اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط حصر وراثت و درخواست تامین دلیل


حتما بسیار پیش آمده كه در موقعیتی قرار گرفته‌اید كه نمی‌دانسته‌اید مشكل‌تان را چگونه حل كنید یا اینكه نسبت به شرایط حقوقی محقق شدن آن فعل و آثار احتمالی آن آگاهی كافی نداشته‌اید.

خبرگزاری ایسنا: حتما بسیار پیش آمده كه در موقعیتی قرار گرفته‌اید كه نمی‌دانسته‌اید مشكل‌تان را چگونه حل كنید یا اینكه نسبت به شرایط حقوقی محقق شدن آن فعل و آثار احتمالی آن آگاهی كافی نداشته‌اید.

 در مجموعه نوشتاری تحت عنوان «آیا می‌دانید» شما را با برخی از این موارد آشنا می‌كنیم.


 مجموعه «آیا می‌دانید» با یادآوری برخی نكات حقوقی كه با زندگی روزمره انسان‌ها سر وكار دارد، تلاش خواهد كرد تا بر داشته‌های حقوقی شما در این حوزه بیفزاید. بخش نهم این مجموعه به این شرح است:

آیا می‌دانید؟


در امور کیفری که رسیدگی به آن فوریت دارد، در تمام ساعات شبانه‌روز قاضی کشیک مستقر در دادسرا قابل دسترس است.

آیا می‌دانید؟

برای طرح شکایت می‌توانید به داسرا و مراجع انتظامی مراجعه کنید.

آیا می‌دانید؟


در پرونده‌های مهـم، متهم باید وکیل داشته باشد و در صورتی که وکیل معرفی نکند دادگاه برای او وکیل تسخیری تعیین می‌کند.

آیا می‌دانید؟


در صورتی که متهم توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشد، می‌­تواند از دادگاه درخواست تعیین وکیل مجانی نماید؟

آیا می‌دانید؟

واحد ارشاد و معاضدت قضایی مستقر در مجتمع­‌های دادگستری‌ها آماده ارائه راهنمایی حقوقی به شما هستند؟

آیا می‌دانید؟

پیشگیری بهتر از درمان است. قبل از انجام هر کاری که می‌­تواند برای شما مشکلات حقوقی ایجاد کند بهتر است با یک وکیل دادگستری و یا کارشناس حقوقی مشورت کنید؟

آیا می‌دانید؟

مسائل حقوقی امور تخصصی هستند بهتر است برای طرح دعوا و دفاع از آن از وکلای دادگستری استفاده کنید؟

آیا می‌دانید؟

هر یک از ورثه یا شخص ذی‌نفع می‌تواند از دادگاه گواهی انحصار وراثت تحصیل نماید؟

آیا می‌دانید؟


اخذ گواهی انحصار وراثت به معنای مطالبه سهم ­الارث نیست بلکه فقط برای تعیین ورثه است؟

آیا می‌دانید؟


برای درخواست تأمین دلیل باید به شوراهای حل اختلاف محل مراجعه کنید؟

آیا می‌دانید؟


حتی قبل از اینکه اقدام به طرح دعوا نمایید می‌توانید درخواست تأمین دلیل نمایید؟      


ویدیو مرتبط :
درخواست کواکبیان در برنامه زنده برای رفع حصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به دلیل شرایط ناامن یمن سفرم را لغو كردم



 

به دلیل شرایط ناامن یمن سفرم را لغو كردم

 

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: می‌خواستم برای آنالیز حریفان ایران در جام خلیج فارس به یمن بروم که به دلیل شرایط ناامن این کشور سفرم لغو شد.

 

تیم ملی ایران قبل از شروع مسابقات جام ملت‌های 2011 در روزهای هفتم و هشتم دی با تیم ملی قطر 2 مسابقه دوستانه برگزار خواهد کرد.

افشین قطبی درباره علت انجام 2 دیدار تدارکاتی با شاگردان برنو متسو در اردوی ابوظبی تاکید کرد: بازی اول ما با نفرات اصلی است، اما در بازی دوم فرصت را به بازیکنانی ذخیره می‌دهیم.

وی ادامه داد: قبل از سفر به دوحه بازیکنان 3 روز به طور کامل استراحت خواهند کرد، اگر چه در دی ماه 2 بازی دوستانه نیز برگزار خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی درباره میزان شناختش از حریفان ایران در جام ملت‌ها اظهار داشت: ابتدا تصمیم بر این بود که من و یکی از اعضای کادر فنی برای دیدن مسابقات جام خلیج فارس و ارزیابی حریفان ایران در جام ملت‌های آسیا به یمن برویم، اما بررسی کردیم و متوجه شدیم که نمی‌توانیم از شرایط امنیتی آن کشور مطمئن باشیم و به همین دلیل سفر را لغو کرده و تصمیم گرفتیم مسابقات را از تلویزیون و فیلم بازی‌ها پیگیری کنیم.

وی افزود: این کار انجام شده و همه مسابقات به ویژه دیدارهای حریفان ایران را دیده و آنالیز کرده‌ایم تا از آن برای تیم خودمان استفاده کنیم. ضمنا باید بر این نکته بار دیگر تاکید کنم که نتایج عراق و امارات در این مسابقات که هر دو نیز به مرحله نیمه پایانی راه یافتند، نشان می‌دهد که ایران در چه گروه سختی در جام ملت‌ها قرار دارد.

قطبی در پایان باتوجه به کار سخت تیم ایران در جام ملت‌های آسیا از همه مسئولان و خانواده فوتبال خواست که از تیم کشورمان حمایت کنند و به همه اعضای تیم انرژی مثبت بدهند..../فوتبال3