اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط لغو تحریم شرکت ملی نفت‌کش


یک مقام مسئول خاطرنشان کرد: چون این مسئله یک فرایند حقوقی دارد تا زمان لغو تحریم های شرکت ملی نفت کش ایران بیش از 2 ماه زمان نیاز است.

خبرگزاری فارس: یک منبع اگاه گفت: هنوز حکم قطعی برای لغو تحریم شرکت ملی نفت کش صادر نشده و فرصت 2 ماهه فرجام خواهی به اتحادیه اروپا داده شده است.
 
یک منبع آگاه در گفت‌وگویی با اشاره به لغو تحریم شرکت ملی نفت کش ایران از سوی دادگاه عمومی اتحادیه اروپا گفت:هنوز حکم قطعی در این مورد به شرکت ملی نفت کش ارسال نشده است.
 
وی با تایید این خبر تصریح کرد: اما نکته مهم فرصت 2 ماهه فرجام خواهی اتحادیه اروپا است که می تواند نسبت به این حکم اعتراض کند.
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: چون این مسئله یک فرایند حقوقی دارد تا زمان لغو تحریم های شرکت ملی نفت کش ایران بیش از 2 ماه زمان نیاز است.
 
دادگاه عمومی اتحادیه اروپا 12 تیرماه اعلام کرد به دلیل نبود ادله کافی تحریم شرکت ملی نفتکش ایران لغو می‌شود.
 
علی اکبر صفایی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش شهریورماه سال گذشته خواستار حمایت ویژه دولت یازدهم از شرکت‌های کشتیرانی به منظور کاهش هزینه های عملیاتی این بخش در شرایط تحریم شده و گفته بود: کاهش تعرفه های بندری و قیمت سوخت ار جمله مواردی است که باید به آنها توجه شود.
 
وی به تحریم های بین المللی به عنوان یکی از چالش های مهم کشتیرانی های کشور اشاره کرد و افزود: اعمال ناجوانمردانه تحریم ها علیه کشورمان باعث بروز مشکلاتی برای ادامه فعالیت های شرکت های کشتیرانی در ایران شده است.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش تشکیل کار گروه های تخصصی در سطح بالای دولت برای تصویب راهکارهای مقابله با تحریمهای حمل و نقل و صنایع دریایی، تغییرات جدی در منابع در آمدی و بازار، تنوع سبد در آمدی شرکتهای کشتیرانی، حضور مؤثر در زنجیره تأمین، حمایت از بخشهای خصوصی و کشتیرانی های کوچک از طریق اعطای وام های کم بهره برای سرمایه گذاری در خدمات جانبی مورد نیاز کشتیهای بزرگ را از دیگر مواردی دانست که می تواند به منظور رفع مشکلات این بخش مورد توجه دولتمردان کشور قرار گیرد.


ویدیو مرتبط :
لحظه شماری تحریم کنندگان ایران برای لغو تحریم ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحریم شرکت‌ملی‌نفت‌کش‌ایران توسط انگلیس



اخبار,اخبار اقتصادی , تحریم شرکت‌ملی‌نفت‌کش‌ایران

لندن، پس از اتحادیه اروپا نام شرکت ملی نفت‌کش ایران را وارد لیست سیاه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت خزانه‌داری انگلستان، دولت این کشور در اقدامی غیرقانونی، شرکت ملی نفت‌کش ایران را تحریم کرد.

بعد از آنکه اتحادیه اروپا، هفته گذشته در اقدامی عجیب حکم صادره توسط دادگاه عالی اروپا را نقض کرد و شرکت ملی نفت کش ایران را مجددا تحریم کرد، امروز لندن اعلام کرد این شرکت را تحریم می‌کند.

دولت انگلستان در بیانیه خود اعلام کرده است شرکت ملی نفت‌کش ایران و غلامحسین گل‌پرور، تحریم می‌شوند و دارایی‌هایشان مسدود خواهد شد.

اخبار اقتصادی - باشگاه خبرنگاران