اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط دریافت کمک‌ هزینه کفن و دفن


یکی از انواع حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی، پرداخت کمک‌هزینه کفن و دفن به خانواده بیمه‌شدگان متوفی است و هدف از پرداخت این کمک‌هزینه، جبران قسمتی از هزینه‌هایی است که بازماندگان افراد مشمول قانون تأمین اجتماعی برای کفن و دفن آنان متقبل می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان: یکی از انواع حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی، پرداخت کمک‌هزینه کفن و دفن به خانواده بیمه‌شدگان متوفی است و هدف از پرداخت این کمک‌هزینه، جبران قسمتی از هزینه‌هایی است که بازماندگان افراد مشمول قانون تأمین اجتماعی برای کفن و دفن آنان متقبل می‌شوند.

بر اساس بند 18 ماده 2 قانون تأمین اجتماعی، کمک‌هزینه کفن و دفن مبلغ مقطوعی است که برای تأمین هزینه‌های مربوط به کفن و دفن بیمه‌شده، در مواردی که خانواده او این امر را به عهده می‌گیرد، به بازماندگان وی پرداخت می‌شود.

بر اساس ضوابط و قوانین تأمین اجتماعی، کمک‌هزینه کفن و دفن علاوه بر بازماندگان بیمه‌شدگان اجباری و اختیاری به بازماندگان بازنشستگان، ازکارافتادگان کلی و مقرری‌بگیران بیمه بیکاری متوفی نیز پرداخت می‌شود.

برقرار بودن ارتباط بیمه‌شده با کارفرمای کارگاه مشمول قانون تأمین اجتماعی، شرط اصلی پرداخت کمک‌هزینه کفن و دفن به بازماندگان بیمه‌شده متوفی است و افرادی که قبل از فوت فاقد ارتباط بیمه‌ای با سازمان تأمین اجتماعی باشند، مشمول دریافت این کمک‌هزینه نیستند.

بر این اساس، بیمه‌شده‌ای که قبل از فوت به عللی مانند بیماری و بارداری به صورت موقت ارتباط کاری با کارفرما نداشته باشد، مشمول دریافت کمک‌هزینه کفن و دفن است.

به منظور مساعدت و با هدف تأمین بخشی از هزینه‌های مربوطه، کمک‌هزینه کفن و دفن بابت فوت همسر در صورت احراز شرایط قانونی صرفا به بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی پرداخت می‌شود.

کمک‌هزینه مذکور پس از انجام مراحل کفن و دفن متوفی، با ارائه گواهی فوت و دفترچه درمانی بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر از سوی شعب سازمان تأمین اجتماعی قابل پرداخت است.


ویدیو مرتبط :
مراسم کفن و دفن ملک عبدالله...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط دریافت کمک هزینه کفن و دفن


سازمان تامین اجتماعی شرایط دریافت کمک هزینه کفن و دفن را اعلام کرد.

 پایگاه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی: سازمان تامین اجتماعی شرایط دریافت کمک هزینه کفن و دفن را اعلام کرد.

 در پی طرح سئوال بازماندگان متوفی بیمه‌شده درخصوص دریافت کمک هزینه کفن و دفن، سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: یکی از انواع حمایت‌های این سازمان، پرداخت کمک هزینه کفن و دفن به خانواده بیمه‌شدگان متوفی است و هدف از پرداخت آن، جبران قسمتی از هزینه‌هایی است که بازماندگان افراد مشمول قانون تأمین‌اجتماعی برای دفن و کفن آنان متقبل می‌شوند.

کمک هزینه کفن و دفن، بابت فوت بیمه‌شدگان اجباری و اختیاری، مقرری‌بگیران بیمه‌بیکاری، بازنشستگان و ازکارافتادگان کلی پرداخت می‌شود.

برقرار بودن ارتباط بیمه‌شده با کارفرمای کارگاه مشمول قانون تأمین‌اجتماعی، شرط اصلی پرداخت کمک هزینه کفن و دفن به بازماندگان بیمه‌شده متوفی است و به این ترتیب افرادی که قبل از فوت فاقد ارتباط بیمه‌ای با سازمان تأمین‌اجتماعی باشند، مشمول دریافت این کمک هزینه نیستند.

بر این اساس کمک هزینه کفن و دفن به همسر بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر متوفی، فرزند، پدر و یا مادر وی پرداخت می‌شود همچنین باتوجه به تسهیلاتی که از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی فراهم گردیده، کمک هزینه مذکور بابت فوت همسر بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران نیز درصورت احراز شرایط قانونی پرداخت می‌شود.

شایان ذکر است، میزان کمک هزینه کفن و دفن، معادل حداقل دستمزد ماهیانه سال فوت است که پس از انجام مراحل کفن و دفن بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر و با ارائه گواهی فوت و دفترچه درمانی متوفی از سوی شعبه مربوطه قابل پرداخت است.