اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط بهره مندی زنان خانه دار از تعهدات قانونی تامین اجتماعی



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی  ,بیمه زنان خاندار

مدیرکل تامین اجتماعی قم شرایط بهره مندی زنان خانه دار از تعهدات قانونی تامین اجتماعی را اعلام کرد

به گزارش خبرآنلاین  ، سید مجتبی موسوی با اعلام این خبر افزود: زنان خانه دار با احراز شرایط مربوطه از تاریخ 17 آذرماه 1387 در زمره مشمولین بیمه صاحبان حرف ومشاغل آزاد قرار گرفته و این قبیل از متقاضیان در صورت تمایل می توانند با مراجعه به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی به صورت خود اظهاری با عنوان خانه دار و انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه مقرر از تعهدات قانونی این سازمان بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: بر این اساس زنان خانه دار می توانند خود را بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد کنند و حق بیمه را نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند.

موسوی با بیان اینکه حداکثر سن برای پذیرش درخواست و عقد قرارداد 45 سال است که در غیر این صورت متقاضی می بایست دو برابر مازاد سنی مقرر دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی نزد سازمان تامین اجتماعی باشد، تصریح کرد: چنانچه متقاضی در زمان درخواست دارای حداقل 10سال سابقه پرداخت حق بیمه قبلی نزد سازمان تامین اجتماعی باشد، از اعمال شرط سنی معاف خواهد بود و به عبارت دیگر با هر سنی این گروه از متقاضیان می توانند بیمه شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم اظهار داشت: در صورتی که متقاضیان بیمه زنان خانه دار، سابقه پرداخت حق بیمه قبلی نزد سازمان تامین اجتماعی را نداشته باشند، می توانند دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه خود را بین حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار و حداکثر دستمزد مصوب زمان عقد قرارداد انتخاب کنند، چنانچه متقاضی دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی به مدت 360روز ویا بیشتر نزد سازمان تامین اجتماعی باشد، میانگین مبنای پرداخت حق بیمه وی در آخرین360روز به عنوان مبنای پرداخت حق بیمه، ملاک عمل قرار می گیرد.

موسوی گفت: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی حسب مورد با معرفی از سوی مراجع مذکور در صورتی که کمتر از 50 سال سن داشته باشند، در اجرای بند'ب' ماده 11 آئین نامه اجرائی ماده 7 قانون هدفمند سازی یارانه ها و در راستای تعمیم و گسترش پوشش بیمه ای به گروههای خاص جامعه از تاریخ 21 اسفند 1389 با معافیت از پرداخت حق بیمه به میزان ده بیست و هفتم حق بیمه کامل(با نرخ 27درصد) بر اساس حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار که حق بیمه آن از محل منابع حاصله از هدفمند سازی یارانه ها تامین می شود، مشمول تعهدات قانونی مقرر در بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و خدمات درمانی قرار گیرند.


 اخبار جتماعی  -  خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شبکه های اجتماعی، بحرانی برای زنان خانه دار



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,  شبکه های اجتماعی

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت فارس نسبت به گرایش زنان به ویژه بانوان خانه دار به شبکه های اجتماعی هشدار داد.

 به  گزارش  خبرجنوب ؛دكتر لنكرانی در پنجمین سمینار بین المللی سلامت زنان گفت: ما در بحث سلامت زنان با بحران های جدیدتری رو به رو هستیم و زنان خانه داری كه جذب شبكه های اجتماعی شده اند و كمتر به مسئولیت های خود در زمینه خانه داری می پردازند از جمله این بحران ها است.

وی در ادامه به شیوع برخی سرطان ها در میان زنان اشاره کرده و گفت: طبق گزارشات، سرطان معده كشنده ترین نوع سرطان در بین زنان كشور است.

لنکرانی افزود: سالانه 120 هزار نفر در كشور بر اثر سرطان می میرند كه 15 هزار نفر آن ها زن هستند و سرطان های معده، مری، كلوركتال و بعد سرطان سینه بیشترین سرطان ها در بین زنان است و طبق گزارشات سرطان معده كشنده ترین سرطان در میان زنان می باشد.

وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر 50 درصد اطبای ما زن هستند طی 4 تا 5 سال آینده این تعداد به بیش از 60 درصد می رسد، اما متاسفانه بلندگویی برای اعلام این موفقیت ها وجود ندارد. شاید خودمان در این خصوص كم كاری كرده ایم.

وی گفت: مساله سلامت زنان نه تنها از این بابت كه 49 درصد جمعیت كشور را تشكیل می دهند بلكه از این جهت كه زنان محور خانواده هستند اهمیت بسزایی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز با بیان این كه سلامت جامعه وابسته به سلامت بانوان است ادامه داد: شایع ترین علت مرگ زنان بیماری قلبی و سكته های قلبی است و به همین دلیل باید به فكر تغییر در سبك زندگی بود.

دكتر ایمانیه گفت: مصرف دخانیات به ویژه قلیان توسط زنان رو به افزایش است و باید در این خصوص به فكر پیشگیری بود.