اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرط وزارت بهداشت برای واردات دارو


مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با تاکید بر توجه جدی بر افزایش تولید داروهای مورد نیاز بیماران در داخل کشور، گفت: برای رفع نیاز بیماران، داروهایی که در کشور تولید نمی‌شوند را وارد می‌کنیم و در صورت رفع تحریم‌ها نیز شرایط با روال کنونی ادامه می‌یابد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با تاکید بر توجه جدی بر افزایش تولید داروهای مورد نیاز بیماران در داخل کشور، گفت: برای رفع نیاز بیماران، داروهایی که در کشور تولید نمی‌شوند را وارد می‌کنیم و در صورت رفع تحریم‌ها نیز شرایط با روال کنونی ادامه می‌یابد.

دکتر مهدی پیرصالحی با اشاره به اینکه در شرکت‌های واردکننده دارو تفاوت خاصی در زمان تحریم و غیرتحریم وجود ندارد، تاکید کرد: در صورت رفع تحریم‌ها نیز شرایط با روال کنونی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: محدودیت واردات برای هر دارویی که تولید داخل داشته باشد، در نظرگرفته می‌شود با این هدف که به سمت تولید داخل پیش رویم.

مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه 97 درصد داروهای مصرفی کشور تولید داخل هستند، تاکید کرد: جهت رفع نیاز بیماران، واردات دارو در مورد محصولاتی که تولید داخل نداشته باشد، بلامانع است و این داروها را وارد می کنیم.


ویدیو مرتبط :
خبر 20:30-15 آذر - معاون غذا و دارو وزارت بهداشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرط وزارت بهداشت برای واردات واکسن پنتاوالان



اخبار,اخباراجتماعی,واکسن پنتاوالان


 اخباراجتماعی - شرط وزارت بهداشت برای واردات واکسن پنتاوالان

وزیر بهداشت از واردات مشروط واکسن "پنتاوالان" به کشور خبر داد و گفت: ورود این واکسن، مشروط بر این است که فناوری آن نیز همراهش وارد شود.

به گزارش مهر، دکتر سید حسن هاشمی  درباره جدیدترین اقدامات وزارت بهداشت به رفع عقب ماندگی ها در حوزه واکسن اشاره کرد و گفت: تا دو هفته آینده (آبان) 5 میلیون واکسن جدید "پنتاوالان" برای نخستین بار در کشور توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: واکسن «پنتاوالان» کودکان را از تزریق‌های متعدد بی‌نیاز می‌کند و نکته بسیار مهم این امر، تاکید وزارت بهداشت  بر انتقال دانش ساخت و تولید این واکسن در کشور است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه، از روزهای اولی که مسئولیت وزارت را  عهده دار شدم، همواره برای اضافه کردن  واکسن پنتاوالان تاکید داشتم، گفت: برای ورود واکسن به کشور شرطی را گذاشته بودم که   در صورتی وارد شود که همراه با آن فناوری اش هم بیاید؛ برای همین هم رئیس جمهور سال گذشته اعلام کردند که در مدت چهار سال آینده باید از نظر تولید واکسن‌هایی که برای کشور ضروری است به خودکفایی برسیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: تا دو هفته دیگر با دستگاهی که مسئولیت این امر را پذیرفته است، قراردادی منعقد خواهیم کرد و تزریق این واکسن در کشور آغاز می‌شود.

واکسن سه گانه پنتاوالان که دیفتیری، سیاه سرفه و کزاز را پوشش می دهد، در کشور وجود دارد و قرار است، پنج گانه آن که شامل هپاتیت و هموفیلوس آنفلوانزا است نیز اضافه شود. این واکسن وارد شبکه‌ بهداشت شده است و برای کودکان و نوزادان استفاده می‌شود و تزریق آن به صورت رایگان است.


  اخبار اجتماعی - مهر