها محل خدمت به مردم و نظام، مجلس شورای اسلامی است؟ این افراد اگر واقعا از جریانات فتنه و انحرافی جدا شده اند می توانند در زمینه های دیگری به مردم خدمت كنند.

شریعتمداری در ادامه این همایش بزرگ استانی، به پرسش های حاضران پاسخ گفت. وی در پاسخ به این سؤال كه نظر رهبر معظم انقلاب درباره جریان انحرافی چیست؟ گفت؛ حضرت آقا همانگونه كه اخیراً نیز تاكید فرموده اند، اجازه انحراف از مبانی اسلام و انقلاب را به هیچكس و هیچ جریان و فرقه ای نمی دهند و در ماجرای عزل آقای مصلحی كه پروژه جریان انحرافی بود، شاهد بودیم با قدرت و صلابت ایستادند.

وی در ادامه گفت؛ جریان انحرافی حقیرتر از آن است كه نامش بر زبان مبارك ولی امر مسلمین جاری شود. ایشان هرجا كه این جریان و یا جریانات مشابه دیگر در پی ساختارشكنی و ضربه زدن به حیثیت نظام برآمده اند، با صلابت و اقتدار مثال زدنی از آن جلوگیری فرموده اند، آیا از این نمونه ها نمی توان نظر حضرت آقا درباره این جریان را درك كرد؟ شریعتمداری در پاسخ به سؤال دیگری گفت؛ جریان انحرافی ادامه كاریكاتوری فتنه 88 است وهمان اهداف فتنه گران را دنبال می كند بنابراین چرا نباید این دو جریان را در ائتلاف با یكدیگر تلقی كرد؟

مدیر مسئول كیهان در پاسخ به سؤال دیگری گفت؛ دلیلی ندارد كه مجلس شورای اسلامی در انحصار یك عده ثابت از نمایندگان باشد، بسیاری از این نمایندگان طی چند دوره نمایندگی، ظرفیت خود را به كار گرفته اند و حالا باید جای خود را به نیروهای مؤمن و متعهد دیگر بدهند.

وی افزود؛ لازم است نیروهای مردمی و توده های عظیم حزب الله، افراد ولایی دلسوز و كارآمد و فداكار را شناسایی و برای نامزدی مجلس به تهیه كنندگان لیست اصولگرایان معرفی كنند و بر حضور آنان در فهرست نامزدها اصرار بورزند چرا كه مردم ولی نعمت های واقعی هستند و تهیه كنندگان لیست باید نظر آنها را در اولویت قرار دهند. این افراد با توجه به حمایت مردمی از رأی بالایی برخوردار خواهند شد..../تحلیل:انتخاب


ویدیو مرتبط :
روایتی از ولی امر مسلمین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شریعتمداری و هاشمی تکلیف را روشن کنند / مخترع «جریان انحرافی» کیست؟



به گزارش شبکه ایران، واژه انحراف و مشتقات آن، این روزها پرکاربردترین واژگان در ادبیات سیاسی کشور است به گونه ای که احتمالا با اندکی تسامح می توان میزان کاربرد این کلید واژه را در ادبیات برخی کنشگران سیاسی، در تراز افعالی چون «است» ، «بود» و «شد» تخمین زد!

اما چه شد که انحراف، به اصلی ترین کلید واژه در ادبیات سیاسی کشور تبدیل شد.

در همین زمینه یکی از سایت های خبری وابسته به نهاد خاص در مطلبی با عنوان "آیا احمدی نژاد با هاشمی دوست شده است؟"، اگر چه دیر هنگام، اما بالاخره به بازی اصولگرایان در زمین "حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی" اعتراف کرد.

این سایت نوشت: « البته نباید از یاد برد که عبارت "جریان انحرافی" نخستین بار توسط هاشمی به منصه سیاسی کشور راه یافت و برخی اطرافیان احمدی نژاد به هیچ وجه در این رابطه دل خوشی از آیت‌الله هاشمی ندارند.»

اصولگرایان مدعی ولایت , اخبار سیاسی

اعتراف دیرهنگام این سایت خاص، در شرایط کنونی بسیار معنا دار است. آیا اصولگرایان مدعی ولایت با علم به بازی در زمین هاشمی رفسنجانی به دشمنی و تخاصم با دولت ادامه خواهند؟

تکلیف را روشن کنید لطفا!

مخالفان دولت، از لفظ "انحراف" برای توصیف دولت استفاده می کنند و طی یک سال گذشته همواره کوشیده اند اتهامات گوناگونی را به این جریان نسبت بدهند. البته در میان این جریان، همواره رقابتی هم وجود دارد بر سر اینکه چه کسی اولین بار این واژه را برای توصیف دولت مردان به کار برده است. روزنامه کیهان چندی پیش مدعی شد مخترع این واژه، مدیر مسئول این روزنامه بوده و این اقدام را به عنوان یکی از افتخارات خود ذکر کرد.

اکنون با اعتراف سایت خبری مشرق، به ابداع واژه "جریان انحرافی" توسط "حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی" معلوم نیست بالاخره این اختراع را باید به نام چه کسی ثبت کرد؛ حسین شریعتمداری یا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام؟

شاید لازم باشد مدیر مسئول کیهان و آقای هاشمی اختلافات خود را باز هم پای میز میز مذاکره حل کنند!

یک پرسش دیگر

در شرایطی که طی یک سال گذشته "انحراف" به پر بسامد ترین واژه در ادبیات سیاسی کشور تبدیل شده است، حامیان دولت از به کاربردن آن پرهیز داشته اند.

حامیان دولت، از آنجایی که معتقدند در نظام امت و امامت، امت می بایست ترمینولوژی خود را از امام الهام بگیرد و در گزینش ادبیات سیاسی هم از ولایت پیروی کنند، همواره به کاربرد غیر عادی این واژه انتقاد داشته اند. آن ها می گویند همانطور که کسی حق ندارد ترمینولوژی "فتنه" را با ادبیاتی متفاوت "نظیر دعوای سیاسی" یا "کدورت انتخاباتی" زیر سوال ببرد، کسی هم حق ابداع ترمینولوژی یا ادبیات سیاسی جدید بدون هماهنگی با رهبر انقلاب را ندارد. آن ها عدم کاربرد لفظ جریان انحرافی چه به عنوان یک لفظ و چه به عنوان یک مفهوم در فرمایشات رهبر معظم انقلاب را دلیل صحت اعتقاد خود و استنکاف از کاربرد این واژه عنوان می کنند.

این طیف با استناد به سخنان هاشمی رفسنجانی به خصوص نامه معروف بدون سلام و السلام وی به رهبر انقلاب که صراحتا محمود احمدی نژاد منحرف نامیده و با بنی صدر مقایسه شده بود، اصلی ترین مخالف محمود احمدی نژاد را مبدع این واژه می دانند.

در مقابل، اصولگرایان هم همواره این مطلب را رد کرده و حامیان دولت را به تشکیل دو قطبی مصنوعی هاشمی – احمدی نژاد با اهداف سیاسی متهم کرده اند. آن ها می گویند که دولت منحرف است، اما هیچ وقت نگفته اند که چرا رهبر انقلاب همواره انحراف در مسئولان نظام را قاطعانه رد کرده اند.

اصولگرایان مدعی ولایت , اخبار سیاسی

منبع:شبکه ایران