اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرح دردناک تجاوز به دختر با شرافت هند


روز شنبه 5 ژانویه، جلسه دادگاه در دهلی برای استماع نتیجه آزمایش دی ان ای در ارتباط با تجاوز گروهی پنج مرد به زنی جوان در اتوبوس و قتل او برگزار شد.

روزنامه مردم سالاری: روز شنبه 5 ژانویه، جلسه دادگاه در دهلی برای استماع نتیجه آزمایش دی ان ای در ارتباط با تجاوز گروهی پنج مرد به زنی جوان در اتوبوس و قتل او برگزار شد.

این جلسه استماع پیش از دادرسی، در دادگاه بخش سکات در پایتخت دهلی برگزار شد. قاضی این پرونده دستور داده است که این پنج مرد، روز دوشنبه در دادگاه حاضر شوند. ششمین متهم این پرونده که زیر 18 سال دارد، قرار است به عنوان متهم نوجوان در دادگاهی دیگر محاکمه شود.


زن قربانی که 23 سال داشت، در روز 16 دسامبر در اتوبوسی در شهر دهلی هند مورد تجاوز گروهی قرار گرفت و چند روز پس از آن، از شدت جراحات درگذشت. راجیو موهان، دادستان، به قاضی دادگاه، خانم نامریتا اگاروال گفت که نتیجه آزمایش‌های دی ان ای که به تایید آزمایشگاه پزشکی قانونی مرکزی هند نیز رسیده است نشان می‌دهد که لکه‌های خون روی لباس همه متهمان با خون قربانی مطابقت داشته است.

آقای موهان همچنین گزارشی از سوی مسئولان بیمارستان مانت الیزابت در سنگاپور را قرائت کرد که بر اساس آن، دلیل مرگ این دانشجوی پزشکی، عقونت خونی و از کار افتادن چند اندام بدنش بوده است.


این پنج نفر که مردهایی بین 19 تا 35 ساله اند، متهم به تجاوز، آدم ربایی و قتل هستند و اگر محکوم شوند، ممکن است با مجازات اعدام روبه رو شوند. راننده اتوبوس یکی از همین پنج نفر است.دادستان همچنین گفت که پلیس اقلام و وسایل متعلق به زن قربانی را که متهمان ربوده بودند، از آنها گرفته و ضبط کرده است.

عده ای از معترضان بیرون دادگاه تجمع کرده بودند و پلاکاردی در دست داشتند که در آن خواهان اجرای عدالت برای قربانی شده بودند. دوست او که همراه او به اتوبوس سوار شده بود، خاطرات خود از جزئیات دهشتناک واقعه را بازگو کرده است. او که به دلیل شکستگی در ناحیه‌ ساق پا روی صندلی چرخ‌دار نشسته بود، گفت که «زبانش از توصیف این فاجعه عاجز است». وی افزود: «حتی حیوانات هم این‌گونه رفتار نمی‌کنند.»

این مرد ابتدا به انگیزه‌ خود برای انجام این مصاحبه اشاره کرد و گفت، هنگامی که دوستش در بیمارستان با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرده، به ملاقات او رفته است و به او قول داده، تا آخر، به خاطر او و گرفتن حقش مبارزه کند. این مرد گفت، در این ملاقات، خبر دستگیری متجاوزان را هم به اطلاع او رسانده است.

 پسر همراه دختر دانشجوی قربانی تجاوز، که نامش تا به حال فاش نشده، در تلویزیون "زی نیوزا” شرح ماجرا را از زمان سوار شدن به مینی بوس، این گونه توضیح داد: «ما اول قصد داشتیم بعد از سینما، با ریشکا (خودرو سه‌چرخه‌) به خانه برگردیم. ولی راننده ما را سوار نکرد. در نتیجه سوار مینی‌بوسی شدیم که 6 مسافر مرد داشت.

بعد از چند لحظه، مسافرها شروع کردند به اذیت و آزار جنسی دختر همراه من که اعتراض کردم و با سه نفر از آن‌ها گلاویز شدم. ولی دو تای دیگر، یک میله‌ آهنی پیدا کردند و به سراغ من آمدند. دوستم سعی کرد، جلوی آن‌ها را بگیرد و با تلفن دستی‌ا‌ش به پلیس خبر بدهد.

ولی مردها تلفن را از دستش گرفتند، او را کشان کشان به عقب مینی بوس بردند و به او تجاوز کردند. بعد از این تجاوزها و شکنجه، شنیدم که متجاوزها سرآخر گفتند که «دختره مرده.» این شاهد ماجرا سپس به شرح واکنش رهگذران و پلیس، پس از آن که متجاوزان این دو را برهنه و با سر و رویی خون‌آلود از «مینی بوس به خیابان انداختند»، ‌پرداخت و از بی‌اعتنایی و عدم همبستگی مردم شکایت کرد.

او گفت که از رانندگان خودروهای دیگر که از کنار آنها عبور می‌کردند، کمک خواسته است: «راننده‌ها اول از سرعت خود کم می‌کردند، ما را لخت و با سر و وضع خون‌آلود می‌دیدند، بعد به راه خود ادامه می‌دادند.» به گفته‌ این شاهد عینی، نیروهای امنیتی پس از گذشت بیش از 20 دقیقه، به محلی که آن دو به امید رسیدن کمک ایستاده بودند، حاضر ‌شدند و «تازه شروع ‌کردند به بحث در این مورد که چه کسی، وظیفه دارد به ما کمک کند.»

 وی اضافه کرد: «این ماموران حتی به تقاضای من برای تهیه‌ی پوششی برای پوشاندن پیکر برهنه‌ی مجروح، هم ترتیب اثر ندادند.» به گزارش تلویزیون خصوصی «زی نیوزا» این شاهد پس از آن، به مدت 4 روز، از سوی ماموران پلیس در «محلی نگهداری شده، تا پرونده تکمیل شود».

 وی در این مدت، با وجود شکستگی ساق پا و جراحات وارده، بدون درمان، مراقبت‌های پزشکی و دارو بسر برده است. این شاهد عینی در پایان مصاحبه‌ی خود با «زی نیوزا» با اشاره به تلاش‌های دختر دانشجو برای کمک به او، دفاع از خود و فرار از چنگ مردان مست گفت: «دوست من با نشان دادن جسارتی بی‌نظیر، ما را بیدار کرد.

مردم هند حالا باید، به یاد او، به‌طور یک‌پارچه تلاش کنند که چنین جنایاتی دوباره رخ ندهد.» همراه قربانی گزارش‌های اولیه را تایید کرد که در آنها آمده بود که مهاجمان، آنها را از اتوبوس به بیرون پرت کرده بودند و خواسته بودند که با اتوبوس از روی آنها رد شوند. او توانسته بود در لحظه آخر، زن قربانی را از جلو اتوبوس کنار بکشد و نجاتش دهد.

دوست قربانی گفت که پس از آن، سعی کرده بوده که از رهگذران و خودروهای عبوری کمک بگیرد. او گفت: «آنها سرعتشان را کم می‌کردند، نگاهی به بدن‌های لخت ما می‌انداختند و می‌رفتند.» مقامات پلیس بلافاصله پس از پخش این مصاحبه‌ تکان‌دهنده، اعلام کردند که علیه مسئولان تلویزیون «زی نیوز»، به اتهام «افشای هویت طرفین دعوا» شکایت خواهند کرد.

این رسانه هر چند از فاش کردن نام قربانی و شاهد عینی خودداری کرده‌است، ولی چهره‌ مرد هنگام پخش مصاحبه قابل شناسایی بوده است.براساس قانون هند، «افشای هویت طرفین دعوا» در این گونه موارد ممنوع است و خاطی به پرداخت جریمه‌ نقدی و تا دو سال زندان محکوم می‌شود. پلیس دهلی روز شنبه 5 ژانویه، دیررسیدن ماموران را تکذیب کرد.

در بیانیه ای که پلیس دهلی منتشر کرده، آمده است که نخستین خودروی پلیس، چهاردقیقه پس از تماس سر رسیده، و ظرف سه دقیقه، قربانی‌ها را سوار کرده و برده است، و 24 دقیقه بعدتر آنها را به بیمارستان صفدرجانگ رسانده است.

 تجاوز گروهی به این زن جوان و قتل او خشم سراسری در هند برانگیخته است؛ در روزهای گذشته تجمع‌ها و راهپیمایی‌های مختلفی در شهرهای هند برگزار شده که شرکت کنندگان در آنها خواهان حمایت بیشتر از زنان و تامین بیشتر امنیت آنها هستند. معترضان می‌گویند که زنان در هند، شهروند درجه دو هستند و باید تغییراتی اساسی در فرهنگ و رفتار مردم هند داده شود و قانون هم این تغییرات را همراهی کند.


ویدیو مرتبط :
جمعیتی خشمگین، متهمِ به تجاوز جنسی را در هند زجرکش کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجاوز به یک دختر 7 ساله در مدرسه‌ای در هند



تجاوز به یک دختر 7 ساله در مدرسه‌ای در هند

پلیس هند اعلام کرد: روز دوشنبه یک دختر 7 ساله در سرویس بهداشتی مدرسه‌ای در شهر واسکو مورد تجاوز قرار گرفت.

با توجه به توصیفات این دختر، پلیس توانسته متهم را چهره‌نگاری کند. با این وجود هنوز موفق به دستگیری وی نشده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی تایمز آو ایندیا، گفته می‌شود که والدین این دختر زمانی که از این موضوع مطلع شدند، در حالی که هنوز معلمان و مدیر در مدرسه حضور داشتند اقدام به بستن در مدرسه کردند./ایسنا