اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرط آمریکا برای لغو فوری تحریم های ایران


معاون وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در سانتیاگو پایتخت شیلی گفت: ایران باید تصمیمات دشواری درباره برنامه اتمی اش بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: معاون وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در سانتیاگو پایتخت شیلی گفت: ایران باید تصمیمات دشواری درباره برنامه اتمی اش بگیرد.

شرمن در سخنانی در سانتیاگو پایتخت شیلی گفت: ایران باید اقداماتی صورت دهد که این تضمین را به جامعه بین المللی بدهد که برنامه اتمی اش فقط برای مقاصد صلح آمیز است.

وی مدعی شد: امیدواریم ایران آنچه را که می دانم تصمیماتی دشوار برای دادن اطمینان به جامعه بین المللی است، انجام دهد و اگر آنها این کار را انجام دهند، انزوای آنها پایان می پذیرد، تحریم ها به حالت تعلیق در می آید و به فوریت برداشته می‌شوند و ما جهانی بسیار آرامتر و با ثبات خواهیم داشت.


ویدیو مرتبط :
لحظه شماری تحریم کنندگان ایران برای لغو تحریم ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لغو فوری تحریم های شورای امنیت، شرط جدید ایران در مذاکرات هسته ای



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,برنامه هسته ای ایران

 

اخبار سیاست خارجی - المانیتور مدعی شد:
لغو فوری تحریم های شورای امنیت، شرط جدید ایران در مذاکرات هسته ای

پس از توافق، قطعنامه ای جدید در سازمان ملل در مورد آنچه تفاهم شده، تصویب می شود.

 دیپلمات ها می گویند، اصرار ایران به لغو قطعنامه های شورای امنیت در رابطه با برنامه هسته ای پس از توافق به عنوان مشکلی جدید در مذاکرات ظاهر شده است.

به گزارش انتخاب، دیپلمات های غربی می گویند که اگر توافقی هسته ای صورت بگیرد، امریکا و اتحادیه اروپا به سرعت تحریم های اقتصادی علیه را لغو می کنند تا پول زیادی نصیب ایران شود.

این دیپلمات ها افزودند: پس از توافق، قطعنامه ای جدید در سازمان ملل در مورد آنچه تفاهم شده، تصویب می شود.

این دیپلمات ها بیان داشتند: لغو تحریم های شورای امنیت در ارتباط با برنامه هسته ای ایران گام به گام خواهد بود و بستگی به میزان تعهد ایران به مفاد توافق است.

براساس این گزارش، ایران تاکید دارد که قطعنامه های شورای امنیت بسرعت لغو شود.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز در صبحانه ی کاری با مطبوعات آمریکا گفت که لغو قطعنامه های سازمان ملل در زمانی قابل قبول، لازمه ی توافق هسته ای است.

یک دیپلمات غربی که در مذاکرات هسته ای حضور دارد گفت: لغو قطعنامه زمان اندکی می گیرد و بیشتر بستگی به ایران و سطح همکاری این کشور دارد.

وی اضافه کرد: ایران می خواهد که تحریم های سازمان ملل به سرعت بغو شود. اما ما باید مطمئن شویم که در چارچوب توافق، انها به تعهدات خود عمل می کنند.

اخبار سیاست خارجی - انتخاب