اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط معافیت كفالت تنها مراقب و سرپرست پدر


سازمان وظیفه عمومی ناجا شرایط اصلی رسیدگی به درخواست معافیت كفالت را با صدور اطلاعیه یی اعلام كرد.

روزنامه اعتماد: سازمان وظیفه عمومی ناجا شرایط اصلی رسیدگی به درخواست معافیت كفالت را با صدور اطلاعیه یی اعلام كرد.

 در این اطلاعیه آمده است:

 «از شرایط اصلی رسیدگی به درخواست معافیت های كفالت ازجمله كفالت پدر بالای 65 سال تمام، یگانه فرزند ذكور و سالم بالای 18 سال خانواده بودن، رسیدن به سن مشمولیت (18سال تمام) و نداشتن غیبت است كه مهاجرت از محل سكونت، ازدواج یا درحبس بودن برادر یا برادران مشمول مانع بهره مندی وی از این نوع معافیت می شود.

 چنانچه برادر بالای 18 سال مشمول، بیمار باشد، در صورتی كه بیماری وی در شورای پزشكی وظیفه عمومی تایید شود، مانعی برای استفاده وی از معافیت كفالت نخواهد بود.

همچنین، مشمولانی كه دارای پدر كمتر از 65 سال سن هستند، تنها در صورتی می توانند از این نوع معافیت استفاده كنند كه پدرآنان دارای بیماری باشد كه به تشخیص شورای پزشكی وظیفه عمومی نیازمند به مراقبت نیز تشخیص داده شود.


ویدیو مرتبط :
شرایط معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه آزاد اسلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط معافیت کفالت تنها مراقب و سرپرست پدر



معافیت سربازی,شرایط معافیت,شرایط معافیت سربازی

شرایط معافیت کفالت تنها مراقب و سرپرست پدر

سازمان وظیفه عمومی ناجا شرایط اصلی رسیدگی به درخواست معافیت کفالت، رسیدن به سن مشمولیت، نداشتن غیبت و تنها پسر بالای 18 سال و سالم خانواده بودن را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: از شرایط اصلی رسیدگی به درخواست معافیت‌های کفالت ازجمله کفالت پدر بالای 65 سال تمام، یگانه فرزند ذکور و سالم بالای 18 سال خانواده بودن، رسیدن به سن مشمولیت (18سال تمام) و نداشتن غیبت است که مهاجرت از محل سکونت، ازدواج یا درحبس بودن برادر یا برادران مشمول مانع بهره‌مندی وی از این نوع معافیت می‌شود.

چنانچه برادر بالای 18 سال مشمول، بیمار باشد، در صورتی‌ که بیماری وی در شورای پزشکی وظیفه عمومی تایید شود، مانعی برای استفاده وی از معافیت کفالت نخواهد بود.

مشمولانی که دارای پدر کمتر از 65 سال سن است، تنها در صورتی می‌توانند از این نوع معافیت استفاده کنند که پدرآنان دارای بیماری باشد که به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند به مراقبت نیز تشخیص داده شود.