اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرط رفع فیلتر فیس‌ بوک


عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فضای مجازی معتقد است در صورت برطرف شدن ایرادهای گذشته فیس‌بوک که منجر به فیلتر شدن این فضای مجازی شده بود، می‌توان آن را رفع فیلتر کرد.

خبرگزاری خانه ملت: عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فضای مجازی معتقد است در صورت برطرف شدن ایرادهای گذشته فیس‌بوک که منجر به فیلتر شدن این فضای مجازی شده بود، می‌توان آن را رفع فیلتر کرد.

محمدعلی اسفنانی در خصوص چگونگی روند رفع فیلتر فیس‌بوک گفت: اگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یا کسانی که از این دست فضاهای فیلتر شده استفاده می‌کنند درخواست دهند، احتمالاً موضوع رفع فیلتر فیس‌بوک نیز بررسی می‌شود.

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در صورتی که ایرادهای گذشته فیس‌بوک که منجر به فیلتر شدن آن شده بود برطرف شده باشد می‌توان نسبت به رفع فیلتر آن نیز اقدام کرد. عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فضای مجازی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان فناوری فیلتر محتوای مجرمانه که هم اکنون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روی اینستاگرام اعمال کرده است را روی فیس‌بوک نیز اعمال کرد یا خیر، خاطرنشان کرد: این فناوری مراحل آزمایشی خود را در اینستاگرام طی می‌کند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن، می‌توان آن را روی سایر فضاهای مجازی نیز اعمال کرد.


ویدیو مرتبط :
ماهیت و پشت پرده رفع فیلتر فیس بوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرط رفع فیلتر فیس بوک


خبرنگار از اژه ای پرسید آیا فیس بوک رفع فیلتر می شود؟ که دادستان کل کشور در پاسخ گفت: اگر جرایم و مصادیق مجرمانه ای که در آن بوده رفع شده باشد می توان آن را رفع فیلتر کرد.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در پنجاه و یکمین نشست خود با خبرنگاران با اشاره به تغییرات صورت گرفته در قوه قضائیه طی چند روز اخیر اظهار داشت: طی چند روز گذشته تغییراتی در قوه قضائیه در سطح مدیریتی و روسای دادگستری ها داشتیم. روسای دادگستری استانهای اصفهان، هرمزگان و خراسان شمالی طی این چند روز جابجا یا تغییر کردند.

همچنین رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات پس از سالیان طولانی که در این سمت فعالیت داشت به عنوان مشاور عالی رئیس قوه قضائیه منصوب شد. همچنین حجت الاسلام نیری معاون سابق دیوان عالی کشور رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات شد.

 معاون سابق قضائی رئیس قوه قضائیه نیز به عنوان معاون دیوان عالی کشور منصوب شد. آقای بختیاری وزیر سابق دادگستری نیز معاون دادستان کل کشور به جلای آقای سراج منصوب شد. مسئول مرکز رسانه ای قوه قضائیه نیز فعالیت خود را آغاز کرده با حضور وی امیدواریم اطلاع رسانی در قوه قضائیه قویتر شود.


وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص احضار و یا بازداشت آقای (م- ر) گفت: از وی تحقیق صورت گرفته اما بازداشت نشده و در حال حاضر آزاد می باشد.

شرایط فروش ساختمان جهاد کشاورزی

خبرنگار دیگری در خصوص فروش ساختمان جهاد کشاورزی به قوه قضائیه و دستور رئیس جمهور برای پیگیری این موضوع پرسید که دادستان کل کشور در پاسخ گفت: واگذاری این ساختمان شرایط ویژه ای را گذراند که پیشنهاد آن از سوی خود دولت مطرح و در این زمینه توافقات لازم صورت گرفت. این ساختمان تحویل قوه قضائیه شد که در آن هزینه انجام. نسبت به پرداخت وجه ساختمان نیز در دولت قبلی حرف هایی زده شده که اگر دولت فعلی نسبت به آن ادعایی دارد طبق مقررات می تواند پیگیری کند.

خبرنگار دیگری پرسید در مورد هدایایی که رئیس جمهور سابق از نهاد ریاست جمهوری خارج کرده و 16 میلیارد تومان پرونده ای در قوه قضائیه تشکیل شده است؟ که محسنی اژه ای در پاسخ گفت: در مورد هدایا پرونده ای تشکیل نشده اما در خصوص 16 میلیارد تومان دیوان محاسبات گزارشی را به قوه قضائیه ارسال کرده است. ذیحساب نیز احضار و قرار شده در جلسه بعدی اسناد 16 میلیارد تومان و پرداخت آن را بیاورد. البته قرار شده وجه مسترد گردد.

خبرنگار دیگری در خصوص بازداشت یکی از معاونان وزارت ارشاد پرسید که سخنگوی دستگاه قضا در این باره گفت: این موضوع جدید نیست و افرادی در این باره احضار شدند.

لایحه پلیس قضائی هنوز مراحل نهایی را طی نکرده است

پرسش دیگر خبرنگاران در خصوص لایحه پلیس قضائی بود که وی در پاسخ گفت: در قانون برنامه تعیین شده لایحه پلیس قضائی ظرف مدت دو سال تنظیم و برای تصویب به مجلس برود. این لایحه هنوز مراحل نهایی را طی نکرده که امیدواریم ظرف مدت مشخص در این زمینه به نتیجه برسیم.

ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی فعالتر شده است

خبرنگار دیگری در خصوص تشکیل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و برخورد قوه قضائیه با مفسدان پرسید که دادستان کل کشور در پاسخ گفت: با تشکیل دولت یازدهم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی فعالتر شده است و در آن هر سه قوه حضور دارند. در این ستاد در خصوص پیشگیری و برخورد تصمیم گیری می شود. اگر بعد از پیشگیری موردی اتفاق افتاد دولت آن را تعقیب و پیگیری کند و قوه قضائیه نیز با آن قاطع تر برخورد کند. قوه قضائیه خواهان این است که خود دستگاه ها در صورت بروز فساد یا آن را پیگیری کنند و یا خود شاکی شوند.

 در گذشته یکی از مشکلاتی که وجود داشت این بود که اگر نیاز به تحقیق از فردی بود وی یا نمی آمد و یا با تاخیر حاضر می شد. قوه مجریه اگر در جهت تحقیق همکاری کند کار شتاب بیشتری پیدا می کند. برای مثال در موضوع 16 میلیارد ذیحساب دعوت و او خیلی سریع حاضر شد البته گفت فلانی به او گفته نرو که او پس از حاضر شدن در جلسه تحقیق قرار شد اسناد و مدارک مورد ادعا را ارایه دهد. در این ستاد سهم هر دستگاه در پیشگیری و برخورد با مفاسد اقتصادی مشخص می شود.


ماجرای گروگانگیری در شرکت واحد شدید نبود

خبرنگار دیگری در خصوص ماجرای گروگانگیری در شرکت واحد پرسید که محسنی اژه ای در پاسخ اظهار داشت: گروگانگیری چند جور است که این مورد از موارد شدیدش نبود. در موارد شدید فرد با تهیه سلاح و با تمهیداتی اقدام به گروگانگیری کرده و خواسته ای مشخص دارد. در مواقع گروگانگیری پلیس وظیفه دارد همه اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد و اگر این کار را نکند سهل انگاری کرده است. همان طور که اشاره کردم این از مواردشدید گروگانگیری نبود.

خبرنگار دیگری پرسید آیا از آقای (م- ر) و فرزندش در خصوص پرونده اخلالگران ارزی تحقیق شده است؟ که وی در پاسخ گفت: این پرونده در مرحله تحقیقات است اما نمی دانم از فرزند مورد اشاره تحقیق شده است یا نه.

آخرین وضعیت پرونده برادران (ر) و شرکت مس سرچشمه

خبرنگار دیگری در خصوص آخرین وضعیت پرونده برادران (ر) و شرکت مس سرچشمه پرسید که وی گفت: در خصوص پرونده اول 5 نفر از جمله دو برادر (ر)، یک نفر از بانک، یک کارمند و یک وکیل بازداشت شدند که پرونده در مرحله رسیدگی است. عکس های ضبط شده از آنها نیز تحویل بانک شده است. در پرونده مس سرچشمه نیز دو نفر بازداشت هستند که عمده وجوهی که از شرکت مس به یک شرکت خصوصی در خارج از کشور منتقل شده بود برگشت داده شده اند و به حساب شرکت مس واریز شده. البته یکی از متهمان اتهاماتی را در محل کار قبلی خود دارد.

پرونده قائله 22 بهمن هنوز تکمیل نشده است

خبرنگار دیگری در خصوص قائله 22بهمن قم پرسید که دادستان کل کشور در پاسخ گفت:  بخشی از این پرونده در دادسرای ویژه روحانیت و بخشی دیگر در دادگستری در حال رسیدگی است و هنوز تکمیل نشده است. از افرادی پیش از این تحقق شده است. افرادی نیز در گزارش مجلس به آنها اشاره شده بود که از آنها نیز تحقیق خواهد شد. هر کسی در مظان اتهام یا به عنوان مطلع باشد از او تحقیق خواهد شد.

خبرنگار دیگری پرسید سردار احمدی مقدم در مصاحبه ای اعلام کرده فردی که در میدان ولیعصر(عج) با یک خودروی پلیس عابری را زیر گرفته بود یک سرباز بود که سال 91 خانواده این قربانی شناسایی شد، آیا در این خصوص در قوه قضائیه پرونده ای تشکیل شده است؟ که وی در پاسخ گفت: در این خصوص اطلاعی ندارم که آقای احمدی مقدم درباره چه صحبت کرده اند اما بعد از فتنه سال 88 اتفاقاتی رخ داد که ابعادی داشت.

اگر مصادیق مجرمانه فیس بوک رفع شده باشد می توان آن را رفع فیلتر کرد


خبرنگار دیگری پرسید آیا فیس بوک رفع فیلتر می شود؟ که دادستان کل کشور در پاسخ گفت: اگر جرایم و مصادیق مجرمانه ای که در آن بوده رفع شده باشد می توان آن را رفع فیلتر کرد. کارگروهی که 6 وزیر عضو آن هستند در تیر ماه 88 طبق قانون آنجا را فیلتر کرده و اگر مصادیق مجرمانه در آن رفع شود می توان آن را رفع فیلتر کرد.