اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرط جدید دولت برای شماره‌گذاری خودرو


دولت، نیروی انتظامی را موظف کرد تا برای شماره‌گذاری خودرو علاوه بر مجوز سازمان ملی استاندارد، تاییدیه سازمان حفاظت محیط زیست را نیز اخذ کند.

خبرگزاری مهر: دولت، نیروی انتظامی را موظف کرد تا برای شماره‌گذاری خودرو علاوه بر مجوز سازمان ملی استاندارد، تاییدیه سازمان حفاظت محیط زیست را نیز اخذ کند.

هیئت وزیران با اصلاح تبصره(2) ماده(3) آئین نامه اجرایی قانون ارتقاء کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی موضوع تصویب نامه شماره 204961/ت45123ه مورخ 15/09/1389 نیروی انتظامی را موظف کرد تا پس از اخذ تائیدیه سازمان‌های ملی استاندارد و حفاظت محیط زیست به ترتیب در مورد کیفیت و آلایندگی نسبت به شماره گذاری خودرو اقدام کند.

بر این اساس، هیئت دولت بنا به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد تبصره(1) ماده(4) قانون ارتقا کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی مصوب 1389 تصویب کرد تا متن زیر جایگزین تبصره(2) ماده(3) آیین‌نامه اجرایی قانون ارتقاء کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی شود:

تبصره 2-نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است پس از اخذ تاییدیه سازمان‌های ملی استاندارد ایران و حفاظت محیط زیست به ترتیب در مورد کیفیت و آلایندگی نسبت به شماره‌گذاری خودرو اقدام کند.

قبل از این شماره‌گذاری خودرو توسط نیروی انتظامی تنها با تاییدیه موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی امکان پذیر بود. این مصوبه در تاریخ 08/11/1392 از سوی معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.


ویدیو مرتبط :
کلیپ دولت مردم شماره یک(یکپارچگی دولت،مجلس و قوه قضائیه)-زاکانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرط دولت برای واردات خودرو


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از الزام واردکنندگان خودرو که دارای نمایندگی رسمی از وزارت صنعت هستند، برای توافق با سازمان حمایت خبرداد و گفت: وزارت صنعت، قیمت خودروهای وارداتی را کنترل می‌کند.

خبرگزاری مهر: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از الزام واردکنندگان خودرو که دارای نمایندگی رسمی از وزارت صنعت هستند، برای توافق با سازمان حمایت خبرداد و گفت: وزارت صنعت، قیمت خودروهای وارداتی را کنترل می‌کند.

ولی‌اله افخمی‌راد در خصوص واردات خودرو و آخرین وضعیت ثبت‌سفارش‌ها بعد از ابلاغیه اخیر وزارت صنعت گفت: وزارت صنعت به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان داخلی تصمیم گرفته است که واردات خودرو را تنها از طریق نمایندگی‌های ثبت شده، مجاز بداند، این در حالی است که به نظر می رسد با این کار، اگرچه ممکن است در ابتدا تکانه‌های قیمتی بوجود آید، اما در درازمدت، بازار کنترل شده و مصرف‌کنندگان منتفع می‌شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: افزایش قیمت در خودروهای وارداتی می‌تواند در خودروهای داخلی هم تاثیرگذار باشد؛ به همین دلیل، وزارت صنعت، واردکنندگان خودرو را ملزم کرده که برای قیمت‌گذاری محصولات وارداتی، حتما با سازمان حمایت هماهنگی داشته و طبق ضوابط این سازمان عمل کنند.

وی تصریح کرد: الزام دیگری که واردکنندگان رسمی خودرو باید به دولت بدهند، این است که حتما خدمات پس از فروش را به مصرف‌کنندگان ارایه داده و شبکه‌های تامین قطعات خود را تقویت کنند، این باعث می‌شود که به طور غیرمستقیم، خدمات پس از فروش هم تضمین شود، چراکه مسئول واردات تمامی خودروهایی که از این پس وارد بازار می‌شوند، با نمایندگان پس از فروش است و آنها ملزم به ارایه خدمات مناسب و تامین به موقع قطعات هستند.

به گفته افخمی راد، واردکنندگان باید متعهد به انجام واردات به میزان مناسب در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه و در نهایت بهترین خدمات پس از فروش شوند.