اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرط کره شمالی برای توقف فعالیت اتمی


کره شمالی توقف فعالیت های هسته ای خود را به تعلیق رزمایش نظامی آمریکا با کره جنوبی مشروط کرد.

تابناک: کره شمالی توقف فعالیت های هسته ای خود را به تعلیق رزمایش نظامی آمریکا با کره جنوبی مشروط کرد.

«ری سو یونگ» وزیر خارجه كره شمالی كه برای شركت در برنامه های سازمان ملل به آمریكا سفركرده بود درمصاحبه با آسوشیتدپرس باردیگر بر توسعه فعالیت های هسته ای كشورش برای مقابله با تهدیدات آمریكا و سیاست خصمانه واشنگتن در قبال پیونگ یانگ تاكید كرد.

وی اضافه كرد: اگر آمریكا رزمایش نظامی با كره جنوبی را متوقف كند ما نیز برنامه های هسته ای را متوقف می كنیم.

كره شمالی سال گذشته میلادی نیز این پیشنهاد را ارایه كرده بود اما آمریكا با تهدید ضمنی خواندن این پیشنهاد، اعلام كرد كه توقف برنامه های هسته ای كره شمالی باید طبق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل انجام شود و رزمایش آمریكا با كره جنوبی تنها جنبه دفاعی دارد.

این پیشنهاد كره شمالی این نگرانی را به وجود آورده كه این كشور كمونیستی كه اوایل سالجاری میلادی چهارمین آزمایش هسته ای را انجام داد و به دنبال انجام آزمایش هسته ای دیگری در ماه آینده میلادی است.

پیونگ یانگ بارها اعلام كرده كه رزمایش نظامی آمریكا با كره جنوبی، تمرینی برای حمله به كره شمالی است.

وزیرخارجه كره شمالی همچنین تاكید كرد: تعلیق تمرینات نظامی، فرصت های جدیدی را ایجاد می كند اما در غیراین صورت، نتایح بسیار فاجعه باری نه تنها برای دو كشور بلكه برای كل جهان قابل پیش بینی است.

ری سو یونگ همچنین اعلام كرد: كه تحریم ها علیه كره شمالی كارساز نخواهد بود و اگر آنها فكر می كنند كه این تحریم ها راه به جایی می برد سخت در اشتباه هستند.

وی افزود: این خوب است كه روابط بین ایران و كوبا با آمریكا خوب شده است اما روابط پیونگ یانگ با واشنگتن بسیار متفاوت تر از این مقوله است.

كره شمالی عصر دیروز شنبه نیز یك موشك بالستیك زیردریایی را آزمایش كرد كه براساس اعلام منابع نظامی كره جنوبی این آزمایش موفقیت آمیز نبوده اما مقام های كره شمالی اعلام كردند كه موفقیت های قابل توجهی در این آزمایش به دست آورده اند.


ویدیو مرتبط :
حمله اتمی شبیه‌ سازی شده کره شمالی به کره جنوبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کره شمالی انعقاد معاهده صلح با آمریکا را شرط توقف آزمایش‌های اتمی‌اش خواند



اخبار,اخباربین الملل , کره شمالی

کره شمالی ضمن اعلام اینکه آماده است تا در ازای توقف مانورهای نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی، دست از آزمایش‌های اتمی‌اش بردارد، خواستار انعقاد یک معاهده صلح با آمریکا شد اما چنین درخواست‌هایی در گذشته توسط واشنگتن رد شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آمریکا پیشتر این مساله را که کره شمالی مانورهای نظامی را به آزمایش‌های اتمی‌اش مرتبط می‌کند یک "تهدید واضح" خوانده و از پیونگ یانگ خواست تا ابتدا "صداقت" خود را نسبت به خلع تسلیحات اتمی نشان دهد.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه کره شمالی آزمایش اتمی اخیر را اقدامی "قابل توجیه" برای تضمین حیات کره شمالی در برابر "تهدیدهای خارجی" خواند.

این مقام افزود: در پاسخ به حملات مکرر آمریکا به تمامیت ارضی و استقلال‌مان و همچنین اقدامات تحریک آمیز و تهدید آمیز، ما کشورمان را با امکانات اتمی ممکن و توانایی‌های انجام اقدامات تلافی جویانه اتمی مجهز کردیم اما بدون فکر از تسلیحات اتمی‌مان استفاده نخواهیم کرد.

این سخنگو همچنین تصمیم کره جنوبی برای از سرگیری تبلیغات ضد کره شمالی در مرز پر تنش این دو کشور را یک اقدام "تحریک آمیز عجیب" توصیف کرد.

کره شمالی به شدت نسبت به انتقادات خارجی از کیم جونگ اون، رهبر این کشور حساس است و با پخش اعلامیه‌های تبلیغاتی ضد کره جنوبی از کمپین تبلیغات ضد کره شمالی سئول انتقام گرفته است.

در چند روز گذشته پس از آنکه یکی از پهپادهای کره شمالی به صورت مختصر مرز کره جنوبی را نقض کرد سربازان سئول 20 مرتبه تیر هشدار شلیک کردند.

آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی محکومیتهای گسترده‌ای را به همراه داشته اما سوالاتی را نیز مطرح کرده که چطور می‌توان مانع افزایش تهدید اتمی این کشور شد.

شبه جزیره کره از نظر فنی هنوز در جنگ به سر می‌برد چرا که جنگ کره از سال 1950 تا 1953 بدون دستیابی به یک معاهده صلح پایان یافت.

پیونگ یانگ مانورهای نظامی مشترک سالانه آمریکا و کره جنوبی را تمرینی برای حمله توصیف کرده اگرچه این متحدان بارها اعلام کردند که طبیعت این مانورها دفاعی است.


  اخبار  بین الملل  -  ایسنا