اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرط سوریه: پاکسازی شورشیان تنها راه مذاکره با مخالفان / شورشیان: 440 کشته در روز شنبه



آخرین اخبار از سوریه

شرط سوریه: پاکسازی شورشیان تنها راه مذاکره با مخالفان / شورشیان: 440 کشته در روز شنبه

تلویزیون دولتی سوریه تصاویری پخش کرد و اعلام کرد که کنترل شهرک داریا در حومه دمشق توسط نیروهای باز پس گرفته شده است. نیروهای ارتش این کشور موفق شدند «تروریست‌ها» را به سختی شکست دهند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتخاب : تلویزیون دولتی سوریه تصاویری پخش کرد و اعلام کرد که کنترل شهرک داریا در حومه دمشق توسط نیروهای باز پس گرفته شده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب و بنا به گزارش خبرنگار تلویزیون دولتی سوریه، نیروهای ارتش این کشور موفق شدند «تروریست‌ها» را به سختی شکست دهند.

شهرک داریا در کنترل ارتش آزاد سوریه – مخالفان مسلح بشار اسد رییس جمهوری این کشور- قرار داشت که دو روز پیش نیروهای دولتی پس از چند روز گلوله باران توپخانه‌ای به این شهر یورش برده و با بیرون راندن معترضان مسلح، کنترل آن را باز پس گرفتند.

همچنین روزیترز نوشت: گلوله باران توپخانه‌ای شهر المعضمیه در حومه دمشق هم از سر گرفته شد. از مناطقه کفر سوسه در دمشق پایتخت سوریه نیز صدای چندین انفجار شنیده شد.

از سوی دیگر، در شهر حلب، درگیری سنگینی میان نیروهای دولتی و ارتش آزاد سوریه در نزدیکی فرودگاه بین المللی این شهر روی داد. شنبه شهرهای درعا، دیرالزور و حماه هم شاهد درگیری و گلوله باران برخی مناطق توسط توپخانه ارتش دولتی سوریه بودند.

همچنین اتحادیه کمیته‌های محلی هماهنگی اعتراض‌های سوریه اعلام کرد که روز شنبه، چهارم شهریورماه، حدود ۴۴۰ نفر در این کشور کشته شدند.

شرط سوریه: پاکسازی شورشیان تنها راه مذاکره با مخالفان

ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در دیدار با علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران مذاکره با مخالفان را مشروط به پاکسازی شورشیان، قطع خشونت گروههای مسلح و رد مداخله خارجی کرد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه هم از نقش شبكه های ماهواره ای فارسی و عرب زبان ایران، در جریان بحران سوریه قدردانی كرد.

علاء الدین بروجردی که همراه چند نماینده دیگر محلس به دمشق رفته، با بشاراسد هم دیدار کرد./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
کشته شدن یکی از شورشیان سوریه با بمب خودش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرمانده شورشیان سوریه کشته شد


خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)اعلام کرد که «ولید اوسی» که ملیت لیبیایی دارد و فرمانده میدانی کل گردانهای المهاجرین است در درگیری با ارتش سوریه در ریف لاذقیه کشته شد.

تابناک: فرمانده میدانی کل گردان‌های المهاجرین در درگیری با ارتش سوریه در ریف لاذقیه کشته شد.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)اعلام کرد که «ولید اوسی» که ملیت لیبیایی دارد و فرمانده میدانی کل گردانهای المهاجرین است در درگیری با ارتش سوریه در ریف لاذقیه کشته شد.

چندی پیش روزنامه انگلیسی «ایندپندنت» اعلام کرد، طی بحران سوریه بیش از یک صد انگلیسی راهی سوریه شدند تا در کنار دیگر افراد مسلح حاضر در این کشور علیه نظام سوریه مبارزه کنند.

این درحالی است که روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» هم در گزارشی نوشت که حدود 50 تا 80 فرانسوی برای جنگ راهی سوریه شدند تا مجله «دیر اشپیگل» آلمان نیز از حضور ده‌ها آلمانی در سوریه خبر دهد و به دنبال آن روزنامه دانمارکی «یولاس بوستون» از حضور 45 دانمارکی در میان معارضان مسلح سوری بنویسد.

اما این پایان کار نبود، بلکه در ادامه این گزارش‌ها دولت هلند از افزایش میزان تهدیدی سخن گفت که این کشور از حیث رویارویی با حوادث تروریستی با آن مواجه است، چون بنابر اظهار دولت هلند حدود 100 تبعه هلندی در این اواخر برای حضور در میان گروه‌های معارض مسلح راهی سوریه شدند و این موجب شده است تا دولت هلند از بازگشت این افراد به کشور و پیوستن آنها به حملات تروریستی به شدت نگران شود.