اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط تغییر نام در ثبت احوال چیست؟


معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور از تسهیل شرایط فرایند تغییر نام خبر داد و گفت: برای تغییر نام دیگر نیازی به مراجعه به دادگاه نیست.

خبرگزاری مهر: معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور از تسهیل شرایط فرایند تغییر نام خبر داد و گفت: برای تغییر نام دیگر نیازی به مراجعه به دادگاه نیست.

محسن کرمی با اشاره به اجرای دستورالعمل جدید تغییر نام از سال گذشته، گفت: رویه قبلی تغییر نام این گونه بود که فرد متقاضی باید دادخواست خود را به دادگاه تسلیم و با استفاده از وکیل، در دادگاه از خود دفاع می‌کرد. رویه قبلی، متقاضیان تغییر نام را دچار مشکل می‌کرد و حتی بعضا متقاضیان تغییر نام، ناچار می‌شدند که اظهارات خلاف واقع مطرح کنند تا موافقت دادگاه جلب شود.

وی با اشاره به تدوین دستورالعمل جدید تغییر نام و تصویب آن در شورای عالی ثبت‌احوال در سال گذشته، گفت: بر اساس این دستورالعمل، اختیار تغییر نام نیز، همچون تغییر نام خانوادگی به سازمان ثبت احوال داده شده و فرایند رجوع به دادگاه برای تغییر نام و گردش قضایی برای این منظور کاملا حذف شده است.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال اظهار داشت: اکنون تقاضای تغییر نام در کمیته ویژه‌ای با عنوان «کمیته نام» که در سازمان ثبت احوال تشکیل شده، رسیدگی می‌شود و در صورتی که مغایرتی با دستورالعمل تغییر نام وجود نداشته باشد، با آن موافقت می‌شود.

به گفته وی، مواردی نظیر تغییر نام‌های کم‌اقبال با فراوانی کم به نام‌های مناسب با فراوانی بیشتر با توجه به آمار پنج سال قبل، الحاق یا اضافه کردن واژه یا نام به اول یا آخر اسامی و یا حذف آن از موارد ذکر شده در دستورالعمل تغییر نام است. ضمن اینکه تغییر نام به اسامی غیر ایرانی نیز ممنوع است و در عین حال، امکان تغییر اسامی غیر ایرانی به نام‌های مناسب ایرانی وجود دارد.

کرمی همچنین از صدور 1250 کارت هوشمند ملی برای مجریان انتخابات 92 خبر داد و گفت: این کارتها بصورت آزمایشی صادر شده است و به مرور برای افراد دیگر نیز صادر خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
سوتی های ثبت احوال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اصلاح و تغییر شرایط ثبت‌نام مشمولان سربازی در آزمون دکتری 92



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

توکلی خبر داد:

اصلاح و تغییر شرایط ثبت‌نام مشمولان سربازی در آزمون دکتری 92

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به امکان اصلاح مقررات وظیفه عمومی داوطلبان آزمون دکتری 92، گفت: در صورت اصلاح، جزییات جدید مقررات وظیفه عمومی داوطلبان آزمون دکتری تا قبل از ثبت‌نام منتشر می‌شود.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تغییر برخی از بندهای دفترچه ثبت‌نام آزمون دکتری که درباره شرایط ثبت‌نام مشمولان در این آزمون است، اظهارکرد: در صورت مغایرت در بندهای وظیفه‌ عمومی داوطلبان آزمون دکتری 92 که در دفترچه راهنمای ثبت‌نام درج شده است، اصلاح شرایط و تغییرات اعمال شده از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، منتشر می‌شود.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری 92 از روز سه‌شنبه هفتم آذر ماه، گفت: جزییات شرایط داوطلبان مرد تا قبل از آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری منتشر خواهد شد./ایسنا