اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرق: مجلس اعتدال‌ گرا مطلوب نیست


روزنامه شرق در سرمقاله خود نوشت: با صراحت باید گفت، مجلس با اکثریت نمایندگان اعتدال‌گرا مطلوب نیست. واقعیت این است که همه وجوه سیاست با اعتدال و عقلانیت پیش نمی‌رود. اگر این‌گونه بود که هرگز چالشی به وجود نمی‌آمد.

روزنامه شرق در سرمقاله خود نوشت: با صراحت باید گفت، مجلس با اکثریت نمایندگان اعتدال‌گرا مطلوب نیست. واقعیت این است که همه وجوه سیاست با اعتدال و عقلانیت پیش نمی‌رود. اگر این‌گونه بود که هرگز چالشی به وجود نمی‌آمد.

* بعید است اصلاح‌طلبان اکثریت مجلس را به‌دست‌ آورند با اینکه تفکر آنان هنوز زنده است و در زیر پوست جامعه نفس می‌کشد اما به‌لحاظ عددی نماینده‌ای ندارند که تفکرات و مطالبات آنها را پیگیری کند. البته این را هم می‌توان از خوش‌اقبالی دولت یازدهم دانست.

*با فرض اکثریت بودن اصلاح‌طلبان در مجلس، تضادی آشکار بین آنها و دولت به وجود می‌آید. اصلاح‌طلبان ناچارند حرف‌ها و مطالبات و شعارهایی را که در گذشته داده‌اند، در فضایی دیگر اجرایی و عملیاتی کنند و با دست‌زدن به این کار دولت را به‌دنبال خود خواهند کشید و چون دولت به‌دلیل موقعیت و ماهیت وجودی‌اش نمی‌تواند دوش‌به‌دوش مجلس حرکت یا رقابت کند، ناگزیر به وجه سنتی خود، یکی از وجوه اعتدال‌گرایان رجعت می‌کند و این شکافی بین دولت و مجلس و در نهایت بین مردم و دولت می‌اندازد.

*حضور حداکثری اصولگرایان در مجلس برای دولت کم‌خطرتر و حتی مفیدتر است. اصولگرایان نمایندگان ریز‌و‌درشتی دارند که می‌توانند آن را سازماندهی و روانه مجلس کنند. ولی چون تفکر آنها در اذهان‌ مردم آسیبی جدی دیده، بعید است هیاهوی آنان در مجلس به ضرر دولت تمام شود و شاید حتی به محبوبیت دولت نیز کمک کند. در تضاد میان مجلس و اصولگرایان و دولت، سیاستی خلق می‌شود که به‌نفع دولت است و مهم‌تر اینکه در مذاکرات هسته‌ای، نمایندگان اصولگرا، اهرم فشار مناسبی برای دولت‌های غربی به‌حساب می‌آیند که روند مذاکرات را به‌نفع دولت روحانی تسریع می‌کنند.

* اشتباه برای دولت یازدهم دست‌یافتن مجلس به نیروهای اعتدال‌گراست. تجربه مجالس دولت اصلاحات و اصولگرا نشان داده مجلس یک‌دست به‌نفع دولت نیست و گاه ضررش بیش از سودش است. اگر مجلس این‌گونه شکل بگیرد که کمیت مؤثر آن را اصلاح‌طلبان تشکیل بدهند یا هژمونیِ مجلس باشند، دستیابی به مطالبات سیاسی مردم محتمل‌تر می‌شود. ترکیب مطلوب شاید این باشد که اعتدالیون بیشتر از اصلاح‌طلبان و کمتر از اصولگرایان باشند. اگر حداکثر مجلس دست اصولگرایان باشد، در آنتاگونیسمی که با دولت و اصلاح‌طلبان شکل می‌گیرد، سیاستی خلق می‌شود که به‌نفع دولت و اصلاح‌طلبان است. زیرا اصولا اصولگرایان با توجه به روند انتخابات پایگاه مردمی ندارند و تا مدت‌ها با پس‌لرزه‌های زلزله احمدی‌نژاد دست‌به‌گریبانند. آنها اغلب در انتخابات بر مردم‌سازی تلاش می‌کنند.  «مردم‌سازی» یعنی ساختن و تهییج مردمی موقت برای رسیدن به اهداف انتخاباتی.


ویدیو مرتبط :
زیاده روی در سانسور دولت اعتدال؛ اعتدال بی بی سی قسمت 6

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روابط عمومی مجلس: صداوسیما از دایره اعتدال و انصاف خارج شده‌ است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اعتراض مجلس به خودداری صداوسیما از پخش زنده نشست خبری لاریجانی

روابط عمومی مجلس: صداوسیما از دایره اعتدال و انصاف خارج شده‌ است

این اقدام در حالی اتفاق افتاده که بیش از چندین دوربین از شبکه‌های مختلف سازمان صدا و سیما به همراه امکانات و تجهیزات ارسال تصاویر و پخش زنده آن در مراسم حضور داشتند.علی رغم هماهنگی های انجام گرفته و حضور عوامل فنی در محل مصاحبه، متأسفانه صدا و سیما از پخش زنده نشست خبری ریاست مجلس شورای اسلامی خودداری کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری خانه ملت، روابط عمومی مجلس در اطلاعیه ای ضمن انتقاد از اقدام سازمان صدا و سیما در خصوص عدم پخش نشست خبری ریاست مجلس که با حضور بیش از ۲۰۰ خبرنگار رسانه های داخلی و خارجی برگزار شد، اظهار داشت: این اقدام در حالی اتفاق افتاده که بیش از چندین دوربین از شبکه های مختلف سازمان صدا و سیما به همراه امکانات و تجهیزات ارسال تصاویر و پخش زنده آن در مراسم حضور داشتند.

در این اطلاعیه آمده است: علی رغم اعلام پخش زنده این برنامه در روز گذشته که از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی شده بود، اقدام عجیب صدا و سیما درعدم پخش نشست خبری ریاست مجلس باعث گردید ملت شریف ایران از تماشای این برنامه مهم محروم گردند.

همچنین همواره معمول و مرسوم بوده تمامی نشست های خبری  رؤسای قوا از رسانه ملی به صورت زنده پخش می گردیده اما متأسفانه به نظر می‌رسد صدا و سیما مدتی است در انعکاس برخی اخبار با مصلحت سنجی غیر صحیح و به دور از انصاف و در جهت حمایت از یک جریان خاص از وظیفه اصلی خود که انعکاس اخبار و رویدادهای داخلی و خارجی می باشد، به نوعی از مدار اعتدال و واقعیت دور شده است.

به طور یقین این امر در شأن و زیبنده رسانه ملی کشور نمی باشد و محروم ساختن تعداد کثیری از مخاطبان و ملت بزرگوار ایران نسبت به اطلاع و آگاهی از مشروح نشست خبری ریاست مجلس شورای اسلامی و به ویژه در ایامی که به عنوان روز مجلس نامگذاری گردیده نمی تواند توجیهی داشته باشد.