اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرط انگلیس برای ماندن در اتحادیه اروپا


وزیر امور خارجه انگلیس گفت، اتحادیه اروپا مدت‌هاست از کنترل خارج شده و اگر بروکسل می‌خواهد لندن در این اتحادیه باقی بماند باید دست به اصلاحات و تغییرات چشم‌گیر بزند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه انگلیس گفت، اتحادیه اروپا مدت‌هاست از کنترل خارج شده و اگر بروکسل می‌خواهد لندن در این اتحادیه باقی بماند باید دست به اصلاحات و تغییرات چشم‌گیر بزند.

 فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس خطاب به قانونگذاران این کشور گفت: انگلیس باید فرصت را مغتنم بشمارد تا بر اصلاحات و مذاکرات مجدد با اتحادیه اروپا تاکید کند.

وی تاکید کرد:‌ ما باید این فرصت را مغتنم شمرده تا اتحادیه اروپا را به شکلی که به نفع انگلیس باشد تغییر دهیم. این اتحادیه در مدت 20 سال گذشته از کنترل خارج شده است.

این در حالی است که روزنامه دیلی‌تلگراف گزارش داد که انگلیس و به ویژه حزب محافظه‌کار حاکم در این کشور خواهان بهبود رقابت‌پذیری در سراسر اتحادیه اروپا، تمرکززدایی از تصمیم‌گیری در بروکسل و اعطای کنترل بیشتر به کشورها در زمینه امور مربوط به مهاجران است.

فیلیپ هاموند در ماه‌های اخیر با 23 کشور اتحادیه اروپا در ارتباط با مذاکرات مجدد انگلیس با این اتحادیه به بحث پرداخته است. وی گفت که همه کشورهای اتحادیه اروپا می‌خواهند انگلیس در این اتحادیه باقی بماند.

وی افزود: این دیدگاه کاملا غالب وجود دارد که همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌خواهند انگلیس در این اتحادیه باقی بماند. این ایده تنها هنگامی می‌تواند رخ دهد که تغییراتی چشم‌گیر در اتحادیه اروپا انجام شده و این اتحادیه آشکارا مایل به تعامل با ما باشد.

هاموند پیش از این گفته بود که همه‌پرسی در انگلیس به منظور باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا مثل روشن کردن آتشی در زیر اتحادیه اروپا است.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس وعده داده در صورت پیروزی حزبش در انتخابات ماه مه یک همه پرسی در سال 2017 درباره باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا برگزار شود.

وی اظهار امیدواری کرده که مذاکره مجدد بر سر روابط انگلیس با اتحادیه اروپا باعث قانع شدن رای‌دهندگان انگلیسی به منظور باقی نگه داشتن این کشور در این اتحادیه شود.


ویدیو مرتبط :
چالش بریتانیا ; ماندن یا رفتن از اتحادیه اروپا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش برای ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا


وزرای کار آلمان و فرانسه در یک کنفرانس خبری مشترک ماندن انگلیس در جمع کشورهای عضو اتحادیه اروپا را خواستار شدند.

خبرگزاری مهر: دولت آلمان برای کمک به انگلیس برای ماندن در جمع کشورهای اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کرد.

 آندره ناهلس وزیر کار آلمان در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی می گوید کشورش حاضر راهکارهای لازم برای اصلاحات قوانین مربوط به مهاجران و ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا را جستجو کند.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس برای ماندن در جمع کشورهای عضو اتحادیه اروپا اصلاح قوانین این اتحادیه را خواسته است.قرار است در انگلیس برای ماندن یا جدا شدن از اتحادیه اروپا همه پرسی در اواخر سال ۲۰۱۷ برگزار شود.

ناهلس در کنفرانسی مشترک با مریم الخمری وزیر کار فرانسه به روزنامه آلمانی فرانکفورت آلجمین گفت: ما می خواهیم انگلیس در اتحادیه اروپا بماند و برای این امر تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

وی افزود: دولت آلمان آماده است راه حل های موجود برای شکاف های موجود در مورد قوانین مهاجرت اتحادیه اروپا را ارائه کند. وزرای کار فرانسه و آلمان در این کنفرانس خبری اعلام کردند حاضرند برای اصلاح قوانین مهاجرتی اروپا درخواست های انگلیس را مورد توجه قرار دهند.