اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرور سابقه دار، خانوادهاش را گروگان گرفت



 

 شرور سابقه دار، خانوادهاش را گروگان گرفت

 

 شرور سابقه داری كه ۶ عضو خانواده اش را گروگان گرفته بود، در عملیات ۳ ساعته پلیس ایلام دستگیر شد و گروگان ها نجات یافتند.

مرد مسلح پس از این كه آخرین تیر خود را به سوی ماموران شلیك كرد، خانه روستایی را به آتش كشید تا گروگان ها را به قتل برساند اما موفق نشد و هنگام فرار از محل حادثه، با تیراندازی پلیس زخمی شد.

به گزارش «جام جم»، ساعت ۱۹ روز چهارشنبه گذشته مردی با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ شهرستان ایلام تماس گرفت و گفت، مرد همسایه ام ۶ عضو خانواده اش را به گروگان گرفته و هرلحظه ممكن است آنها را به قتل برساند.

دقایقی بعد از این تماس، ماموران آگاهی استان ایلام به محل حادثه كه خانه ای در روستای هفت چشمه بود، اعزام و متوجه شدند متهم یك فرد شرور است كه اعضای خانواده اش را در خانه زندانی كرده است.

ماموران با اخطار به مرد گروگانگیر، از او خواستند گروگان ها را رها و خود را تسلیم كند.

تهدید متهم به كشتن گروگان ها

مرد گروگانگیر بدون توجه به اخطار ماموران، از آنها خواست محل را ترك كنند، در غیر این صورت گروگان ها را خواهد كشت.

در پی این تهدید، ماموران از ترس جان گروگان ها با متهم به مذاكره پرداختند تا شاید با عملیات روانكاوانه او را مجبور به تسلیم كنند.

اما با این شیوه نیز متهم حاضر به تسلیم و رهایی گروگان ها نشد و در همین هنگام به سوی ماموران تیراندازی کرد که ماموران نیز به تیراندازی متقابل پرداختند.

مرد مسلح همچنان ماموران را تهدید می کرد که اگر زودتر از محل دور نشوند، خانه را آتش زده و گروگان ها را خواهد کشت.

آتش زدن خانه برای فرار

مرد مسلح بار دیگر به سمت ماموران تیراندازی کرد تا از حلقه محاصره پلیس رها شود.

سرانجام متهم پس از ۳ ساعت گروگانگیری، وقتی آخرین تیرهای جنگی خود را شلیک کرد و راهی برای فرار نداشت، خانه را به آتش کشید.

در این هنگام متهم از طریق پشت بام خانه به خیابان پرید و فرار کرد که ماموران به تعقیب وی پرداختند و در جریان تعقیب و گریز با استفاده از قانون به کارگیری سلاح، به سوی مرد گروگانگیر شلیک و وی را از ناحیه پا زخمی و دستگیر کردند.

نجات ۶ گروگان

ماموران آتش نشانی نیز بلافاصله در محل حادثه حضور یافتند و به اطفای حریق پرداختند. به این ترتیب ۶ گروگان که در خانه زندانی شده بودند، نجات یافتند.

ماموران در بازرسی از محل ۲ قبضه سلاح کشف و ضبط کردند. گروگانگیر ۳۶ ساله نیز به یکی از بیمارستان های ایلام منتقل شد.

۳۶ سابقه کیفری در پرونده متهم

ماموران به بررسی از سوابق کیفری متهم پرداختند که مشخص شد، وی به اتهام شرارت، آدم ربایی، خرید و فروش مواد مخدر، درگیری مسلحانه با پلیس، ایجاد رعب و وحشت برای مسوولان شهری، حمل سلاح غیرمجاز و داشتن ۳۶پرونده قضایی، چندین بار دستگیر و روانه زندان شده و به خاطر برخی جرایم تحت تعقیب پلیس بوده است.

متهم در بازجویی های مقدماتی انگیزه خود را از گروگانگیری، اختلاف با اعضای خانواده اش عنوان كرد.

بنابراین گزارش، گروگانگیر در بازداشت موقت به سرمی برد.

تحقیقات از گروگان ها و مرد گروگانگیر ادامه دارد.... / گزارش : جام جم آنلاین 


ویدیو مرتبط :
یک شرور در اتوبان .خنده دار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری 5 شرور سابقه‌دار در نزاع دسته جمعی



 
 اخبار حوادث - فرمانده انتظامی شهرستان پارس‌آباد خبر داد
دستگیری 5 شرور سابقه‌دار در نزاع دسته جمعی

فرمانده انتظامی شهرستان پارس‌آباد گفت: با اقدام ویژه مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان 5 شرور سابقه‌دار هنگام نزاع دسته جمعی دستگیر شدند.

به گزارش فارس از اردبیل، الیاس دلیر عصر امروز در جریان دستگیری این افراد شرور و سابقه‌دار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال دریافت گزارش از نزاع دسته جمعی و بر هم زدن نظم عمومی در کنار بازار 29 بهمن پارس‌آباد بلافاصله اکیپ‌های عملیاتی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی به محل عزیمت کرده و اقدام به دستگیری این افراد شرور و سابقه‌دار کردند.

دلیر تصریح کرد: مأموران با حضور در محل مشاهده کردند پنج شرور سابقه‌دار در حال نزاع و درگیری هستند و با استفاده از قمه و قداره رعب و وحشت در بین مردم و اهل کسبه ایجاد کرده‌اند که با اقدام ماموران هر پنج شرور دستگیر و به یگان انتظامی انتقال داده شدند.

وی با اشاره به اعلام رضایت و قدردانی شهروندان از این اقدام ویژه و مقتدرانه پلیس در دستگیری این افراد شرور خاطرنشان کرد: دستگیرشدگان با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند تا از این طریق روانه زندان شوند.
 اخبار حوادث - فارس