اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شروط حضور مک‌دونالد در ایران چیست؟



اخبار,اخباراقتصادی ,مک‌دونالد

در زمینه حضور رستوران‌های خارجی در ایران منع قانونی وجود ندارد و احتمالا از این پس شرایط برای رقابتی شدن بازار بیشتر فراهم می‌شود

به دنبال اعلام آمادگی فروشگاه مک‌دونالد برای حضور در ایران بحث‌های گسترده‌ای صورت گرفته مبنی بر اینکه چقدر فروشگاه‌ها و رستوران‌های بزرگ دنیا، امکان حضور در ایران را دارند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در همین مورد علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: در زمینه حضور رستوران‌های خارجی در ایران منع قانونی وجود ندارد و احتمالا از این پس شرایط برای رقابتی شدن بازار بیشتر فراهم می‌شود ولی برای اینکه این نوع رستوران‌ها در ایران بتوانند حضور داشته باشند، نیاز به اخذ مجوزهایی از سازمان صنعت، معدن و تجارت و البته وزارت بهداشت است.

وی اضافه کرد: با این همه هنوز اقدامی جدی هم از طرف مک‌دونالد صورت نگرفته است؛ فقط اعلام آمادگی کرده که می‌تواند در ایران هم به عده‌ای نمایندگی دهد. به نظر می‌رسد که این قیبل اقدامات بیشتر برای سنجیدن واکنش ایران انجام شده و می‌خواهند بررسی کنند که در چه زمینه‌هایی می‌توانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند. در مقابل در ایران هم هنوز تصمیمی هم گرفته نشده است. باید اقدامات لازم صورت بگیرد تا در ایران هم بررسی انجام و مشخص شود امکان دادن مجوز برای فعالیت این شرکت‌ها وجود دارد یا نه؟


  اخبار اقتصادی -  باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
تبلیغ باحال مک دونالد (McDonald) با حضور لبرون جیمز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور مک‌دونالد در ایران به کجا رسید؟



اخبار,اخبار اقتصادی,مک‌دونالد

اخبار حاکی از آن است که هنوز سرنوشت حضور مک‌دونالد در ایران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و بهتر است متقاضیان از اقدام برای واریز پول به حساب این شرکت بین‌المللی امتناع کنند.

کمی بعداز توافقات ژنو بود که شرکت رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد، برای دادن شعباتی از رستوران خود به ایران اعلام آمادگی کرد.

پیشنهادی که گرچه مورد توچه مسوولان چندان نبود و بعضا در اظهاراتی به بهانه دغدغه نبودن موضوع حضور مک‌دونالد در ایران از موضع‌گیری درباره حضور این رستوران زنجیره‌ای در ایران، امتناع کردند ولی بخشی از مردم حداقل به ظاهر در برابر این پیشنهاد بی‌تفاوت نماندند، همچنان که موجی از مطالب در شبکه‌های اجتماعی میان مردم دست به دست می‌شد، که در آن از احتمال حضور مک‌دونالد در ایران و حضور ایرانیان در این رستوران زنجیره‌ای بین‌المللی سخن می‌گفتند.

اکنون با گذر چند ماه از مطرح شدن موضوع احتمال حضور مک‌دونالد در ایران، به نظر می‌رسد که صحبت از این موضوع دیگر جذابیتش را برای مردم هم از دست داده و سرنوشت این ماجرا نیز هنوز مشخص نشده است.

در این راستا، اسداله احمدی شهریور، رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان در گفت‌وگو با اقتصادنیوز، اظهار کرد:هنوز هیچ درخواستی به ما ارسال نشده است.

 

نه از ایران، افرادی برای کسب مجوز مراجعه کرده‌اند و نه دستورالعملی به ما ابلاغ شده است که مثلا در صورت مراجعه مراجعان چه اقداماتی انجام دهیم.

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان ادامه داد: اگر مک دونالد بخواهد در ایران شعبه داشته باشد، باید مجوزهای لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اماکن، وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ کنند که در این زمینه اقدامی مشاهده نشده است. همچنین مردم هم برای گرفتن مجوز باید به اتحادیه مراجعه کنند که در این زمینه نیز تاکنون اقدامی انجام نشده است.

او افزود: مردم مراقب باشند چون علاوه بر موضوع کلاه‌برداری ممکن است، اقدام برای گرفتن شعبه مک‌دونالد در ایران، مشکلی دیگر برایشان ایجاد کند.

 

ممکن است عده‌ای نام خود را ثبت‌نام کنند و در صورت درخواست پول از سوی آن شرکت، مبلغ مورد نیاز را واریز کنند ولی در ایران به مک‌دونالد مجوز داده نشود و پول پرداخت شده از سوی ایرانیان به آنها برنگردد.

 

بنابراین تا تکلیف مجوز ایجاد شعبات مک‌دونالد در ایران مشخص نشده، بهتر است متقاضیان از هرگونه واریز پول به حساب این شرکت‌ها امتناع کنند تا به سرنوشت متقاضیان گرفتن شعبات «kfc»، در ایران دچار نشوند.

اخبار اقتصادی - اقتصاد نیوز