اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط جدید استخدام در دستگاه‌های دولتی اعلام شد



شرایط جدید استخدام در دستگاه‌های دولتی اعلام شد

دولت در بخشنامه بودجه سال 92 کل کشور شرایط جدید استخدام در دستگاههای دولتی را اعلام کرد.

اخبار - به گزارش ایلنا، در ضوابط مالی ناظر بر بخشنامه بودجه سال 92 کل کشور و در بخش هزینه ای بودجه،دولت مکلف شده است که استخدام رسمی و پیمانی در کلیه دستگاههای اجرایی صرفا با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و پیش بینی در سقف اعتبارات یاد شده پس از تایید معاونت برنام ریزی و نظارت راهبردی مجاز خواهد بود.

براساس این گزارش، دولت همچنین تاکید کرده که سقف اعتبار مربوط به اضافه کار کارمندان را در بودجه سال 1392 در قالب سقف اعتبارات اعلام شده، حداکثر معادل پیش بینی عملکرد اعتبار اضافه کار سال 1391 منظور کنند.

دولت همچنین مکلف شده تا مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) را در بودجه سال 1392 معادل سال 1391 منظور کنند. مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

در ضوابط مالی تعیین شده ناظر بر بودجه کل کشور میزان پرداخت های ماموریت خارج از کشور کارمندان حداکثر معادل پیش بینی عملکرد اعتبار سال 1391 بوده وهمچنین کمک های رفاهی مستقیم و غیر مستقیم کارمندان را در قالب سقف اعتبارات اعلام شده، حداکثر معادل پیش بینی عملکرد سال 1391 پیش بینی کنند.

دربند دیگری از ضوابط مالی بخشنامه بودجه تصریح شده است که دستگاههای اجرایی به استثنای دانشگاهها و مراکز آموزشی و موسسات پژوهشی موظفند اعتبار لازم برای فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی خود را در قالب "برنامه پژوهش های کاربردی" لحاظ نموده و از درج اعتبار در سایر برنامه ها اجتناب نمایند.

پیش بینی اعتبار برای قرارداد با اشخاص حقیقی برای انجام کار معین (مشخص)، با رعایت قوانین و مقررات، حداکثر در سقف تعداد سال 1391 و در حدود اعتبارات اعلام شده مجاز شده است.

پیش بینی اعتبار برای نیروهای شرکتی با رعایت قوانین و مقررات حداکثر در سقف اعتبار و تعداد سال 1390 مجاز شمرده شده و دستگاههای اجرایی که طبق ابلاغیه شماره 28298/200 مورخ 9/11/1390 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، بخشی از نیروهای خود را تبدیل وضعیت داده اند،موظف هشتند این تعداد را از سقف سال 1390 کسر و برای باقیمانده نیروهای شرکتی در سال 1392 پیش بینی اعتبار کنند.

براساس تکلیف دولت پیش بینی اعتبار برای بکارگیری نیروهای شرکتی جدید در سال 1392 ممنوع اعلام شده است.

دولت همچنین پیشنهاد ایجاد مراکز آموزش عالی جدید (دانشگاه، دانشکده، مرکز، مجتمع، پژوهشکده، موسسات تحقیقاتی و سایر عناوین) برای درج در لایحه بودجه سال 1392 را ممنوع اعلام کرده است.

دستگاههای اجرایی براساس ضوابط مالی ناظر بر بودجه موظف شده اند که از پیش بینی اعتبار برای انجام فعالیت هایی که در حیطه وظایف و ماموریتهای قانونی و مصوب آنها نیست، خودداری نمایند./ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
برای استخدام شدن در ارگان های دولتی لازمتون میشه،

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام شرایط جدید استخدام دولتی


غلامحسین الهام معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور در بخشنامه ای به همه دستگاه های اجرایی با توجه به ابهامات برخی از دستگاه ها در خصوص نحوه اجرای مصوبه طرح مهر آفرین، جزئیات اجرای این مصوبه را ابلاغ کرد.

 پایگاه تطلاع رسانی دولت: غلامحسین الهام معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور در بخشنامه ای به همه دستگاه های اجرایی با توجه به ابهامات برخی از دستگاه ها در خصوص نحوه اجرای مصوبه طرح مهر آفرین، جزئیات اجرای این مصوبه را ابلاغ کرد.

بر اساس این بخشنامه استخدام از محل مجوزهای صادره با رعایت سهیمه های قانونی ایثارگران و معلولین و اعتبارات مصوب صورت می گیرد.

همچنین استخدام افراد قراردادی در سقف 10 درصد سهمیه تخصیص یافته و سایر افراد (نخبگان، قهرمانان ورزشی، حافظان قرآن، مامور حراست، مسئول گزینش و پستهای حساس و کلیدی و استخدام در مناطق کمتر توسعه یافته و ...) در سقف 5 درصد سهیمه تخصیص یافته با رعایت ماده (57) قانون برنامه پنجم توسعه، اعتبارات مصوب و در قالب سهیمه مشخص شده امکان پذیر می باشد. همچنین تبدیل وضع نیروهای قراردادی انتقالی موضوع بندهای (13) و (14) تصویبنامه مذکور، براساس ساز و کار تعیین شده در این بند و با رعایت مجوزهای استخدامی و اعتبارات مصوب امکان پذیر است.

3- به کارگیری نیروی انسانی  در قالب قرارداد کار معین (مشخص) ، براساس تبصره ذیل ماده (32) قانون مدیریت خدمات کشوری و بند «هـ» ماده (50) قانون برنامه پنجم توسعه و بارعایت اعتبارت مصوب صورت می گیرد.

4. کلیه فرآیند های استخدامی نظیر انتشار آگهی استخدام، تهیه سئوالات آزمون، برگزاری آزمون استخدامی و اعلام نتایج آزمون با مسئولیت بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا استانداری انجام می پذیرد و مسئولیت اقدامات و فعالیت‌های اداری واستخدامی و انطباق آنها با قوانین و مقررات برعهده آنان می باشد.

5. درخصوص تبدیل وضع نیرو‌های قراردادی به استناد رای (555) هیات عمومی دیوان عدالت اداری، رعایت حداقل مدارک تحصیل پیش بینی شده برای استخدام در قانون مدیریت خدمات کشوری الزامی است.

6. استخدام ایثارگران صرفا با رعایت بندهای «الف» و «و» ماده (44) قانون برنامه پنجم توسعه و قوانین خاص ایثارگران امکانپذیراست.

7. در مورد سهمیه های استخدامی مربوط به داوطلبان بومی، بومی شامل افرادی می شود که حداقل دارای یکی از ویژگیهای زیر باشند:

الف) محل تولد داوطلب با استان موردتقاضا برای استخدام یکی باشد.

ب) حداقل پنج سال از سنوات تحصیلی داوطلب( ابتدایی راهنمایی یا دبیرستان) به صورت پیوسته در استان مورد تقاضا طی شده باشد.

ج) همسر و فرزندان پرسنل نیروهای مسلح که استان محل تولد همسر یا پدر( شاغلین نیروهای مسلح) در استان مورد تقاضای شغل باشد و یا محل سکونت کنونی آنان (درخصوص بازنشستگان نیروهای مسلح) در استان مورد تقاضای شغل باشد.

د) فرزندان و همسران کارکنان رسمی، پیمانی و نیروهای قراردادی که در اجرای مصوبات «کارگروه انتقال کارکنان دولت از تهران» بهاستان موردتقاضا برای استخدام منتقل شده‌اند.

و) آن دسته از افرادی که حداقل سه سال تمام سابقه کار تمام وقت دردستگاه‌های اجرایی استان مورد تقاضا برای استخدام، با پرداخت حق بیمه داشته باشد.

تبصره: اولویت انتخاب داطلبان با بومی شهرستان می باشد و در صورتی که داوطلب بومی شهرستان حد نصاب لازم برای قبولی را کسب نکرده باشد از داوطلبان بومی سایر شهرستان های استان در صورت شرکت در آزمون مربوط به آن محل انتخاب می گردند.

استخدام افراد قراردادی در سقف 10 درصد سهمیه تخصیص یافته و سایر افراد از جمله نخبگان قهرمانان ورزشی و ..... در سقف 5 درصد سهمیه تخصیص یافته در قالب سهمیه تخصیص یافته امکان پذیر است.

بر اساس این بخشنامه، به کارگیری نیروی انسانی در قالب انجام کار معین و با رعایت اعتبارات مصوب صورت می گیرد.