اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرط جدید ترکیه برای گذرنامه های ایرانی


رییس پلیس امنیت عمومی آذربایجان غربی گفت: افراد دارای گذرنامه های با اعتبار کمتر از پنج ماه که قصد سفر به ترکیه را دارند برای تعویض اقدام کنند.

ˈخبرگزاری ایرنا:  سرهنگ رحیم جهانبخش ˈ ، دوشنبه افزود: ظرف روزهای اخیر ، مسوولان ترکیه ای طی اقدامی از ورود مسافران ایرانی با گذرنامه دارای اعتبار کمتر از دو ماه جلوگیری کرده و جریمه ای را نیز برای ورود افراد دارای گذرنامه با اعتبار کمتر از پنج ماه در نظر می گیرند.
 
وی اضافه کرد: با توجه به این امر، لازم است افرادی که قصد سفر به ترکیه را داشته و اعتبار گذرنامه هایشان کمتر از پنج ماه است، اقدام به تعویض گذرنامه کرده و این امر را مد نظر داشته باشند.
 
وی اظهار کرد: امیدواریم با توجه بیش از پیش شهروندان به این امر، شاهد کاهش بروز مشکل برای آنان در مرز ترکیه باشیم.
 
آذربایجان غربی سه مرز رسمی زمینی با ترکیه دارد که بازرگان، رازی خوی و سرو ارومیه را شامل می شود و سالانه هزاران نفر از این مرز به سمت ترکیه تردد می کنند.
 
تنها مرز رسمی ایران با کشور ترکیه در مرزهای آذربایجان غربی واقع است.


ویدیو مرتبط :
مالزی:ملیت یکی ازدومسافردارای گذرنامه سرقت شده ایرانی است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترکیه دوباره یک هواپیمای ایرانی را مجبور به فرود کرد



 

 

ترکیه دوباره یک هواپیمای ایرانی را مجبور به فرود کرد

 

برای دومین مرتبه در کمتر از یک هفته گذشته ترکیه یک هواپیمای باری ایران برای بازرسی مجبور به فرود در این کشور کرد.

به گزارش سایت دویچه وله آلمان, این هواپیمای باری ایران عازم سوریه بود ولی به دستور مقامات ترکیه برای بازرسی مجبور شد در این کشور فرود آید.

روز چهارشنبه گذشته نیز هواپیمای دیگر ایرانی به مقصد سوریه مجبور به فرود در ترکیه شده بود.

یک هواپیمای ایلیوشین ایران به مقصد سوریه شامگاه شنبه (۱۹ مارس/ ۲۸ اسفند) در فرودگاه دیاربکر در جنوب شرقی ترکیه به زمین نشانده شد تا بار آن مورد بازرسی قرار گیرد.

جنگنده‌های ترکیه نیز در حالت آماده‌باش بوده‌اند تا در صورت خودداری این هواپیما از فرود، به پرواز درآیند. به گفته‌ی مقام‌های امنیتی ترکیه، بار این هواپیما برای اطمینان از عدم وجود مواد و تجهیزات "غیرقانونی" یا با کاربرد نظامی کنترل می‌شوند.

مقام‌های ترکیه چهارشنبه‌ی گذشته نیز یک هواپیمای ایرانی عازم سوریه را در دیاربکر کنترل کردند. پس از بازرسی‌های چند ساعته مشخص شد که هواپیمای یادشده حامل ۱۵۰ تن مواد غذایی بوده است. پس از آن این هواپیما اجازه یافت به مسیر خود ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، یگان‌های مبارزه با تجهیزات اتمی، بیولوژیکی و شیمیایی ترکیه هم در بازرسی از هواپیمای ایرانی شرکت داشتند...../تحلیل:عصرایران