اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط پنچ گانه حماس برای آتش بس


جنبش مقاومت اسلامی حماس برای برقراری آتش بس و قبول این مساله از سوی اسرائیل ۵ شرط تعیین کرده است. خبرگزاری تسنیم: جنبش مقاومت اسلامی حماس برای برقراری آتش بس و قبول این مساله از سوی اسرائیل ۵ شرط تعیین کرده است.


منابع آگاه فلسطینی فاش کردند: جنبش مقاومت اسلامی حماس قرار است به زودی برای قبول آتش بس شرایط پنج گانه‌ای را تعیین کند.

این منابع آگاه فلسطینی در ادامه از جمله مهمترین این شرایط را بازگشایی همیشگی گذرگاه رفح و آزادی تمام اسرای معامله آزادی شالیط و ایجاد گذرگاه آبی برای غزه عنوان کردند.

یک منبع نزدیک به جنبش مقاومت اسلامی حماس در این رابطه به نشریه " الاستقلال " فلسطینی اعلام کرد: حماس امروز قرار است به تمام گروه ها و طرف های مربوط به بررسی پیشنهادهای آتش بس طرح پیشنهادی خود درباره آتش بس خواسته شده از سوی اسرائیل را مطرح سازد.

این منبع در خصوص شرایط پنج گانه حماس برای قبول آتش بس چنین می گوید: در شرایط پنج گانه حماس برای قبول آتش بس که قرار است به اتحادیه عرب و مصر و سازمان ملل و اردن ارائه داده شود، موارد مهمی بیان شده است.

وی در خصوص شرایط پنج گانه و جزئیات انها چنین گفت: گذرگاه های نوارغزه باید به صورت کامل بازگشایی شوند، گذرگاه رفح نیز در این بین باید به صورت دائمی بازگشایی شود،‌ و باید به صورت 24 ساعته برای عبور و مرور فلسطینیان باز باشد، همچنین تضمین های بین المللی باید برای باز باقی ماندن آن ارائه داده شود، همچنین حماس خواستار ایجاد گذرگاه دریایی برای غزه شده است و اجازه دادن به ساکنان نوارغزه برای نماز خواندن در مسجد الاقصی اعطا شود.

در این شرایط همچنین حماس خواستار آزادی تمام اسرای آزاد شده و سپس به اسارت مجدد در آمده در چارچوب تفاهم نامه  آزادی گلعاد شالیط شده است همچنین باید شرایط نگهداری اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی براساس تفاهم به عمل امده در سال 2012 با مقامات مصری اجرا شود.


ویدیو مرتبط :
حماس رسما پیشنهاد آتش بس را رد کرد 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبرهای ضد و نقیض درباره توافقنامه آتش‌بس بین حماس و اسرائیل



رویترز اعلام کرد؛

اعلام آتش بس غزه ساعت 22 به وقت گرینویچ اجرایی می شود

به گزارش یک رسانه غربی آتش بس در نوار غزه ساعت 19 به وقت گرینویچ اعلام شده و در ساعت 22 اجرایی می شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار - به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مقامات حماس از برقراری آتش بس در غزه طی ساعات آینده خبر دادند. بر این اساس "ایمن طاها" از مقامات جنبش مقاومت اسلامی حماس گفته است آتش بس در ساعت 19 اعلام شده و از ساعت 22 به وقت گرینویچ اجرایی خواهد شد.

این در حالی است که آخرین آمار شهدای غزه در حملات امروز ارتش صهیونیستی 17 نفر اعلام شده است. در همین حال گردان های عزالدین قسام در آخرین حملات تلافی جویانه خود به سرزمینهای اشغالی، دو موشک به تل آویو شلیک کرده اند.

گفتنی است "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در تلاش برای جلب نظر حماس جهت برقراری آتش بس سریع، طی 24 ساعت گذشته 3 بار با "محمد مرسی" رئیس جمهوری مصر تماس تلفنی داشته است.

خبرهای ضد و نقیض درباره توافقنامه آتش‌بس بین حماس و اسرائیل

در حالی که ساعاتی پیش رسانه‌ها از حصول توافق میان حماس و اسرائیل برای آتش خبر دادند اما همچنان خبرهای ضد و نقیضی در این باره شنیده می‌شود.

به گزارش فارس، ساعاتی پیش شبکه خبری المنار به نقل از «ایمن طاها» یکی از مقامات مسئول حماس اعلام کرد که ساعت 21 امشب به وقت بیت المقدس آتش بس اعلام خواهد شد.

از سوی دیگر روزنامه ها‌آرتص پیش از این به نقل از یکی از مقامات صهیونیستی اعلام کرده بود که طی چند ساعت آینده آتش بس اعلام می شود.

یدیعوت آحارنوت نیز دراین باره نوشته که این توافق از سوی طرف اسرائیلی است و طی آن ترور رهبران مقاومت متوقف خواهد شد.

اما دقایقی پیش «مارک ریگف» سخنگوی کابینه اسرائیل اعلام کرد اسرائیل تاکنون به هیچ گونه توافقی برای ایجاد آتش بس نرسیده است.

شبکه ۱۰ اسرائیل خبر داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای توقف غیررسمی درگیری‌ها از امشب چراغ سبز نشان داده است.

از سوی دیگر «موسی ابومرزوق» معاون خالد مشعل دستیابی به توافق آتش بس با اسرائیل تا این لحظه را رد کرده است.

همزمان با تحرکات در عرصه سیاسی برای برقراری آتش بس، دو طرف همچنان به حملات خود علیه یکدیگر ادامه می دهند.

رژیم صهیونیستی با تشدید حملات خود علیه مردم بی‌دفاع غزه عصر امروز 12نفر را در نقاط مختلف به شهادت رساند که به این ترتیب شمار شهدای غزه در طی یک هفته به 130 نفر رسید. ۱۰۵۰ نفر نیز تاکنون در این حملات زخمی شدند.

در پاسخ به این جنایت ، شهرک‌های صهیونیست نشین نیز امروز هدف حملات ده‌ها فروند موشک مقاومت قرار گرفت./فارس