اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرط اسرائیلی برای سفر مرکل به ایران


یورگن هادت گفت: سفر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به ایران غیر معمول است مگر این‌که این کشور بر موشک‌هایش برچسب «درود و تهنیت به اسرائیل» را نصب نماید.

خبرگزاری فارس: «یورگن هادت» از مقام‌های دولت آلمان و  هماهنگ کننده امور مرتبط با کشورهای اقیانوس اطلس این کشور در سخنانی پیرامون سفر احتمالی صدراعظم آلمان به ایران و احتیاط برلین در روابط تجاری با ایران گفت: «سفر "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان به ایران غیر معمول است مگر این‌که این کشور بر موشک‌هایش برچسب  "درود و تهنیت به  اسرائیل" را نصب نماید.»

به نوشته وبگاه خبری شبکه «دویچه وله آلمان» وی در ادامه گفت: «اگر رییس جمهور ایران از فرصت سفر به آلمان استفاده کرده و به طور رسمی حق موجودیت اسرائیل را تصدیق نماید، آنگاه این امر محقق می‌شود. کاملا روشن است که احتمال داد و ستد خوب وجود دارد اما روابط دوجانبه در میان مدت سفت و سخت باقی خواهند ماند.»

بر اساس این گزارش، قرار است «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان در دوشنبه در راس هیئتی متشکل از 150 نماینده تجاری وارد تهران شود.

سخنگوی گابریل در این باره گفت: «ما شرایط بالقوه برای روابط نزدیکتر با ایران به ویژه در حوزه مهندسی مکانیک یا انرژی تجدیدپذیر را مشاهده می‌کنیم.»


ویدیو مرتبط :
سفر یک خبرنگار صهیونیست اسرائیلی به ایران!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتانیاهو: کری دوست قدیمی اسرائیل است/مقامات اسرائیلی: در صورت توافق ایران و ۱+۵، کری به ژنو سفر می‌کند



مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 , مذاکرات ژنو

نتانیاهو: کری دوست قدیمی اسرائیل است/امیدوارم بتوانیم دوستانمان را متقاعد کنیم

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در جلسه هفتگی کابینه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا را دوست قدیمی اسرائیل دانسته و ابراز امیدواری کرده است که وی را به توافقی بهتر با ایران وادارد.

 «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه در آغاز جلسه هفتگی کابینه این رژیم، ضمن تائید خبر تصمیم «جان کری» وزیر خارجه آمریکا برای سفر به فلسطین اشغالی، وی را «دوستی خوب برای اسرائیل» توصیف کرد و گفت امیدوار است که بتواند وی را به تلاش برای دستیابی به توافقی بهتر با ایران متقاعد کند.

کری قرار است جمعه این هفته برای رایزنی در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 به فلسطین اشغالی سفر کند. این سفر در حالی انجام می‌گیرد که ایران و 1+5 روز چهارشنبه دور تازه مذاکرات هسته‌ای را در ژنو آغاز می‌کنند. نتانیاهو پیش از این بارها مخالفت خود با توافق احتمالی با ایران را ابراز کرده است. مقامات اسرائیلی می‌گویند اگر توافقی در ژنو حاصل شود، کری هم برای نهایی کردن آن، به ژنو سفر می‌کند.

نتانیاهو که دیشب هم در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» به وجود اختلاف میان تل‌آویو و واشنگتن در موضوع برنامه هسته‌ای ایران اذعان کرده بود، امروز هم گفته است: حتی بین بهترین دوستان هم ممکن است عدم تفاهم‌هایی وجود داشته باشد، مخصوصا در مورد مسائلی که به آینده و سرنوشت ما مرتبط است.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم این هفته و در روزهای بعد از آن دوستانمان را به توافقی بهتر با ایران متقاعد کنیم.

نتانیاهو دو روز قبل هم از مواضع سخت‌گیرانه فرانسه در قبال برنامه هسته‌ای ایران تمجید کرده و از پاریس خواست در دور جدید مذاکرات هم از مواضع خود کوتاه نیاید. هفته گذشته مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در آستانه حصول توافق قرار داشت، اما مخالفت‌های فرانسه مانع از تحقق این موضوع شد. «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه امروز برای دیدار با نتانیاهو و «شیمون پرز» رئیس رژیم‌صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

 

مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 , مذاکرات ژنو

 
مقامات اسرائیلی: در صورت توافق ایران و ۱+۵، کری به ژنو سفر می‌کند

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت: اگر ایران و ۱+۵ این هفته به توافق برسند، وزیر خارجه آمریکا به ژنو سفر می‌کند.

 روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با اعلام خبر سفر قریب‌الوقوع «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی، به نقل از مقامات اسرائیلی نوشته است اگر ایران و گروه 1+5 این هفته به توافق برسند، کری برای امضای توافقنامه به ژنو سفر می‌کند.

ایران و گروه 1+5 چهارشنبه این هفته دور جدید مذاکرات هسته‌ای را در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌کنند. طرفین در دور قبلی مذاکرات در آستانه توافق قرار داشتند و حتی وزرای خارجه همه کشورهای 1+5 (به جز چین که در سطح قائم‌مقام شرکت کرد) برای نهایی کردن توافق به محل مذاکرات سفر کردند. با این حال مخالفت‌های «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه از تحقق این موضوع جلوگیری کرد.

امروز مقامات اسرائیلی از تصمیم «جان کری» برای سفر به فلسطین اشغالی خبر دادند. هدف از این سفر که روز جمعه انجام می‌شود، رایزنی در مورد برنامه هسته‌ای ایران اعلام شده است. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی اصلی‌ترین مخالف علنی توافق هسته‌ای با ایران است. وی که می‌گوید از جزئیات توافق احتمالی مطلع است، آن را یک «معامله بسیار بسیار بد» خوانده و از 1+5 خواسته است از چنین توافقی خودداری کنند.

/فارس