اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط ثبت نام نوروزی عتبات عالیات


مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: پیش ثبت نام سفرهای نوروزی عتبات عالیات از ساعت 9 صبح امروز آغاز شده و تا 27 بهمن ماه ادامه دارد.

خبرگزاری میزان: مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: پیش ثبت نام سفرهای نوروزی عتبات عالیات از ساعت 9 صبح امروز آغاز شده و تا 27 بهمن ماه ادامه دارد.

محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره پیش ثبت نام عتبات عالیات اظهار کرد: پیش ثبت نام سفرهای نوروزی از ساعت 9 صبح روز سه شنبه  بیستم بهمن ماه آغاز شده و تا ساعت 16 روز سه شنبه 27 بهمن ماه ادامه خواهد داشت، در واقع متقاضیان با مراجعه به آدرس  www.atabat.haj.ir می‌توانند نام نویسی کرده و کد رهگیری دریافت کنند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که  روز پنج شنبه 29 بهمن ماه قرعه کشی میان متقاضیان انجام خواهد گرفت و نتیجه این قرعه کشی روز شنبه  اول اسفند ماه بر روی سامانه پیش ثبت نام عتبات عالیات قرار خواهد گرفت، افزود:  متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت مذکور از نتیجه و زمان ثبت نام قطعی در کاروان‌ها مطلع شود.

نظافتی بااشاره به این مطلب که بیش از 2 هزارو 200 مرکز زیارتی مجاز آماده ثبت نام سفرهای نوروزی عتبات عالیات هستند، گفت:  در واقع افراد به 7 اولویت تقسیم خواهند شد و به متقاضیان زمان داده می‌شود که که در چه ساعت و در چه تاریخی برای ثبت نام قطعی به سایت مراجعه کنند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت به مدارک مورد نیاز اشاره کرد و گفت: برای پش ثبت نام تنها کد ملی و شماره تلفن برای ارسال پیامک  نیاز است، به طوری که یک نفر به عنوان سر گروه خود را به سایت معرفی می‌کند و در واقع کد ملی سایر افراد را درج خواهد کرد، این در حالی است که برای اصل ثبت نام پرداخت هزینه، گذرنامه، دوقطعه عکس و کارت ملی  نیازمند است.
 

وی ادامه به هزینه‌ عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: هزینه سفرهای عتبات عالیات طی 7 سال گذشته تنها با افزایش 10 درصدی رو‌به رو شده‌ است، در واقع هزینه ارزی بوده که با افزایش قیمت روبه رو می‌شود. با این وجود  هزینه اعزام زائران از سوی سازمان بسیار کمتر از این بود که فرد به صورت انفرادی به برای زیارت به کربلا می‎رود، است. به طوری که هزینه زائرای که به صورت انفرادی به کربلا می رود بیش از 2 و نیم میلیون تومان بوده، اما زائرانی که از طریق سازمان حج و زیارت اعزام می‌شود کمتر از یک میلیون و نیم پرداخت می کنند.

نظارتی اعزام سفرهای عتبات عالیات از طریق زمینی و  هوایی صورت خواهد گرفت، گفت: در واقع اعزام زائران از طریق زمینی بستگی به میزان اقامت در عراق دارد چرا که از 4 روز آغاز و تا 7 روز نیز ادامه دارد که هزینه های آنها نیز متفاوت است که 500 هزار تومان تا یک میلیون و 150 هزار تومان بوده است. همچنین هزینه سفرهای هوایی از یک میلیون و 100هزار تومان آغاز و تا یک میلیون و 700 هزار تومان ادامه دارد، قیمت به صورت کامل و شفاف در سایت درج شده است .

در واقع متقاضیان می‌توانند به یکی از دو روش ذیل نسبت به پیش ثبت نام عتبات عالیات اقدام کنند:

الف- پیش ثبت نام گروهی، از 1 تا 7 نفره (ثبت نام در این روش حداقل 1 نفر و حداکثر تا 7 نفر می باشد)
ب- پیش ثبت نام گروهی، فقط 35 نفره (ثبت نام در این روش می بایست حتماً 35 نفر کامل باشد)

توجه مهم: افرادی که مبادرت به ثبت نام 35 نفره می نمایند درصورتیکه تعدادی از آنها منصرف یا از آن گروه خارج شوند(گروه جدید تشکیل دهند) و عدد گروه به کمتر از 25 نفر تقلیل یابد؛ گروه اولیه حذف شده و در قرعه کشی شرکت داده نخواهد شد.

توجه: فقط 15درصد ظرفیت اعزام مختص اعزام های گروهی (گروههای 35 نفره) است، لذا پیشنهاد می شود برای آنکه از امکان بیشتری برای تشرف بهره مند شوید، در گروه‌های حداکثر تا 7 نفره ثبت نام فرمائید.

تذکرات مهم

1- هر گروه از یک سرگروه و افراد زیر گروه وی (همراهان) تشكیل می‌شود كه لازم است مشخصات كامل سرگروه و اطلاعات اولیه همراهان(کد ملی ، نام و نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، تاریخ تولد) به صورت صحیح در فرم پیش ثبت‌نام سایت درج شود.

2- هر نفر  فقط یکبار و در یك گروه می تواند (بعنوان سرگروه یا همراه) پیش ثبت‌نام نماید  و چنانچه به هر دلیلی هر یک از افراد پیش ثبت نام شده (سرگروه یا همراهان) پس  از ثبت نام و دریافت کد رهگیری، خواستار ثبت نام با گروه جدید یا جابجائی اسامی گروه خود باشد می تواند نسبت به ثبت نام مجدد اقدام و کد رهگیری جدید دریافت نماید که در این صورت  اطلاعات ثبت نامی در گروه قبلی حذف خواهد شد.

3- كدملی و مشخصات كلی متقاضیان تشرف با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبیق  و در صورت  مغایرت، اطلاعات موجود در پایگاه ثبت‌احوال کشور مبنای عمل خواهد بود، لذا در ثبت كد ملی دقت مضاعف به عمل آورید.

4- پس از اتمام مهلت پیش ثبت نام (سه شنبه 27 بهمن ماه) امکان تغییر نام و مشخصات افراد ثبت نام شده میسر نیست.

5- باتوجه به اعلام اسامی افراد پذیرفته شده جهت ثبت نام در کاروانها  از طریق سیستم ارسال پیام کوتاه، ثبت شماره تلفن همراه سرگروه (یا یكی از نزدیكان وی) در فرم پیش ثبت‌نام الزامی است.

6- در صورتیكه تعداد افراد پیش ثبت‌نام شده از ظرفیت اعزام در ماه‌های اعلام شده در استان‌های مختلف بیشتر باشد، اولویت تشرف گروه‌ها براساس قرعه‌ تعیین و از طریق همین سایت  به آنها اعلام می گردد و افراد مازاد بر ظرفیت حذف خواهند شد.

7- قرعه کشی و اعزام  افراد پذیرفته شده از استان محل سكونت سرگروه (قید شده در سیستم) صورت خواهد گرفت. لذا، استان و شهر محل سكونت را با دقت از فهرست مربوطه انتخاب کنند.

8- تاریخ تولد افراد باید به صورت كامل روز، ماه و سال (بصورت چهار رقمی) در فرم درج شود.

9- كدملی همه افراد ده رقمی بوده و باید كلیه ارقام (صفرهای سمت چپ) آن بطور كامل در فرم ثبت شود.

10- پس از تكمیل فرم و ثبت آن ، اطلاعات دریافتی جهت کنترل نمایش داده می‌شود، اطلاعات نمایش داده شده را به دقت كنترل  و در صورت صحت، گزینه تأیید را انتخاب  و نسبت به قطعی نمودن پیش ثبت‌نام خود  اقدام کنندد. چنانچه اطلاعات نمایش داده شده صحیح نیست با انتخاب گزینه بازگشت و اصلاح مجدد نسبت به رفع مغایرتها اقدام کنند.

11- پس از قطعی کردن پیش ثبت‌نام، سیستم یک شماره رهگیری به گروه تخصیص می دهد كه متقاضیان بایستی این شماره را یادداشت نموده و برای پیگیری های بعدی نزد خود نگهداری کنند.

12- داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل 4 ماه از تاریخ اعزام ضروری است ضمناً فرزندان بالای 17 سال نیاز به گذرنامه مستقل دارند.

13- فقط افراد پذیرفته شده در قرعه کشی دارای الویت اعزام بوده و انتقال یا جایگزینی، میسر نیستند.


ویدیو مرتبط :
ثبت نام اینترنتی عتبات عالیات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام شرایط ثبت نام جدید عتبات عالیات



 

 

 

معاونت حج و عتبات سازمان حج و زیارت اعلام كرد:‌شروع پیش ثبت نام عتبات عالیات از ساعت 8 صبح روز شنبه مورخ27آذر 1389لغایت ساعت 24روز شنبه 4دی1389است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، به مناسبت ایام محرم حسینی وبا عنایت به برنامه ریزی های انجام شده جهت ثبت نام گروههای اعزامی عتبات عالیات (از تاریخ بهمن89لغایت10فروردین 90)به اطلاع می‌رساند‏‏، به مانند دوره های قبلی در این دوره نیز متقاضیان تشرف قبل از ثبت نام در گروهها، در سامانه پیش ثبت نام عتبات نام نویسی و کد رهگیری دریافت می كنند.

شروع پیش ثبت نام از ساعت 8 صبح روز شنبه مورخ27آذر 1389لغایت ساعت 24 روز شنبه 4دی1389است.

روزیکشنبه 5دی 1389مشخصات ثبت شده متقاضیان با اطلاعات پایگاه ثبت احوال کشور مطابقت داده شده و افرادی که اطلاعات آنها مغایرت داشته باشد از سیستم حذف می شوند.

روز دوشنبه 6دی1389 قرعه کشی بین متقاضیان انجام و نتیجه آن روز سه شنبه 7 دی1389 بر روی سامانه پیش ثبت نام عتبات عالیات قرار می گیرد که متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت مذکور از نتیجه پیش ثبت نام و تاریخ ثبت نام خود در کاروانها مطلع شوند.

افرادی که در پیش ثبت نام دوره های قبل شرکت كرده و حائز اولویت تشرف اعلام نشده اند در این دوره نیازی به طی مراحل پیش ثبت نام نداشته و اطلاعات آنها (براساس گروه بندی مربوطه) به دوره جدید انتقال یافته و در قرعه کشی شرکت داده می شوند.

اطلاعات افرادی که در دوره قبل حائز اولویت تشرف شناخته شده و به هر دلیل در گروهها ثبت نام نكرده اند از سامانه پیش ثبت نام حذف می شود و درصورتی‌ که آنها مایل به تشرف در این دوره باشند لازم است مجدداً نسبت به طی مراحل پیش ثبت نام اقدام كنند.

افرادی که مبادرت به ثبت نام گروهی 35 نفره می كنند در صورتی‌که تعدادی از آنها منصرف یا از آن گروه خارج شوند و عدد گروه کمتر از 25 نفر شود گروه مذکور حذف شده و در قرعه کشی بعدی شرکت داده نمی شوند.

متقاضیان باید برای ثبت نام عتبات به سامانه اینترنتی (http://atabat.haj.ir) مراجعه كنند...../تحلیل:تابناک