اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شروط هیات رییسه برای قرائت دفاعیه دفتر هاشمی در مجلس



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

شروط هیات رییسه برای قرائت دفاعیه دفتر هاشمی در مجلس

یک عضو هیات رییسه مجلس با تایید این‌که «نامه‌ای از‌ آقای محمد هاشمی برای ایجاد امکان طرح دفاعیه‌اش در صحن علنی به هیات رییسه ارسال شده است» گفت که این نامه به دو شرط از تریبون مجلس قرائت می‌شود.

به گزارش ایسنا، جواد جهانگیرزاده اظهار کرد: آقای محمد هاشمی نامه‌ای را به هیات رییسه فرستاده که در آن تقاضای ایجاد امکان دفاعیه در مقابل اظهارات یکی از نمایندگان را مطرح کرده است.

وی ادامه داد: در این نامه‌ متن دفاعیه آقای هاشمی قید نشده است و تاکنون نامه‌ای با این مضمون به هیات رییسه نرسیده است.

وی با بیان این‌که ‌«قرائت متن مکتوب این نامه در صحن علنی به دو شرط انجام می‌شود» توضیح داد: اولین شرط آن است که این دفاعیه بیش از دو برابر اظهارات نماینده نباشد و دوم این‌که این نامه متضمن توهین و افترا علیه گوینده نباشد.

این عضو هیات رییسه مجلس خاطرنشان کرد: باید منتظر متن نامه دفاعیه آقای محمد هاشمی بود تا بعد از آن بررسی کرد که آیا این نامه می‌تواند از تریبون مجلس قرائت شود یا خیر؟ چراکه طبق ماده 78 آیین‌نامه هیات رییسه باید تشخیص دهد که صحبت‌های نماینده که نسبت به آن اعتراضی وجود دارد همراه با توهین یا اهانت بوده و یا خیر؟

وی با بیان این‌که «بعد از ارائه متن مکتوب نامه هیات رییسه در جلسه خود در مورد قرائت نامه در اولین فرصت از تریبون مجلس تصمیم‌گیری می‌کند» گفت: جلسات هیات رییسه دوشنبه هر هفته برگزار می‌شود که قاعدتا در صورتی که این نامه قبل از روز دوشنبه به هیات رییسه ارائه شود، در این رابطه در جلسه تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در واکنش به اعتراض خانواده هاشمی به هیات رییسه در خصوص سکوت در برابر اظهارات مطرح شده در مجلس در مورد آن‌ها نیز گفت: طبق آیین‌نامه و قانون اساسی هیات رییسه مجوز ندارد که سخنرانی پیش و یا حین دستور نماینده‌ای را قطع کند. از این رو هیات رییسه در این رابطه براساس قانون عمل کرده است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در جلسه جامعه روحانیت مبارز اعلام شد: كاندیداتوری رسمی مهدوی‌كنی برای انتخابات هیات رییسه مجلس خبرگان



 

 

در جلسه جامعه روحانیت مبارز اعلام شد

 

سخنگوی جامعه‌ روحانیت مبارز تصریح كرد: آیت‌الله مهدوی كنی دبیركل جامعه‌ روحانیت مبارز اعلام كرد كهدر انتخابات هیات رییسه مجلس خبرگان حضور پیدا می‌كند.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سالك در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌كه جلسه‌ شورای مركزی جامعه‌ روحانیت مبارز روز چهارشنبه با حضور دبیركل این تشكل برگزار شد، گفت: در ابتدا اخبار روز و مسائل داخلی و خارجی به خصوص مسائل خاورمیانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سپس اعضاء به بحث در مورد جایگاه مجلس خبرگان رهبری پرداختند.

 

سالك با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی و هم‌چنین اهمیت ولایت فقیه و جایگاه این تشكل گفت: مجلس خبرگان رهبری حافظ نظام و رهبری است و در واقع عامل وحدت است و این مجلس با حضور علما و شخصیت‌های مختلف نقش اساسی در دفاع از دین و ولایت فقیه را بر عهده دارد.

 

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در ارتباط با حضور آیت‌الله مهدوی كنی در انتخابات هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری و درخواست از وی جهت حضور در این انتخابات گفت: به دنبال این درخواست‌ها و تقاضاهای مكرر و با توجه به سابقه‌ آیت‌الله مهدوی كنی و درخواست اعضای جامعه روحانیت مبارز جهت حضور ایشان در انتخابات هیات رییسه مجلس خبرگان، ایشان در پاسخ به این درخواست گفتند كه می‌آیم.

 

وی افزود: آیت‌الله مهدوی كنی در این ارتباط به وظیفه شرعی و اعتقادی خود عمل كردند و ایشان همواره بر اساس تكلیف عمل كرده‌اند و هر كجا نیاز بوده حضور داشته است.

 

در حال حاضر ریاست مجلس خبرگان رهبری بر عهده‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است و در تاریخ 17 اسفند ماه، اجلاسیه‌ خبرگان برگزار خواهد شد و اعضای هیات رییسه توسط اعضای خبرگان انتخاب خواهند شد./ایسنا