اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط تحصیل در شیوه‌های آموزشی دوره کارشناسی ارشد



کارشناسی ارشد1392, شیوه‌های آموزشی دوره کارشناسی ارشد

شرایط تحصیل در شیوه‌های آموزشی دوره کارشناسی ارشد

جزییات شیوه‌های آموزشی مختلف در دوره کارشناسی ارشد تشریح شد.

شیوه آموزشی و پژوهشی، روشی است که محتوای برنامه آن مشتمل بر واحدهای درسی و پایان‌نامه است.

این شیوه تا سال 1389 تنها شیوه آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد در ایران بوده و پذیرش دانشجو در کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور فقط به این روش انجام می‌شده است.

شرایط تحصیل در شیوه آموزش محور

تحصیل در این شیوه با محوریت آموزش و به صورت واحدهای درسی و بدون پایان‌نامه بوده که گذراندن حداقل دو و حداکثر چهار واحد سمینار (تحقیق و تتبع نظری) الزامی است و در سایر موارد عیناً مطابق آیین‌نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد است.

علاقه‌مندان به تحصیل در رشته محل‌های شیوه آموزش محور باید نسبت به درج کد رشته‌محل‌های مربوط، در فرم انتخاب رشته اینترنتی به ترتیب علاقه به همراه سایر کدمحل‌های انتخابی اقدام کنند.

شرایط تحصیل در شیوه پژوهش محور

شیوه پژوهش محور، دوره‌ای با محوریت پژوهش است که دستاورد آن ارائه فناوری جدید، ارائه نظریه و ایده جدید، تولید دانش فنی، ثبت اختراع و غیره بوده و مشتمل بر اخذ واحدهای درسی محدود و الزام به ارایه پایان‌نامه است.

تعداد واحدهای درسی در این شیوه 6 تا 10 واحد است و دانشجو می‌تواند همزمان با واحدهای آموزشی، واحدهای پژوهشی خود را انتخاب کند.

طول مدت دوره در هر سه شیوه حداکثر 2 سال مشتمل بر 4 نیمسال تحصیلی است و در موارد استثنایی افزایش طول مدت دوره می‌تواند با تشخیص شورای تحصیلات 2 سال تجاوز کند./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
دوره تست های کنکور کارشناسی ارشد عمران آمادگی آزمون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط تحصیل همزمان دانشجویان در 2 رشته/ ممنوعیت همزمانی در دوره ارشد



ممنوعیت همزمانی در دوره ارشد , كارشناسی ارشد

شرایط تحصیل همزمان دانشجویان در 2 رشته/ ممنوعیت همزمانی در دوره ارشد

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم به جزئیات ادامه تحصیل همزمان استعدادهای درخشان در دانشگاه های کشور اشاره کرد و گفت: موافقت گروه آموزشی برای تحصیل همزمان دانشجو در دو رشته کفایت می کند.

 سعید قدیمی درباره شرایط ادامه تحصیل همزمان دانشجویان استعداد درخشان در دو رشته، اظهار داشت: تحصیل همزمان دانشجویان استعداد درخشان در دو رشته شامل حال المپیادیها، رتبه های برتر و تک رقمی کنکور و مدال آوران جهانی می شود.

وی با بیان اینکه محدودیتی در انتخاب رشته ها توسط دانشجویان وجود ندارد، ادامه داد: موافقت گروه آموزشی برای تحصیل همزمان دانشجو در دو رشته کفایت می کند.

مدیر کل برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم از ادامه ممنوعیت تحصیل همزمان دانشجویان کارشناسی ارشد برتر در دو رشته خبر داد و گفت: برنامه ای برای باز شدن راهی به منظور تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته کارشناسی ارشد نداریم.

قدیمی در پاسخ به این سوال که رشته های مورد علاقه دانشجو برای تحصیل باید در یک دانشگاه باشد یا خیر، اظهار داشت: در یک دانشگاه هم می تواند باشد، مگر اینکه رشته دیگر مد نظر دانشجو در دانشگاه دیگری باشد که البته موافقت دانشگاه دوم مهم است.

وی درباره این موضوع که لازم است هر دو رشته مد نظر دانشجو در لیست انتخاب رشته قرار داشته باشد یا نه، تاکید کرد: اگر یک رشته هم در لیست باشد، کافیست.

بر اساس آیین نامه تازه تصویب شده مقاطع کاردانی و کارشناسی، تحصیل همزمان دانشجو برای دو رشته تنها در یک دوره امکانپذیر است./مهر