اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجویان برتر مقطع كارشناسی در دوره دكتری اعلام شد



شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجویان برتر مقطع كارشناسی در دوره دكتری اعلام شد

در اجرای سیاستهای حمایت و هدایت استعدادهای درخشان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، قانون تشكیل و وظایف وزارت علوم و ماده 18 قانون برنامه پنجم توسعه، آیین‌نامه پذیرش برگزیدگان علمی دوره كارشناسی برای ورود به دوره دكتری تدوین و به تصویب وزیر علوم رسید.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ایجاد زمینه مناسب برای ارتقاء و تنوع بخشی به دوره‌های تحصیلات تكمیلی، كمك به تقویت بنیه علمی دوره‌های تحصیلات تكمیلی، تسریع در تربیت نیروی انسانی متخصص، مبتكر و خلاق و توجه به تفاوت استعدادها و فراهم ساختن امكان شكوفایی استعدادهای درخشان از جمله اهداف آیین‌نامه پذیرش برگزیدگان علمی دوره كارشناسی برای ورود به دوره دكتری است.

بر اساس ماده 3 این آیین‌نامه، دانش آموختگان دوره كارشناسی پیوسته، كه تحصیل خود را حداكثر در 8نیمسال تحصیلی به پایان رسانده باشند در صورت داشتن نشان جهانی یا نشان طلای كشوری المپیادهای دانش آموزی و همچنین دارندگان رتبه‌های 1 تا 3 نهایی المپیادهای علمی دانشجویی كشوری در هر یك از رشته‌های تحصیلی كه پس از گذراندن نیمسال هفتم به لحاظ میانگین كل حائز رتبه اول تاسوم در میان دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و شركت كنندگان در آزمون كارشناسی ارشد سازمان سنجش آموزش كشور كه به لحاظ رتبه آزمون جزو پنج درصد برتر پذیرفته شدگان در گرایش مورد تقاضا باشند می‌توانند از تسهیلات این آیین‌نامه استفاده كنند.

به گزارش ایسنا، براساس این گزارش، مدت مجاز تحصیل در این دوره 5/5 سال است كه با تایید موسسه حداكثر دو نیمسال به آن افزوده می‌شود، همچنین مجموع واحدهای این دوره 54 واحد می‌باشد.

گفتنی است: این آیین نامه از سال تحصیلی 92-1391 و پس از آن قابل اجراست و حائزین شرایط می‌توانند در همان رشته كارشناسی خود و برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی دوره كارشناسی از تسهیلات این آیین‌نامه بهرمند شوند./ایسنا


ویدیو مرتبط :
اعلام نفرات برتر آزمون تیزهوشان آزمون های مرآت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پذیرش بدون آزمون 106 نخبه كارشناسی ارشد در مقطع دكتری



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پذیرش بدون آزمون 106 نخبه كارشناسی ارشد در مقطع دكتری

رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: 106 نفر از نخبگان و استعدادهای برتر، براساس فراخوان انجام شده ،سال 1391 به دانشگاهها معرفی شدند، اینها اولین گروهی هستند که بدون آزمون تحصیل در دوره دکتری را شروع می کنند.

رییس بنیاد ملی نخبگان گفت: صد و شش نفر از نخبگان و استعدادهای برتر، براساس فراخوان سال 1391 به عنوان نخستین گروه از نخبگان كارشناسی ارشد بدون آزمون در دوره دكتری پذیرفته شدند.

 

به گزارش ایسنا، دكتر نسرین سلطانخواه گفت: برای کاهش دغدغه دانشجویان و با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنیاد ملی نخبگان هر ساله تعدادی از نخبگان و استعدادهای برتر مقطع کارشناسی ارشد که واجد شرایط هستند را برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری بدون آزمون متمرکز به دانشگاهها معرفی می کند.

رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: 106 نفر از نخبگان و استعدادهای برتر، براساس فراخوان انجام شده ،سال 1391 به دانشگاهها معرفی شدند، اینها اولین گروهی هستند که بدون آزمون تحصیل در دوره دکتری را شروع می کنند.

وی ادامه داد: این افراد مازاد بر ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری متمرکز هستند .

سلطانخواه با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش بورس بنیاد ملی نخبگان در سال های آتی گفت: بنیاد ملی نخبگان کمک هزینه هایی را به دانشگاه ها برای فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات پرداخت می کند،این بورس برای دانشجو و برای دانشگاه تعهدی ایجاد نمی کند.

 

اشتغال نخبگان و استعدادهای برتر

رئیس بنیاد ملی نخبگان درخصوص جذب و بکارگیری نخبگان و استعدادهای برتر تصریح کرد: زمستان سال 90 آئین نامه تسهیل جذب و بکارگیری نیروی انسانی نخبه به تصویب هیئت وزیران رسید، براین اساس همه دستگاهها موظف بکارگیری نیروی انسانی نخبه و استعداد برتر هستند.

وی به لیست آماده شده ازنخبگان واستعدادهای برتر اشاره کرد وگفت: با فراخوان انجام شده در سایت بنیاد ملی نخبگان ، لیست 260 نفری آماده شده و به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ارسال می شود تا جذب و استخدام این گروه در دستگاهها تسهیل شود.

 

جذب نخبگان و استعدادهای برتر در دانشگاهها

سلطانخواه ادامه داد:برای تسهیل درجذب نخبگان و استعدادهای برتر به عنوان هیئت علمی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ،براساس مصوبه سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیئت عالی جذب بنیاد ملی نخبگان افرادی را به دانشگاه ها معرفی وآنها ملزم هستند ظرف دو ماه نظر خود را اعلام کنند.

وی افزود: این مسیری کوتاه برای جذب و بکارگیری نخبگان و استعداد های برتر در دانشگاهها است.

 

جذب استعداد برتر و نخبه در بخش های خصوصی

رئیس بنیاد ملی نخبگان درخصوص امکان حضور نخبگان و استعدادهای برتر در بخش های خصوصی گفت:براساس آئین نامه هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان، هر شرکت دانش بنیانی که نخبگان و استعداد های برتر در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را جذب کند ،به مدت یک تا دوسال حقوق این افراد را بنیاد ملی نخبگان پرداخت می کند.

وی افزود: به استعدادهای برتر و نخبه ای که جذب شرکت دانش بنیان شوند، سال اول 100 درصد حقوق مربی پایه یک یا استادیار پایه یک بسته به نوع مدرک (فوق لیسانس یا دکتری) و در سال دوم 80 درصد حقوق از سوی بنیاد ملی نخبگان پرداخت می شود. با این کارعلاوه بر امکان جذب نخبگان واستعداد های برتر در بخش های خصوصی دانش بنیان زمینه آشنایی با این حوزه نیز برای آنها فراهم می شود.

 

امکان ادامه تحصیل در مقطع پسا دکتری

سلطانخواه با اشاره به آئین نامه تحصیل در مقطع پسا دکتری گفت: نخبگان واستعداد های برتر پس از فراغت از دوره دکتری می توانند در دوره پسادکتری کار پژوهشی خود را ادامه دهند. البته از دوره فراغت از تحصیل دکتری سه سال بیشتر نگذشته باشد و میزبان محقق پسا دکتری هم استاد دانشگاه باشد.

معاون علمی و فناوری رییس‌ جمهور تصریح کرد: حقوق و مزایای استاد میزبان این محققان جوان پسا دکتری را بنیاد ملی نخبگان تقبل می کند.

رییس بنیاد ملی نخبگان گفت: درحال حاضر حدود 30 نفر در مقطع پسادکتری مشغول به تحصیل هستند كه البته ظرفیت بیش از این است و باید در این زمینه وزارتخانه های علوم و بهداشت بیشتر فعال شوند.

سلطانخواه همچنین گفت: وام خرید مسکن برای نخبگان و استعدادهای برتر در سطح 80 و 50 میلیون تومان است که از سال 88 پرداخت آن آغاز شده است./ایسنا