اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرط اعطای وام 80 میلیونی به افراد متاهل


مدیر عامل بانک مسکن درباره اینکه آیا افراد متاهل هم می توانند وام مسکن 80 میلیون تومانی دریافت کنند، گفت: افرادی که ازدواج کرده اند به شرط سپرده گذاری تا سقف 80 میلیون تومان، امکان اعطای وام مسکن برای خرید و ساخت مسکن وجود دارد.

خبرگزاری میزان: محمدهاشم بت شکن مدیر عامل بانک مسکن در مورد مطالبات معوق بانک مسکن، در جمع خبرنگاران، گفت: کمترین میزان معوقه در شبکه بانکی متعلق به بانک مسکن است که در بخش مسکن این رقم 3.3 هزار میلیارد تومان است.

وی در مورد اینکه آیا بانک مسکن به بانک توسعه ای تبدیل می شود یا خیر، گفت: دولت باید ساختار بانک را به قدری تقویت کند تا بتواند از آن برای اعمال سیاست های توسعه در بخش های مختلف استفاده کند.

مدیر عامل بانک مسکن تصریح کرد: بنابراین تحقق این امر در گرو حمایت خاص و تامین سرمایه مناسب است.

وی گفت: عموماً طی سال های گذشته بانک ها سرمایه ای افزایش نداده اند.

بت شکن ادامه داد: در حال حاضر 21 درصد از بازار در سهم اعطای تسهیلات در اختیار بانک مسکن است.

شرط جدید اعطای وام مسکن به افرادی که ازدواج کرده اند

وی در مورد اینکه آیا افراد متاهل هم می توانند وام مسکن 80 میلیون تومانی دریافت کنند، گفت: افرادی که ازدواج کرده اند به شرط سپرده گذاری تا سقف 80 میلیون تومان، امکان اعطای وام مسکن برای خرید و ساخت مسکن وجود دارد.

ثبت نام 12.6 هزار نفر برای دریافت وام

مدیر عامل بانک مسکن در مورد عملکرد صندوق پس انداز یکم طی 2 ماه گذشته، اضافه کرد: به طور کلی 12 هزار و 600 نفر در این صندوق ثبت نام کرده اند که در تهران طی دو ماه گذشته سه هزار نفر ثبت نام کرده اند که 763 هزار میلیارد ریال منابع به بانک مسکن آمده است.

وی ادامه داد: در شهرهای زیر 200 هزار نفر بالغ بر 3 هزار نفر ثبت نام کرده اند که 374 هزار میلیارد ریال آورده داشته است و در شهرهای بالای 200 هزار نفر نیز بالغ بر 6 هزار و 500 نفر ثبت نام کرده اند.

مدیر عامل بانک مسکن گفت: سقف تسهیلات صندوق پس‌انداز ممتاز در دو سال گذشته از 20 به 35 میلیون تومان و وام جعاله تامین مسکن از 5 به 10 میلیون تومان افزایش یافت.

پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات به بانک مرکزی


وی ادامه داد: در حال حاضر درخواست افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت را به بانک مرکزی ارائه کرده ایم و همچنین برای صدور مجوز لیزینگ نیز با بانک مرکزی در حال مذاکره هستیم.

مدیر عامل بانک مسکن همچنین در خصوص نرخ سود تسهیلات اعطایی، گفت: تسهیلاتی که به انبوه سازان اعطا می شود با نرخ سود 21 درصد است نه 27 درصد.


ویدیو مرتبط :
شرط جدید وام 80 میلیونی مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط دریافت وام 10 میلیونی ازدواج در دانشگاه آزاد/ شرط زمانی اعطای وام



اخبار,اخبار دانشگاه ,دانشگاه آزاد

 

اخبار دانشگاه - شرایط دریافت وام 10 میلیونی ازدواج در دانشگاه آزاد/ شرط زمانی اعطای وام

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ارائه وام 10 میلیون تومانی ازدواج به دانشجویان این دانشگاه، شرط لازم برای این وام را ضامن دولتی و سند ازدواج اعلام کرد.

سعید کاردار در گفتگو با مهر، گفت: دانشجویانی که از ششم شهریورماه عقد کرده باشند می توانند با ثبت نام در سامانه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد، وام خود را یک ماه بعد دریافت کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد این دانشجویان را به پست بانک که طرف قرارداد با دانشگاه آزاد است، برای طی مراحل دریافت وام معرفی می کند.

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه آزاد، به همراه داشتن سند ازدواج و داشتن گواهی کسر از حقوق کارمند شاغل در دولت شرط مهم برای دریافت وام ازدواج است.

وی درباره اقساط این وام، اظهار داشت: کارمزد این وام 11 درصد است که دانشجویان می توانند در 36 ماه آن را پرداخت کنند. تاکنون نیز 150 دانشجو به پست بانک معرفی شده اند.

کاردار درباره شرایط ارائه جهیزیه به دانشجویان دانشگاه آزاد، گفت: سازوکارهای ارائه جهیزیه به دانشجویان در حال آماده سازی است، در واقع دانشگاه آزاد معرف بین فروشنده و مصرف کننده است.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد، تاکید کرد: سبد کالایی جهیزیه تا پایان مهرماه مشخص می شود.

به گزارش مهر، بر اساس اعلام دانشگاه آزاد، دانشجویانی که از ششم شهریورماه سال جاری عقد کنند می توانند از وام 10 میلیون تومانی ازدواج بهره مند شوند، در واقع هر دانشجو می توانند این مبلغ را از پست بانک دریافت کند.
اخبار دانشگاه - مهر