اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرط لازم برای بقای پردیس‌های علوم تحقیقات دانشگاه آزاد



پردیس‌های علوم تحقیقات ,دانشگاه آزاد

رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با اشاره به اخذ مجوز برای رشته‌های بدون مجوز واحدهای علوم و تحقیقات، گفت: تا پیش از این حدود 1500 رشته محل در واحدهای علوم و تحقیقات بدون مجوز فعالیت می‌كردند.
خسرو دانشجو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اخذ مجوز مشروط برای رشته‌ها و پردیس‌های علوم و تحقیقات تا مهر 91، اظهار كرد: در حال حاضر همه رشته‌ها برای دو سال مجوز اخذ کرده‌اند ولی زمانی که بنده مسئوولیت را پذیرفتم حدود 1500 رشته محل در علوم و تحقیقات بدون مجوز فعالیت می‌كردند.
وی با بیان اینكه در واحد علوم و تحقیقات تهران میزان رشته‌های بدون مجوز بسیار اندك بود، تصریح كرد: در واقع حدود 3 تا 4 رشته در دوره تحصیلات تكمیلی مجوز شورای گسترش وزارت علوم را نداشتند، كه به سرعت نسبت به اخذ مجوز دائم آنها چون امكانات فراهم بود اقدام شد، ولی باقی رشته‌ها به صورت مشروط مجوز دریافت کردند.

تعطیلی واحدهای علوم تحقیقات در صورت عدم اخذ مجوز تا مهر92
وی با اشاره به كمك و همكاری واحد علوم و تحقیقات تهران به پردیس‌هایی كه به صورت مشروط مجوز دریافت كرده‌اند، خاطرنشان كرد: البته ما هم كمك می‌كنیم تا این پردیس‌ها امكانات را ارتقا دهند و اعضای هیات علمی مورد نیاز را جذب كنند و اگر واحدها و پردیس‌های علوم و تحقیقات شهرستان‌ها نیازهای خود را به ما اعلام كنند ما اطلاع رسانی كرده و دانشجویانی كه در حال فارغ التحصیلی هستند را برای آن واحدها جذب می‌كنیم.
رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این كمك‌ها از سوی ما انجام می‌شود، اما آنها هم باید تلاش كنند تا بتوانند مجوز دائم اخذ كنند و اگر نتوانند مجوز دائم را تا مهر 92 اخذ كنند، با کسی شوخی نداریم و آن پردیس را تعطیل می‌كنیم و اجازه نخواهیم داد دانشجوی جدید پذیرش كنند، اما من خیلی امیدوارم و با توجه به كمك‌هایی كه از سوی مسئولین مناطق می‌شود بعید می‌دانم مجوز دائم را اخذ نكنند.

تغییر نحوه صدور مدرك فارغ‌التحصیلی واحدهای علوم تحقیقات
دانشجو در خصوص وضعیت مدارك فارغ‌التحصیلان واحدهای بدون مجوز دانشگاه آزاد، گفت: در گذشته واحدهایی كه مجوز نداشتند خود مدركی نمی‌دادند و مدركشان را از طریق واحد علوم و تحقیقات تهران اخذ می‌كردند و در مدارك هر دو آنها فقط عنوان «واحد علوم و تحقیقات» درج می‌شد و هیچ تفاوتی بین مدرك فارغ‌التحصیلی دانشجویان واحد علوم تحقیقات تهران و سایر استانها نبود كه این موضوع بسیار مورد گلایه دانشجویان بود.
رییس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد در خاتمه با بیان اینكه این روند منصفانه نبود، گفت: این مشكل نیز مرتفع شده و از این پس مدارك هر واحد علوم تحقیقات با عنوان واحد مربوطه صادر خواهد شد و مدارك پردیس‌های علوم تحقیقات نیز تحت نظر واحدهای جامع همجوار خود مدارك را صادر خواهد كرد.../ایسنا


ویدیو مرتبط :
مستند نحوه واگذاری و تصرف زمین دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات قسمت 1 از 3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد علوم‌ و تحقیقات از 28 خرداد



آغاز امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات

آغاز امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد علوم‌ و تحقیقات از 28 خرداد

زمان امتحانات نیمسال دوم سال تحصیلی 92-91 دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اعلام شد.

با توجه به درخواست‌های مکرر دانشجویان و به منظور ایجاد بستر مناسب برای شرکت پرشور دانشجویان در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا بر اساس مصوبه شورای آموزشی واحد علوم و تحقیقات، امتحانات نیمسال دوم تحصیلی از روز سه‌شنبه 28 خرداد ماه تا 16 تیر ماه برگزار می‌شود.

کارت ورود به جلسه امتحانات از طریق وب سایت واحد علوم و تحقیقات برای کلیه دانشجویان در تمامی مقاطع قابل دریافت است.

دانشجویان باید توجه داشته باشند که همراه داشتن کارت ورود به جلسه امتحانی و کارت شناسایی معتبر الزامی است و به همراه داشتن کتاب، جزوه، نت، موبایل mp3 palayer و....در جلسه امتحانی حتی در صورت عدم استفاده از آن تخلف محسوب می‌شود و طبق مقررات برخورد خواهد شد.

همچنین رعایت سکوت جلسه امتحان الزامیست و کلیه دانشجویان باید با توجه به شماره صندلی اعلام شده از سوی آموزش دانشکده در محل مشخص شده امتحان بدهند./ایسنا