اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط تحصیل همزمان دانشجویان در 2 رشته



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مدیر کل دفتر نظارت وزارت علوم تشریح کرد:

شرایط تحصیل همزمان دانشجویان در 2 رشته

مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شرایط تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته را در مقاطع مختلف تحصیلی تشریح کرد.

دکتر رضا عامری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ادامه تحصیل دانشجویان در دو رشته مقطع کارشناسی ارشد به صورت همزمان ممنوع است، گفت: تحصیل همزمان دانشجویان به صورت همزمان در دو رشته مقطع کارشناسی ارشد، غیرقانونی است و این امکان وجود دارد که در هر دو دانشگاه از تحصیل محروم شوند.

به گفته وی، اخیرا طرحی مطرح بود که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که در دوره‌های مجازی مشغول به تحصیل هستند، بتوانند در دانشگاه دیگری نیز در این مقطع به صورت همزمان ادامه تحصیل دهند، البته در حال حاضر این موضوع نهایی نشده است.

عامری در خصوص نحوه تحصیل در دو رشته به صورت همزمان در مقطع کارشناسی نیز گفت: اگر داوطلبی دانشجوی دانشگاه پیام‌نور و یا یک رشته غیر حضوری باشد، می‌تواند به صورت همزمان در رشته دیگری در دانشگاه دیگر ادامه تحصیل دهد، در غیر این صورت امکان ادامه تحصیل در دو رشته به صورت همزمان برای وی وجود ندارد.

مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم افزود: به عبارت دیگر دانشجویی که در یک دانشگاه دولتی در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل است، نمی‌تواند به صورت همزمان در دانشگاه و رشته دیگری ادامه تحصیل دهد.

عامری خاطرنشان کرد: همچنین در مقطع دکتری نیز تحصیل در دو رشته به صورت همزمان ممنوع است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تحصیل در اتریش ، شرایط تحصیل در اتریش ، تحصیل در فنلاند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط تحصیل همزمان دانشجویان در 2 رشته/ ممنوعیت همزمانی در دوره ارشد



ممنوعیت همزمانی در دوره ارشد , كارشناسی ارشد

شرایط تحصیل همزمان دانشجویان در 2 رشته/ ممنوعیت همزمانی در دوره ارشد

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم به جزئیات ادامه تحصیل همزمان استعدادهای درخشان در دانشگاه های کشور اشاره کرد و گفت: موافقت گروه آموزشی برای تحصیل همزمان دانشجو در دو رشته کفایت می کند.

 سعید قدیمی درباره شرایط ادامه تحصیل همزمان دانشجویان استعداد درخشان در دو رشته، اظهار داشت: تحصیل همزمان دانشجویان استعداد درخشان در دو رشته شامل حال المپیادیها، رتبه های برتر و تک رقمی کنکور و مدال آوران جهانی می شود.

وی با بیان اینکه محدودیتی در انتخاب رشته ها توسط دانشجویان وجود ندارد، ادامه داد: موافقت گروه آموزشی برای تحصیل همزمان دانشجو در دو رشته کفایت می کند.

مدیر کل برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم از ادامه ممنوعیت تحصیل همزمان دانشجویان کارشناسی ارشد برتر در دو رشته خبر داد و گفت: برنامه ای برای باز شدن راهی به منظور تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته کارشناسی ارشد نداریم.

قدیمی در پاسخ به این سوال که رشته های مورد علاقه دانشجو برای تحصیل باید در یک دانشگاه باشد یا خیر، اظهار داشت: در یک دانشگاه هم می تواند باشد، مگر اینکه رشته دیگر مد نظر دانشجو در دانشگاه دیگری باشد که البته موافقت دانشگاه دوم مهم است.

وی درباره این موضوع که لازم است هر دو رشته مد نظر دانشجو در لیست انتخاب رشته قرار داشته باشد یا نه، تاکید کرد: اگر یک رشته هم در لیست باشد، کافیست.

بر اساس آیین نامه تازه تصویب شده مقاطع کاردانی و کارشناسی، تحصیل همزمان دانشجو برای دو رشته تنها در یک دوره امکانپذیر است./مهر