اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شرایط افزایش پایه سنوات کارگران


معاون روابط کار وزارت کار گفت: نمایندگان کارفرمایان باید ظرف مدت یکماه بررسی‌های لازم را پیرامون افزایش پایه سنواتی کارگران انجام و نظرات خود را اعلام کنند.

خبرگزاری مهر: معاون روابط کار وزارت کار گفت: نمایندگان کارفرمایان باید ظرف مدت یکماه بررسی‌های لازم را پیرامون افزایش پایه سنواتی کارگران انجام و نظرات خود را اعلام کنند.

سیدحسن هفده تن با تشریح جزئیات جلسه جدید شورای عالی کار درباره افزایش پایه سنوات کارگران در سال 94 گفت: کارفرمایان باید ظرف مدت یکماه بررسی‌ های لازم را درباره افزایش پایه سنوات انجام و نظرات خود را اعلام کنند.

معاون روابط کار وزارت کار اظهارداشت: به منظور تقویت انگیزه‌های شغلی و ارتقاء کیفیت و کمیت کار در بین کارکنان و همچنین افزایش بهره‌وری نیروی کار به ویژه مشاغلی همچون سرپرستان و مدیران کارگاه‌ها و ارج نهادن به سابقه خدمت کارگران با سابقه، یکی از دستورات کار آخرین جلسه شورای عالی کار بررسی افزایش نرخ پایه سنوات کارگران در سال 1394 برای کارگران قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یکسال سابقه کار شده یا یکسال از دریافت آخرین پایه سنوات آنان در همان کارگاه گذشته باشد، بود.

هفده تن درباره دیگر دستور کار جلسه شورای عالی کار گفت: در راستای افزایش اختیارات و آزادی عمل تشکیلات کارگری و کارفرمایی و همچنین توانمندسازی آنها با رویکرد کمک به اقتصاد کشور، دستور دیگر جلسه در خصوص تغییر و اصلاح برخی از مواد آئین‌نامه چگونگی تشکیل و حدود وظایف و اختیارات انجمن‌های صنفی و کانون‌های مربوطه ‌(مصوب 89.08.03) و همچنین اصلاح مقررات تدوین اساسنامه انجمن‌ها و کانون‌های مذکور بود.

وی ادامه داد: پس از گفتگوهای کارشناسی در این خصوص، تصمیم بر این شد که یکبار دیگر اصلاحات پیشنهادی در راستای تقویت و توانمندسازی تشکیلات، کمیته 3 جانبه‌ای متشکل از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت طی جلسات مشترک مورد بازنگری قرار گرفته و نتایج حاصل از آن برای طرح در جلسه آتی آن، ظرف یکماه به دبیرخانه شورا ارائه کنند.


ویدیو مرتبط :
آگاه کردن مردم از شرایط دشوار زندگی کارگران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایه سنوات کارگران چقدر افزایش دارد؟



اخبار,اخبار اقتصادی,پایه سنوات کارگران

عضو شورای عالی کار با تشریح نشست امروز این شورا از تصویب افزایش پایه سنواتی کارگران از 500 تومان روزانه به 1000 تومان و اجرای آن از ابتدای سال آینده خبر داد.

به گزارش مهر، محمدرضا بقائیان در این گفتگو از نتایج نشست امروز شورای عالی کار خبر داد و گفت: در این نشست افزایش پایه سنواتی سال 94 کارگران و مشمولان قانون کار به 2 برابر صورتجلسه و به تصویب رسید که از ابتدای سال آینده اجرایی خواهد شد.

عضو شورای عالی کار اظهارداشت: البته این صورتجلسه به دلیل برخی شرط و شروط های کارفرمایان به امضای نمایندگان کارگران نرسید و دولت و نمایندگان کارفرمایان از طریق رای گیری، صورتجلسه را تهیه کردند.

بقائیان ادامه داد: پایه سنواتی کارگران در حال حضر روزانه 500 تومان است که برای گروه یک شغلی ماهیانه 15 هزارتومان می شود. با تصمیم جدید شورای عالی کار، این رقم از ابتدای سال آینده 30 هزارتومان خواهد شد که البته برای گروه های دیگر شغلی بیشتر می شود.

این مقام مسئول کارگری کشور تاکید کرد: طبق این صورتجلسه از ابتدای فروردین ماه سال آینده پایه سنواتی روزانه کارگران قراردادی و رسمی کشور به 2 برابر افزایش می یابد. کارفرمایان معتقد بودند این افزایش باید در میزان افزایش حداقل دستمزد سال آینده تاثیرگذار باشد که نمایندگان کارگران این درخواست را نپذیرفتند.

وی خاطرنشان کرد: قرار است در نشست هفته اینده این شورا درباره میزان افزایش حق بن نقدی سال آینده مشمولان قانون کار نیز تصمیم گیری شود ولی در نشست امروز در اینباره به عدد و رقم خاصی نرسیدیم.

به گفته بقائیان، در جلسه بعدی شورای عالی کار وزرای کار، صنعت و اقتصاد نیز به نمایندگی از سوی دولت حضور خواهند یافت.

به گزارش مهر، پیش تر و در هفته های گذشته وزارت کار به نمایندگی از دولت 3 پیشنهاد برای افزایش مزایای جانبی بسته مزد سال 94 کارگران ارائه کرده بود که مورد اول آن درباره افزایش حق مسکن کارگران به 40 هزارتومان از ابتدای سال آینده در جلسات قبل شورای عالی کار به تصویب رسیده بود.

با مصوبه امروز شورای عالی کار درباره 2 برابر شدن پایه سنواتی مشمولان قانون کار از سال آینده، شورا در نشست بعدی پیرامون میزان افزایش حق بن نقدی به عنوان یکی دیگر از مزایای جانبی مزد کارگران تصمیم گیری خواهد کرد.

با تصمیمات اخیر شورای عالی کار، فعلا تا به امروز مزایای جانبی مزد سال آینده کارگران نسبت به امسال حداقل 35 هزارتومان بیشتر خواهد بود.


 اخبار اقتصادی  -  مهر