اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرط پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس


نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره پنجم در آستانه دو انتخابات خبرگان و مجلس دهم، پیروزی اصلاح طلبان را در گرو برقراری شرایطی عادلانه دانست.

پایگاه خبری جماران: نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره پنجم در آستانه دو انتخابات خبرگان و مجلس دهم، پیروزی اصلاح طلبان را در گرو برقراری شرایطی عادلانه دانست.

فائزه هاشمی رفسنجانی درخصوص همزمانی دو انتخابات خبرگان و مجلس به آرایش سیاسی در این دو انتخابات اشاره و درباره شرایط اصلاح طلبان تصریح کرد: اطمینان دارم که اصلاح طلبان فعال رای خوبی هم کسب می کنند.

عضو حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: به نظر می رسد اگر شرایط عادلانه ای برقرار باشد و قانون رعایت شود، اصلاح طلبان پیروز می شوند.


ویدیو مرتبط :
پیروزی جدایی طلبان در انتخابات کاتالونیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: اصلاح طلبان توفیقی در انتخابات نداشتند!



بروجردی,توفیق در انتخابات

بروجردی: اصلاح طلبان توفیقی در انتخابات نداشتند/رئیس جمهور منتخب به اصلاحات تعلق ندارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نظام در گفتار خود با مردم صادق است و این انتخابات و اختلاف رای‌ها نشان داد جمهوری اسلامی ایران از آرای تک‌تک مردم صیانت می‌کند.

علاءالدین بروجردی با بیان اینکه تاکنون معمولا در انتخابات‌ها یک رقابت سنتی بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان وجود داشته است، ‌اظهار داشت: این موضوع و رقابت سنتی تا این انتخابات وجود داشت اما در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شاهد بودیم که علیرغم وجود چنین مباحثی اما اصلاح‌طلبان توفیقی در انتخابات نداشتند.

 

وی با اشاره به انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ایران با آراء اکثریت مردم اظهار داشت: چهره‌ای که در انتخابات حائز اکثریت آراء شد با توجه به عضویتش در جامعه روحانیت مبارز و استقلال اعلام شده از قبل یک اصلاح‌طلب نبود که در رقابت با اصولگرایان به اکثریت آرا رسیده باشد.

 

این نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه اصلاح طلبان در انتخابات به دلیل تشتت آرا و عدم تصمیم‌گیری واحد به نتیجه مطلوب خود نرسیدند، خاطرنشان کرد: آنچه رقم خورد پیروزی جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی اضافه کرد: دشمنان نظام از مدت‌ها قبل مقابل انقلاب و مقام معظم رهبری صف‌آرایی کردند اما در نهایت مردم بدون توجه به حرف‌های آنان حماسه سیاسی را خلق کردند؛ البته اقدامات دشمنان نشان‌دهنده عدم شناخت آنها از جمهوری اسلامی ایران است.

بروجردی با اشاره به حضور گسترده مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: شکست‌خورده انتخابات دشمنان بودند زیرا مردم برخلاف خواست آنها حماسه سیاسی را خلق کردند.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ملت نگاهش به راهبردهای بیان شده از سوی مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات به همگان نشان داد که مردم به راهبردهای مقام معظم رهبری توجه دارند.

وی اضافه کرد: نظام در گفتار خود با مردم صادق است و این انتخابات و اختلاف رای‌ها نشان داد که جمهوری اسلامی ایران از آراء تک تک مردم صیانت می‌کند.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتخابات ایران را انتخاباتی آزاد دانست و افزود: نشانه آزادی در انتخابات این است که هیچ گاه تحلیلگران نمی‌توانند نتیجه انتخابات را پیش‌بینی کنند و آنچه مردم برگزینند همان رقم خواهد خورد./فارس