اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط خرید و فروش سهام عدالت



خرید و فروش سهام عدالت ,سهام عدالت

شرایط خرید و فروش سهام عدالت

وی با تاکید بر اینکه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه باید برای همه دارندگان سهام عدالت، کد معاملاتی صادر کند، خاطرنشان کرد: ارزش هر برگه سهام عدالت هم اکنون به بیش از دو میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

 مدیرعامل کارگزاری سابق سهام عدالت گفت: با عرضه سهام شرکت سرمایه گذاری استانی آذربایجان شرقی در فرابورس، خرید و فروش سهام عدالت برای تمام مردم و سرمایه گذاران امکان پذیر می‌شود.

محمد شیخ گفت: برای خرید و فروش سهام عدالت باید سازوکارهایی فراهم شود و در مرحله نخست باید سرمایه جدید به سهام‌داران سهام عدالت داده شود. سپس سازمان خصوصی‌سازی براساس آن لیست، اسامی سهام‌داران به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کند تا این شرکت برای آن تعداد از سهام‌داران گواهی موقت سهم را صادر و لغت در وثیقه را قید کند.

مدیرعامل کارگزاری سابق سهام عدالت با اشاره به اینکه در گواهی موقت صادره باید دارایی سهام نوشته شود، ابراز داشت: در این صورت سهام آزاد شده و قابل خرید و فروش می‌شود.

اقساط سهام عدالت تمام نشده است؛درصدی از اقساط به پایان رسیده و به همین دلیل باید بر روی برگه‌های سهام، واژه وثیقه و همچنین مبلغ کل دارایی و مبلغ آزاد شده قید شود.

وی با بیان اینکه هر برگه یک میلیون تومانی به 10 هزار سهم یک هزار ریالی تقسیم می شود، گفت: زمانی که سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی آذربایجان شرقی در فرابورس عرضه می‌شود، باید سهام موجود در این پرتفو نیز آزاد شود.

مدیرعامل کارگزاری سابق سهام عدالت افزود: شخصی که برگه سهام عدالت سرمایه‌گذاری استانی آذربایجان شرقی را دارد، می‌تواند پس از ورود این شرکت به فرابورس، سهام خود را بفروشد و خرید آن برای همه سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان آزاد است و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه باید برای همه دارندگان سهام عدالت، کد معاملاتی صادر کند، خاطرنشان کرد: ارزش هر برگه سهام عدالت هم اکنون به بیش از دو میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

شیخ در پاسخ به این سئوال که شرکت سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی چه مزیتی نسبت به سایر سرمایه‌گذاری‌ها داشته که سهامش عرضه می‌شود، گفت: این شرکت زودتر از دیگر سرمایه‌گذاری‌ها به سهامی عام تبدیل شده و همچنین اساسنامه تیپ سازمان بورس نیز در مجمع آن به تصویب رسیده است. به علاوه این شرکت فرم‌های پذیرش را تکمیل کرده و مراحل پذیرش را پشت سر گذاشته است. به‌علاوه اعضای هیات مدیره این شرکت به تایید سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده است.

شیخ با اشاره به اینکه با ورود سرمایه‌گذاری استانی آذربایجان شرقی، ورود سایر شرکت‌های سرمایه گذاری استانی راحت‌تر و سریع تر می‌شود، گفت: مهم این است که یک شرکت گام‌های اولیه را بردارد و راه را برای سایرین باز کند./مهر


ویدیو مرتبط :
پرونده ی سهام عدالت به کجا ها رسیده و عاقبت سهام عدالت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سهام عدالت قابل خرید و فروش می شود



 

 

مهر - علی صالح آبادی در مورد پذیرش سهام عدالت در بورس گفت: با پذیرش شرکتهای سرمایه گذاری استانی در بورس یا فرابورس، البته در صورت درخواست از سوی آنها، شرایط انجام معاملات سهام عدالت در این بازارها فراهم می شود.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار بر تکمیل پرتفوی سهامی که دولت آن را به این شرکتها واگذار خواهد کرد، تاکید کرد و افزود: با این امر دیگر ورودی و خروجی برای سهام عدالت نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه با مشخص شدن این وضعیت، پذیرش شرکتهای سرمایه گذاری استانی در بورس امکانپذیر می شود، عنوان کرد: البته پذیرش این شرکتها در مراحل اجرایی قرار دارد.

صالح‌آبادی با اشاره به اینکه کار واگذاری سهام عدالت به مشمولان دریافت این نوع سهام در مراحل پایانی خود قرار دارد، تصریح کرد: شرکتهای سرمایه گذاری استانی پس از اتمام واگذاری ها می توانند نسبت به خرید و فروش سهام عدالت در بورس یا فرابورس اقدام نمایند.

نقد شوندگی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش نقد شوندگی بازار سرمایه خبرداد و گفت:‌ از ابتدای سال تاکنون حجم معاملات بورس و اوراق بهادار بیش از 10 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی همچنین حجم معاملات سال گذشته دراین بازار را حدود 18 هزارو 500 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: برای ایجاد اطمینان در بازار سرمایه کشور نه تنها ضمانت نامه های اجرایی مناسب وجود دارد، بلکه تمام مقررات، دستورالعملها و آئین نامه های لازم نیز تدوین شده است.

صالح‌آبادی تضعیف بازارهای رقیب، کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی، افزایش سودآوری شرکتها ورود شرکتهای جذاب به بورس، توسعه زیرساختهای بورس و غیره را از دلایل بهبود وضعیت بورس کشور اعلام کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به سرمایه گذاران و ایرانیان مقیم خارج از کشور توصیه کرد که با توجه به بالابودن بازدهی بازار سرمایه کشور در این بازار سرمایه گذاری نمایند. این سرمایه گذاران از طریق کارگزاران بورس می توانند در بازار سرمایه کشور بدون نیاز به حضور فیزیکی سرمایه گذاری نمایند..../تحلیل:عصرایران