اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط دریافت مجوزخروج ازكشوربرای مشمولان



 

 

شرایط دریافت مجوزخروج ازكشوربرای مشمولان

شرایط دریافت مجوز خروج از كشور برای مشمولان اعلام شد

سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، شرایط دریافت مجوز برای مشمولانی كه قصد خروج از كشور را دارند، اعلام كرد.

سازمان وظیفه عمومی در مورد میزان و نوع ودیعه برای صدور مجوز خروج از كشور اعلام كرد ودیعه سفرهای زیارتی حج تمتع و عمره و عتبات عالیات، مبلغ 15میلیون تومان چك و مبلغ 500 هزار تومان وجه نقد است .

این سازمان، میزان ودیعه سفر سوریه و سایر كشورها را مبلغ 15میلیون تومان پرداخت وجه نقد یا ضمانت نامه بانكی و خروج از كشور برای فرصتهای مطالعاتی، ارایه مقالات و سایر سفرهای علمی با تایید وزارت علوم و بهداشت و یا سازمان مركزی دانشگاه آزاد اسلامی با سپردن ودیعه به مبلغ 5 میلیون تومان بصورت نقد یا ضمانت بانكی بلا مانع اعلام كرد.

سازمان وظیفه عمومی همچنین پذیرش در دانشگاه خارج از كشور برای ادامه تحصیل را با سپردن ودیعه به مبلغ 15میلیون تومان وجه نقد یا ضمانت نامه بانكی یا وثیقه ملكی ممكن اعلام كرد.

این سازمان در خصوص اخذ ودیعه بصورت ضمانت نامه بانكی و بانك معتبر افزود: ضمانت نامه همه بانكها با هماهنگی امورمالی سازمان وظیفه عمومی ناجا معتبر است.

این سازمان در مورد نحوه خروج از كشور دانشجویان از طریق ستاد عمره دانشجویی خاطر نشان كرد دانشجویان بنا به درخواست ستاد عمره دانشجویی و تعهد آن ستاد و به شرط اینكه سقف مجاز سنوات تحصیلی دانشجو به اتمام نرسیده و وارد غیبت نشده باشد، می‌توانند از طریق ستاد عمره دانشجویی، برای عمره از كشور خارج شوند.

سازمان وظیفه عمومی در پاسخ به این سووال كه آیا به مشمولان غایب مجوز خروج تعلق می گیرد، گفت: ‌مشمولان غایب مجاز به خروج از كشور نیستند مگر مشمولانی كه به دلیل درمان خود لازم است به خارج از كشور مسافرت كنند كه این امر منوط به تایید شورای پزشكی وزارت بهداشت یا شورای عالی پزشكی وظیفه عمومی است.

این سازمان مجوز خروج را به تمامی كشورها به منظور سفر علمی به جز فلسطین اشغالی و كشورهای زیارتی (عراق، سوریه و عربستان) اعلام كرد و گفت :خروج موقت دانشجویان از كشور به منظور سفر علمی و فرصت مطالعاتی و زیارت با درخواست و تایید دانشگاه و سپردن ودیعه مورد نظر، مجوز خروج برای دانشجویان صادر می شود.

سازمان وظیفه عمومی در مورد مدت خروج از كشور به منظور فرصت مطالعاتی در دوره‌های فوق لیسانس و دكترا توضیح داد در مقطع كارشناسی ارشد چهار ماه و در مقطع دكترا 9ماه است كه در مواقع ضروری و با درخواست وزارت علوم مدت یاد شده برای فوق لیسانس حداكثر تا شش ماه و دكترا حداكثر تا یكسال قابل افزایش است.

این سازمان در خصوص نحوه خروج از كشور متعهدین خدمت به سازمانها از قبیل (كشتیرانی، هواپیمایی، آموزش و پرورش، قوه قضاییه و ...) گفت: ‌با درخواست سازمان مربوط پس از طی دوره آموزش نظامی و تعهد سازمان مربوط به مبلغ 15میلیون تومان، خروج این افراد ممكن است.

سازمان وظیفه عمومی در مورد نحوه خروج از كشور ورزشكاران اعم از دانش آموز و دانشجو نیز افزود: درخواست دفتر امور مشترك فدراسیون‌ها در سازمان تربیت بدنی و ارایه تضمین لازم، سقف مجاز سنوات تحصیلی دانشجویان و دانش‌آموزان به اتمام نرسیده باشد و وارد غیبت نشده باشند و سن دانش‌آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای نباید بیشتر از 22سال باشد،از شرایط خروج از كشور ورزشكاران است.

سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی همچنین در خصوص نحوه خروج از كشور فرزندان مامور ثابت دولت در خارج از كشور گفت: با تایید ماموریت از طرف وزارت امور خارجه و به شرط نداشتن غیبت و سپردن تضمین از سوی سازمان مربوطه، همراهی فرزندان ماموران ثابت دولت در خارج از كشور تا پایان ماموریت والدین امكان پذیر است..../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
شرایط سخت دریافت وام و خودداری مردم از دریافت آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط دریافت پلاک دائمی برای خودروهای گذر موقت



 

 

شرایط دریافت پلاک دائمی برای خودروهای گذر موقت

معاون فنی،مهندسی پلیس راهور شرایط دریافت پلاک دائمی برای خودروهای گذرموقت را اعلام کرد.

 

سرهنگ علیرضا جهانگیری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خودروهای گذر موقت پس از پایان مهلت حضورشان در کشور باید به گمرک واردکننده مراجعه و برای تمدید مهلت حضور اقدام کنند. ضمن اینکه صاحبان خودرو پس از تمدید باید بار دیگر پلاک جدید دریافت کنند.

وی با اشاره به برخود با خودروهایی که مهلت حضورشان به اتمام رسیده است، تاکید کرد: اگر خودرویی پس از پایان مهلت قانونی در کشور تردد کند به عنوان کالای قاچاق محسوب شده و پلیس از تردد آن جلوگیری می کند.

معاون فنی، مهندسی پلیس راهور با اعلام شرایط واگذاری پلاک دائمی به خودروهای گذر موقت گفت:خودروهای گذر موقت در صورت پرداخت عوارض به گمرک و کسب استاندارهای زیست محیطی و فنی می توانند پلاک دائمی از راهور دریافت کنند. البته شرایط ایمنی خودرو برای پلیس حائز اهمیت است..../ مهر