اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط کسری خدمت سربازی



اخبار,اخباراجتماعی, شرایط کسری خدمت سربازی

 

 اخباراجتماعی - شرایط کسری خدمت سربازی

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با اعلام اینکه زمان خدمت سربازی به 24 ماه افزایش یافته، شرایط کسری خدمت را توضیح داد.

به گزارش  ایسنا  سردار صدرالسادات با اشاره به اینکه طول خدمت سربازی تابعی از میزان موالید در کشور است،‌ گفت: باتوجه به شرایطی که پیش بینی شده افراد 18 ساله در سال ها و دهه های متفاوت متفاوت است. در دهه 60 کسانی که به سن خدمت رسیدند بالاتر از یک میلیون نفر بودند اما باتوجه به شرایط کاهش موالید در دهه اخیر لازم است که به میزان خدمت اضافه شود تا سازمان وظیفه عمومی با تامین نیروی موردنیاز نیروهای مسلح بتواند همیشه آماده باشد و به تهدیدات احتمالی پاسخ گفته و امنیت کشور را تأمین کند.

وی ضمن بیان اینکه خدمت سربازی به از سال آینده به 24 ماه افزایش می یابد،‌ افزود: باتوجه به سیاست های کنونی نظام، متأهلین سه ماه و افراد به ازای هر فرزند هم از سه ماه کسری خدمت برخوردار می شوند. همچنین کسانی که در مناطق عملیاتی خدمت می کنند، ‌دوماه کسری خدمت خواهند داشت.

صدرالسادات ضمن ابراز امیدواری ازاینکه مجموعه این قوانین بتواند در جهت تثبیت و نمایش قدرت نیروهای مسلح و و انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران مؤثر واقع شود، موضوع سربازی را به عنوان یک واقعیت پیش روی جوانان توصیف کرد که برای بازسازی شخصیت آنها، افزایش تجربه ، نظم پذیری و تقویت روحیه آنها برای خدمت به جامعه موثر باشد.

 

 اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
شرایط پروژه کسری خدمت سربازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام شرایط معافیت جدید خدمت سربازی



 

 

 

اعلام شرایط معافیت جدید خدمت سربازی

 

در خانواده‌هایی که پدر و مادر، معلولند و یا 2 فرزند معلول دارند در صورتی که فرزندان متاهل نباشند، یک فرزند از خدمت سربازی معاف می شود.

معاون معافیت‌ها و امور مشمولین سازمان وظیفه عمومی ناجا در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر گفت:‌ در معافیت‌های خاص و عنایات رهبر معظم انقلاب افرادی که پدر یا مادرشان تا 30 ماه در جبهه حضور داشته اند یک فرزند آنها و تا 60 ماه 2 فرزند آنها معاف می شود.

سرهنگ حلوایی افزود: به ازای 25 درصد جانبازی یک فرزند و تا 50 درصد جانبازی 2 فرزند و به ازای 36 ماه آزادگی یک فرزند معاف خواهد شد.

وی گفت:‌ به ازای هر ماه حضور در جبهه 18 روز کسر خدمت برای فرزند آنها محاسبه خواهد شد.

معاون معافیت‌ها و امور مشمولین سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین از بخشودگی مشمولینی که مدرک تحصیلی لیسانس و متولد 54 و فوق‌لیسانس دارند و متولد 52 هستند؛ خبر داد و افزود: مشمولین دکترای تخصصی غیرپزشکی متولد 50 و دکترای تخصصی پزشکی متولد 44 نیز از خدمت سربازی معاف خواهند شد...../تحلیل:عصرایران