اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرط بوکوحرام برای آزادی 200 دختر دانش‌آموز


گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه اعلام کرد که دختران دانش آموز ربوده شده را در مقابل آزادی تعدادی از اعضای بازداشت شده‌اش آزاد خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه اعلام کرد که دختران دانش آموز ربوده شده را در مقابل آزادی تعدادی از اعضای بازداشت شده‌اش آزاد خواهد کرد.

پیشتر اعضای گروه تروریستی بوکوحرام بیش از 200 دختر دانش آموز را از یکی از مدارس این کشور ربوده و اعلام کردند که آن‌ها را به دیگر کشورها خواهند فروخت


ویدیو مرتبط :
مشارکت 200 دختر دانش آموز در طرح هجرت در برخوار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنجال ربودن 200 دختر دانش آموز در نیجریه


با گذشت حدود 3 هفته از ربوده شدن 200 دختر دانش آموز از سوی گروه های شبه نظامی مسلح در نیجریه، تظاهرات و واکنش های جهانی برای فشار به دولت آبوجا به منظور آزاد کردن این دختران از دست گروه های شبه نظامی افزایش یافته است.

عصر ایران: با گذشت حدود 3 هفته از ربوده شدن 200 دختر دانش آموز از سوی گروه های شبه نظامی مسلح در نیجریه، تظاهرات و واکنش های جهانی برای فشار به دولت آبوجا به منظور آزاد کردن این دختران از دست گروه های شبه نظامی افزایش یافته است.

سی ان ان گزارش داد؛ این دختران دانش آموز حدود سه هفته پیش از یک مدرسه شبانه روزی در ایالت بورنو در شمال شرقی نیجریه ربوده شده و به گروگان گرفته شدند.

گودلاک جاناتان رییس جمهور نیجریه روز گذشته پس از افزایش اعتراضات داخلی و فشارهای بین المللی برای نخستین بار درباره این حادثه مجبور به اظهار نظر شد و وعده داد دولت نیجریه دختران ربوده شده را هر  جا که باشند ، خواهد یافت.

او با تایید این مساله که هنوز اطلاع دقیقی از محل نگهداری این دختران ربوده شده نیست، والدین این دختران ربوده شده را متهم کرد که با پلیس و نیروهای امنیتی همکاری مطلوبی ندارند.

او گفت :آنچه ما در مرحله کنونی به آن نیاز داریم حداکثر همکاری والدین این دختران با پلیس و ارایه مشخصات دقیق از هویت فرزندان شان به پلیس است.

جنجال ربودن 200 دختر دانش آموز در نیجریه

تظاهرات مردم آبوجا علیه گروگانگیری دختران و کم کاری دولت نیجریه برای آزادی آنها

در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری تظاهرات گسترده ای در نیجریه و دیگر نقاط جهان از سوی انجمن های مدافع زنان و حقوق بشر به منظور محکوم کردن این گروگان گیری و عدم تلاش مناسب دولت نیجریه برای یافتن این دختران برگزار شد.

در شبکه های اجتماعی نیز کمپین های مختلفی به منظور فراخواندن دولت نیجریه برای تحرک بیشتر به منظور یافتن این دانش آموزان دختر ربوده شده شکل گرفته است و افراد سرشناس و چهره های بین المللی از دولت نیجریه خواسته اند تلاش بیشتری برای نجات این دختران دانش آموز انجام دهد. برخی برندگان جایزه نوبل صلح و " ملاله یوسف زی" دختر پاکستانی مدافع حقوق زنان و کودکان از جمله حامیان این کمپین هستند.

حان کری وزیرخارجه آمریکا نیز روز شنبه از دولت آبوجا خواست تلاش ها برای یافتن این دختران ربوده شده را تسریع کند.

گمان می رود این دختران از سوی گروه تندرو اسلامگرای "بوکوحرام " که مخالف تحصیل زنان و دختران است، ربوده شده باشد. این گروه در سال های گذشته حملات گسترده ای را در نیجریه علیه شهروندان و نیز برخی مکان های مذهبی از جمله کلیساها صورت داده است.

ارتش نیجریه در منطقه ای که دختران دانش آموز ربوده شده اند از مدت ها پیش با شبه نظامیان بوکوحرام درگیر جنگ بوده است.