اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط معاوضه املاک در پایتخت!



 

 

 

شرایط معاوضه املاک در پایتخت!

 

معاوضه املاک در پایتخت اخیرا رونق بیشتری گرفته است به طوری که هم اکنون برخی از پروژه‌های تجاری و اداری که مشتریان زیادی هم ندارند و هزینه زیادی را به سازندگان تحمیل کرده است، مورد معاوضه با املاک مسکونی در تهران قرار می‌گیرند.

به گزارش مهر با گرانی مسکن در سال چند سال قبل و هجوم سرمایه ها به این بخش، آپارتمان و واحد مسکونی ارزشی دو چندان در کشور پیدا کرد و خانه های قدیمی و سنتی به سرعت جای خود را به آپارتمانهای نه چندان مقاوم دادند تاجایی که قیمت املاک کلنگی به شدت افزایش یافت.

این افزایش قیمت حتی بر میزان متقاضی برای ساخت املاک اداری هم تاثیر گذار بود به طوریکه سازندگان املاک، تمایل به ساخت واحدهای اداری و پاساژهای تجاری که روزگاری رونق زیادی داشتند را از دست دادند و شروع به ساخت آپارتمانها و برجهای مسکونی کردند.

این در حالی است که هم اکنون برخی از پروژه های تجاری و اداری که مشتریان  زیادی هم ندارند و هزینه زیادی را هم به سازندگان تحمیل کرده اند مورد معاوضه با املاک مسکونی در تهران قرار می گیرند و تعداد سازندگان پروژه های اداری هر روز کاهش می یابد.

در این شرایط موضوع معاوضه املاک رونق زیادی یافته است و برخی از مشاغل ترجیح می دهند که کارخانه و واحدهای تولیدی خود را با آپارتمانی در تهران معاوضه کنند زیرا رشد قیمت ملک مسکونی بسیار بیشتر از سود واحدهای تولیدی است و این موضوع میان املاک اداری با ساختمان های کلنگی و آپارتمان های نوساز رونق زیادی دارد.

شرایط معاوضه املاک در تهران

براین اساس مالک دفاتر لوکس در بازار آهن شاد آباد که از مراکز تجاری محسوب می شود، تقاضای معاوضه با آپارتمان و ویلا را دارد، همچنین قطعاتی هزار متری و 2 هزار متری با سند در شهرک ویلایی با ملک و ماشین در تهران معاوضه می شود.

ملکی 189 متری در محدوده تهرانپارس هم ازسوی فروشنده با 200 میلیون تومان پول نقد و یک آپارتمان مورد معاوضه قرار می گیرد، از سویی زمینی 2 هزار متری در کلاردشت با آپارتمان و ماشین در تهران معاوضه می شود.

مالک زمینی 387 متری در خیابان نیاوران تهران نیز زمین خود را با آپارتمانی نوساز معاوضه می کند، همچنین تعدادی واحد تجاری در شهرجدید صدرا در شیراز با آپارتمان در تهران به معاوضه گذاشته شده است.

فروشنده 2 واحد اداری 162 متری در خیابان شیخ بهایی هم به تعویض این واحدها با آپارتمان مسکونی در محدوده مناطق 1،2،3و 6 تمایل دارد. سوله ای 700 متری در رودهن هم با آپارتمانی در تهران به معاوضه گذاشته شده است.

همچنین 2 قطعه زمین 500 و 1000 متری با خودر و ملک در تهران و کرج معاوضه می شود و مالکی حاضر است تا 140 میلیون تومان پول نقد، یک دستگاه ویلا با 750 متر زمین و 230 متر زیر بنا نوساز با قیمت 130 میلیون تمان در جاده مازندران را با یک دستگاه آپارتمان در تهران معاوضه کند.

این معاوضه ها به دامداریها هم رسیده است به طوریکه یک گاوداری با کلیه تجهیزات با اتومبیل و آپارتمان در تهران تعویض می شود و یکی از رستورانها در میدان ولیعصر هم متقاضی معاوضه با ملکی مسکونی یا فروش 3 میلیارد تومانی این رستوران است.


ویدیو مرتبط :
مشاور املاک توسعه ارس - منطقه آزاد ارس خرید و فروش و اجاره و رهن و معاوضه ملک و املاک و زمین خرید و فروش قطعه زمین در م

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خروج هوای پایتخت از شرایط هشدار



هوای تهران,آلودگی هوای تهران,شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

خروج هوای پایتخت از شرایط هشدار

مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از قرار گرفتن هوای پایتخت در مرز محدوده سالم و ناسالم خبر داد و گفت: به این ترتیب در حال حاضر هوای تهران از شرایط هشدار فاصله گرفت.

دکتر یوسف رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد 101 یعنی در مرز هوای سالم و ناسلم قرار گرفته است.

به گفته وی، روز گذشته شاخص ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون روی عدد 142 و در آستانه شرایط هشدار بود اما امروز با کاهش 41 واحدی این شاخص هموای پایتخت از شرایط هشدار فاصله گرفت.

رشیدی تصریح کرد در حال حاضر محدوده ایستگاههای پارک قائم منطقه 18 و پارک رازی منطقه 11 از نظر شاخص ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون  آلوده ترین مناطق پایتخت هستند و این شاخص در این مناطق روی عدد 125 ایستاده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 8 ایستگاه در تهران در شرایط سالم و 11 ایستگاه در شرایط ناسالم هستند افزود: ایستگاه گلبرگ در منطقه 8 که شاخص ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در این ایستگاه روی عدد 70 است سالم ترین منطقه پایتخت است.

مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران و وزش باد از عصر امروز در تهران اظهار داشت: به این ترتیب پیش بینی می شود فردا هوای پایتخت در شاریط سالم قرار گیرد.