اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شجونی:بعضی از افراد که رئیس جمهور می‌شوند خود را در عرض رهبری می‌دانند



حجت‌الاسلام شجونی:شورای نگهبان منحرفان را کنار می‌زند

دبیر جامعه وعاظ تهران به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان در صحنه حضور دارد و منحرفان را کنار می‌زند.

 

حجت‌الاسلام شجونی,شورای نگهبان

به گزارش  فارس از رشت، حجت‌الاسلام جعفر شجونی شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره شهید ابوالحسن کریمی دادستان اسبق انقلاب اسلامی در گیلان در مسجد قدس این شهر اظهار کرد: شهید کریمی انسان بزرگی بود و رفتار او در گفتار و نوشتار نمی‌گنجد.

وی جایگاه شهید کریمی را در دل‌های مردم عنوان کرد و افزود: شهدا به دنبال حقیقت دین بودند و به مشکلات جامعه توجه داشتند.

شجونی با اشاره به اینکه بعضی از افراد در زمان حیات امام (ره) کنار ایشان می‌ایستادند و عکس می‌گرفتند، تصریح کرد: عده‌ای خیال می‌کنند در کنار امام (ره) و مقام معظم رهبری می‌ایستند و عکس می‌گیرند تا قیامت باید مورد احترام باشند و در صحنه حفظ شوند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران به هجمه سنگین فرهنگی دشمن به انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در زمان جنگ سرد تنها یک رادیوی آمریکایی علیه شوروی برنامه پخش می‌کرد اما اکنون 300 رادیو علیه جمهوری اسلامی ایران برنامه پخش می‌کنند.

وی در ادامه با تاکید بر برگزاری یادواره شهدا، یادآور شد: یادواره شهدا باید همواره برگزار شود تا هشداری برای جامعه باشد و مردم بدانند که نفاق چه کرده است.

شجونی به رفتار منافقین در رژیم گذشته اشاره کرد و افزود: عبادت منافقین در زندان رژیم گذشته متفاوت با دیگران بود و ماموریت داشتند ریش بگذارند و نماز جماعت بخوانند.

دبیر جامعه وعاظ تهران خاطرنشان کرد: منافقین می‌خواستند روحانیت را از صحنه خارج کنند و به مردم دروغ می‌گفتند.

وی ادامه داد: جامعه پس از گذشت 34 سال از انقلاب اسلامی نیاز دارد درباره اوایل انقلاب بداند و از تجربه‌های گذشته استفاده کند.

*انحراف برای مردم تبیین شود

شجونی بر اطاعت از ولی فقیه تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند تا زنده‌ام نمی‌گذارم انقلاب اسلامی به انحراف برود و باید انحراف برای مردم تبیین شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران اضافه کرد: بعضی از افراد که رئیس جمهور می‌شوند خود را در عرض رهبری می‌دانند در صورتی که رهبری و ولایت دارای جایگاه ویژه است.

وی همچنین با اشاره به فتنه سال 88، بیان کرد: فتنه‌گران حق نداشتند مردم را به خیابان‌ها بکشانند و بدانند که مردم انقلاب و شهدای خود را نمی‌فروشند.

شجونی انقلاب اسلامی را وارث خون شهدا دانست و تصریح کرد: مبارزان بسیاری برای استقرار نظام اسلامی استقامت کردند و زیر شکنجه رژیم گذشته به شهادت رسیدند.

*شورای نگهبان منحرفان را کنار می‌زند

دبیر جامعه وعاظ تهران به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: شورای نگهبان در صحنه حضور دارد و منحرفان را کنار می‌زند.

وی روحانیت و مردم ایران را آگاه و در صحنه توصیف کرد و یادآور شد: آمریکا با وجود روحانیت و مردم بیدار ایران اسلامی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

به گزارش فارس، شهید ابوالحسن کریمی در 13 فروردین سال 1365 در نزدیکی مسجد "تکیه‌بر" لاهیجان مورد تهاجم مسلحانه منافقین قرار گرفت و با اصابت چند گلوله و با حالت سجده خونین به شهادت رسید./فارس

 


ویدیو مرتبط :
رئیس جمهور در کلام رهبری!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحلیل "واشنگتن پست" از دستور رهبری درباره توقف سؤال از رئیس جمهور



تحلیل "واشنگتن پست" از دستور رهبری درباره توقف سؤال از رئیس جمهور:

موقعیت احمدی نژاد درون نظام احیا شده است

در این گزارش با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر انجام گفتگوهای جدی با ایران تا مارس سال 2013(فروردین 1392) می نویسد طبق این تقویم این گفتگوها در دوران احمدی نژاد صورت خواهد گرفت.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا با انتشار گزارشی نوشت که به نظر می رسد موقعیت لرزان ماه های گذشته احمدی نژاد از بین رفته و او ، احیا شده است.

به گزارش عصر ایران این روزنامه آمریکایی با اشاره به حوادث هفته های گذشته از جمله متوقف شدن طرح سوال از رییس جمهوری در مجلسآن را  به عنوان نشانه ای از احیای موقعیت احمدی نژاد درون نظام جمهوری اسلامی دانسته است.

این روزنامه می نویسد : برای ماه ها موقعیت احمدی نژاد درون نظام جمهوری اسلامی به رییس جمهوری شباهت داشت که ممکن است حتی نتواند دوره دوم ریاست جمهوری را تا پایان تابستان سال آینده به پایان ببرد ، اما حالا به نظر می رسد احمدی نژاد موقعیت خود را دوباره احیا کرده و فرضیه پایان حیات سیاسی خود را بار دیگر به چالش کشیده است.

واشنگتن پست می افزاید:" در حالی که ایران به شدت با تحریم های سخت بین المللی علیه برنامه غنی سازی اورانیوم خود در حال جنگ است و نیز در شرایطی که این کشور در آستانه مذاکرات جدی و احتمالی با آمریکا بر سربرنامه هسته ای خود است رهبر ایران با ارسال پیام وحدت ملی روزنه ای را برای ادامه حیات سیاسی احمدی نژاد ایجاد کرد.

واشنگتن پست می افزاید:"پیش از پیام وحدت رهبر ایران ، محمود احمدی نژاد زیر شدید ترین انتقادات مخالفان بابت سوء مدیریت اقتصادی و نیز عملکرد برخی مشاوران و نزدیکانش قرار داشت.در این گزارش با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر انجام گفتگوهای جدی با ایران تا مارس سال 2013(فروردین 1392) می نویسد طبق این تقویم این گفتگوها در دوران احمدی نژاد صورت خواهد گرفت.

در این مطلب با اشاره به اینکه احمدی نژاد علی رغم بیان تند ترین اظهارات در طول دوران ریاست جمهوری خود علیه اسراییل ، در دوره دوم ریاست جمهوری خود بارها تمایل خود را به گفتگو با آمریکا بیان کرده می افزاید:" احمدی نژاد به عنوان برجسته ترین چهره حکومت ایران در سطح بین المللی می تواند نقش مهمی در هر گونه گفتگوی در پیش روی ایران با آمریکا داشته باشد."

احمدی نژاد در اجلاس سال 2012 مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک

 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

واشنگتن پست در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت های انتخاباتی اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر و نزدیک ترین یار سیاسی احمدی نژاد می نویسد این تحرکات بدان معنا است که رییس جمهوری ایران قصد کناره گیری کامل از صحنه سیاست را ندارد و شاید احمدی نژاد هم مانند پوتین در روسیه با کناره گیری موقت 4 ساله از سمت ریاست جمهوری در سال 2017 و در انتخابات ریاست جمهوری آینده بار دیگر برای بار سوم به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری مطرح باشد.

واشنگتن پست می نویسد : در میان محافظه کاران در ایران این نگرانی وجود دارد که احمدی نژاد همچنان بتواند حتی در صورت کناره گیری از قدرت با به قدرت رساندن یک مهره نزدیک به عنوان رییس جمهوری همچنان به اعمال نفوذ خود در صحنه سیاسی ادامه دهد./عصرایران