اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط خرید سربازی برای مشمولان غایب



اخبار,اخبار اجتماعی ,خدمت سربازی مشمولان غایب

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت که این کمیسیون در مصوبه‌ای میزان جرایم تعیین شده برای معافیت از خدمت سربازی مشمولان غایب 8 سال و بیشتر از آن را تعیین کرد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی مفتح در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس به ارائه توضیحاتی در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق پرداخت و گفت: کمیسیون تلفیق در حال برگزاری آخرین جلسات‌اش است و قطعاً گزارش کمیسیون جهت بررسی در صحن علنی بعد از تعطیلات 22 بهمن آماده می‌شود.

وی ادامه داد: در جلسات قبل در مورد معافیت از خدمات سربازی مصوبه‌ای داشتیم که جزئیات آن مشخص شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق توضیح داد: طبق مصوبه کمیسیون کسانی که 5 سال به بالا غیبت از سربازی دارند با پرداخت جریمه از خدمت سربازی معاف می‌شوند، در واقع جرایمی را به تصویب رساندیم تا بر اساس آن فردی که بیش از 8 سال غیبت از سربازی داشته بتواند با پرداخت این جرایم معافیت بگیرد.

به گفته مفتح، این جرایم برای غایبان زیر دیپلم 10 میلیون،‌ دیپلم 15 میلیون، فوق دیپلم 20 میلیون، لیسانس 25 میلیون، فوق لیسانس‌30 میلیون، دکترای غیرپزشکی 35 میلیون، دکترای پزشکی 40 میلیون و پزشکان متخصص و بالاتر 50 میلیون است که با پرداخت این جرایم این دسته از افراد از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با تأکید مجدد بر این‌که این میزان از جرایم برای مشمولان غایب بیش از 8 سال است،‌ گفت: به ازای هر سال غیبت مازاد بر 8 سال، 10 درصد به مبلغ جریمه اضافه می‌شود. غیبت بیش از 6 ماه نیز یک سال محسوب می‌شود. برای مشمولان متأهل 5 درصد و برای مشمولان دارای فرزند به ازای هر فرزند 5 درصد از مجموع جرایم کم می‌شود.

وی افزود: نکته دیکر آن است که دارندگان این نوع کارت‌های معافیت از نمایندگی مجلس، عضویت در شوراهای اسلامی و انتصاب در سمت‌های مدیریتی اعم از سیاسی و اداری دستگاه‌های موضوع ماده 5 قانون خدمات کشوری محروم هستند و نمی‌توانند همچون فردی که خدمت سربازی را انجام داده از تمامی مزایا برخوردار باشند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به برخی دیگر از مصوبات این کمیسیون، گفت: دولت مکلف شد 50 درصد تخفیف بهای بلیط هواپیمای فرزندان شهدا، والدین،‌ همسران شهدا و جانبازان 25 درصد به بالا را در کلیه خطوط هواپیمایی منظور کند. تاکنون این موضوع برای خطوط هواپیمایی دولتی لحاظ می‌شد اما با توجه به وجود ایرلاین‌های غیردولتی این تخفیف برای این خطوط از هواپیما نیز لحاظ خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق دولت موظف است نسبت به برقراری و پرداخت مستمری به رزمندگان معسر دارای حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه به گونه‌ای عمل کند که مستمری ماهانه آنها کمتر از 75 درصد حداقل دستمزد سال 94 نباشد.

وی در پایان گفت: کمیسیون تصویب کرد قانون آزمایشی بیمه شخص ثالث در سال 94 نیز برای یک سال دیگر تمدید شود.
اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
اعلام بخشودگی غیبت مشمولان غایب سربازی توسط فرمانده ناجا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت خرید خدمت سربازی مشمولان غایب



اخبار,اخباراجتماعی  ,خرید خدمت سربازی

جانشین سازمان وظیفه عمومی از بررسی مشمولان جریمه خدمت سربازی خبر می دهد و می گوید که تا کنون برای سی هزار نفر پیامک ارسال شده است.

به گزارش خبرآنلاین، برخی از کاربران این رسانه که مشمول طرح جریمه یا خرید خدمت سربازی هستند، از دیر شدن و بلاتکلیف بودنشان گله دارند. آن ها در کامنت های مختلف می نویسند که ماههاست منتظر پیامک سازمان وظیفه عمومی هستند و از دیر شدن تعیین تکلیفشان ناراحتند.

سردار کریمی، جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی اما این گلایه را به جا نمی داند و معتقد است کسی که این همه سال غیبت داشته، می تواند شش ماه هم صبر کند.

وی به خبرآنلاین می گوید: قرار بر این بود که تا پایان امسال وضعیت سربازان غایب بررسی و رسیدگی شود که دیر شدن آن تا اواسط خرداد اصلا عجیب نیست.

سردار کریمی ادامه می دهد: کار بررسی به سرعت در حال انجام است و تا کنون سی هزار پیامک برای مشمولان فرستاده شده است.

این مقام مسئول در سازمان نظام وظیفه عمومی به مشمولان این طرح قول می دهد که تا نیمه اول سال، به کار همگی مشمولان رسیدگی کامل شود.

 چندی پیش نمایندگان پایه ریالی مشمولین غایب با مدرک تحصیلی زیر دیپلم را ده میلیون تومان و دارندگان مدرک دیپلم را 15 میلیون تومان تعیین کردند. همچنین دارندگان مدرک فوق دیپلم برای دریافت کارت معافیت باید 20 میلیون تومان جریمه پرداخت کنند.

 این مبلغ برای دارندگان مدرک کارشناسی 25 میلیون تومان و دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس 30 میلیون تومان است.
 
  اخباراجتماعی  -  خبر  آنلاین