اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرط سنی اروپا برای استفاده از فیسبوک


از سال ۲۰۱۸ مقررات جدیدی در اتحادیه اروپا به اجرا خواهد آمد که بر اساس آن نوجوانان کمتر از ۱۶ سال فقط با اجازه والدین می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر و فیسبوک استفاده کنند.

خبرگزاری تسنیم: به گزارش اسپوتنیک، در سال 2018 مقررات جدیدی در اتحادیه اروپا اجرا خواهد شد که طبق آنها نوجوانان کمتر از 16 سال فقط با موافقت والدین خود می توانند از شبکه های اجتماعی فیسبوک و توییتر استفاده کنند.

تعداد زیادی از افراد نابالغ در بین کاربران شبکه های اجتماعی فیسبوک، توییتر و اینستاگرام وجود دارند.

بر اساس این گزارش، 20 درصد کودکان کمتر از 11 ساله در بریتانیا دارای حساب کاربری در فیسبوک هستند که مغایر مقررات استفاده از این شبکه اجتماعی است که طبق آن کاربر باید بالاتر از 13 سال باشد. حدود 80 درصد نوجوانان 12 تا 17 ساله در بریتانیا کاربر فیسبوک هستند.

شرکت های بزرگ باید روش دریافت موافقت یا مخالفت والدین با ثبت نام فرزندان خود در شبکه های اجتماعی را پیدا کنند.

بریتانیا و تعدادی از کشورها قصد دارند حداقل سن استفاده از شبکه های اجتماعی را به 13 سال کاهش دهند اما فرانسه و برخی از کشور های دیگر می خواهند حداقل سن 16 سال را حفظ کنند. در حال حاضر فیسبوک و اسنپ چت هنگام ثبت نام از کاربر تقاضا می کنند سال تولد خود را بنویسد و اگر وی کمتر از 13 ساله باشد از ثبت نام وی خودداری می کنند.


ویدیو مرتبط :
اسلام هیچ شرط و مرز سنی برای ازدواج نگذاشته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرط استفاده از تجهیزات دفاع شخصی



 

 

 

این تجهیزات بر اساس نوع مشاغل، تهدیدات و نیازهای موجود در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

 رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه تجهیزات دفاع شخصی مانند افشانه‌ها و شوک‌دهنده‌های الکتریکی جزو سلاح‌های سرد محسوب می‌شوند، گفت: پلیس با دارندگان غیر‌مجاز این تجهیزات به صورت جدی برخورد می‌کند.

سرهنگ محسن خانچرلی با بیان این مطلب افزود: در طرح برخورد با حاملان سلاح سرد با دارندگان غیر‌مجاز افشانه‌های غیرمجاز و شوک‌دهنده‌های الکتریکی نیز برخورد می‌شود، زیرا این تجهیزات جزو سلاح‌های سرد به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بر اساس نظر کمیسیون مرکزی نظارت بر سلاح و مهمات شورای امنیت کشور، اجازه فروش این گونه تجهیزات دفاعی به پلیس پیشگیری نیروی انتظامی واگذار شده و هیچ سازمان و ارگان دیگری حق صدور و توزیع تجهیزات دفاع شخصی را در سطح کشور ندارد.

رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی تهران بزرگ از واگذاری تجهیزاتی مانند گازهای اشک آور و شوک‌دهنده‌های الکتریکی به مشاغل خاص خبر داد و گفت: این تجهیزات بر اساس نوع مشاغل، تهدیدات و نیازهای موجود در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، برای اتحادیه طلافروش‌ها، صراف‌ها، متصدیان جایگاه‌های عرضه سوخت، جامعه پزشکان، کانون وکلا، رانندگان وسایل نقلیه درون و برون شهری تحت نظارت اتحادیه مربوطه شامل اتحادیه تاکسیرانی، فروشندگان سلاح و مهمات و متصدیان داروخانه‌های شبانه روزی با دریافت مدارکی از موسسات مذکور مجوز حمل و نگهداری این تجهیزات صادر می‌شود..../تحلیل:عصرایران

سرهنگ خانچرلی گفت: شرایط و مکان‌های استفاده از تجهیزات دفاع شخصی برای دارندگان آنها مشخص شده که در صورت استفاده خارج از این شرایط با خاطیان برخورد می‌شود.