اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شجاع ترین زن مکزیک رییس پلیس شد



 

 

 

شجاع ترین زن مکزیک رییس پلیس شد

 

شجاع ترین زن مکزیک در سن 20 سالگی رییس پلیس یکی از وحشت انگیز ترین شهرهای موادمخدر شد.

 

ماریسول والس گارسیا دانشجوی جرم شناسی و مادر یک فرزند پسر رییس پلیس شهر 10 هزار نفری پراکسدیس گواررو شد.

 

این شهر 9148 نفری نزدیک الپاسو تگزاس و شهر مخوف سی.اوداد واقع شده است. شهر خوآرز سی.اوداد وحشتناک ترین شهر مکزیک لقب گرفته و تا کنون 2 هزار نفر در آن در درگیری های مواد مخدر جان باخته اند.

 

پس از آنکه 15 نفر پیشنهاد رییس پلیس شدن را از سوی شهردار نپذیرفتند، ماریسول به این سمت انتخاب شد.

 

شهردار قبلی نیز در ماه ژوئن بوسیله افراد مسلح کشته شد و شهردار جدید مسئولیت انتخاب رییس پلیس را بر عهده گرفت.

 

این شهر تنها یک ماشین پلیس بهمراه چند مامور پلیس در اختیار دارد. ماریسول لقب شجاع ترین زن مکزیک را گرفته و البته ارتش به اداره وی کمک رسانی خواهد کرد.

 

ارتش در سراسر مکزیک در برنامه ای جامعه 50 هزار نیروی خود را جایگزین پلیس های فاسدی کرده که قبلا با قاچاقچیان مواد مخدر همکاری می کرده اند.

 

بر اساس مدارک منتشره دهها هزار افسر پلیس در مکزیک برای کارتل های مواد مخدر کار کرده و از آنها پول دریافت می کردند.

 

رییس پلیس جدید ضمن شرکت در کنفرانس مطبوعاتی اعلام نموده قصد برخورد مسلحانه با جنایتکاران را ندارد و فقط میخواهد با توسعه برنامه های فرهنگی جامعه 10 هزار نفری شهرش را تغییر دهد.

 

به گفته وی همه در این شهر می ترسند و وی می خواهد امنیت را با ترس عوض نماید.

منبع:خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
پلیس شجاع راننده هم شجاع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشاگری‌های پلیس زن فرانسوی درباره نژادپرستی در پلیس فرانسه



 

 

افشاگری‌های پلیس زن فرانسوی درباره نژادپرستی در پلیس فرانسه

 

 

 

یك پلیس زن فرانسوی با انتشار كتابی از موارد متعدد نژادپرستی و نقض‌ حقوق‌بشر در پشت پرده ساختار پلیس فرانسه پرده برداشت.

 

به گزارش فارس، "سهام سوید " پلیس زن فرانسوی‌ كه به مدت چهار سال در پلیس فرودگاه پاریس كار می‌كرده است، این روزها با انتشار كتاب 265 صفحه‌ای خود در افشای موارد نژادپرستی و نقض حقوق‌بشر در پشت پرده ساختار پلیس مرزی فرانسه، سكوت طولانی مدت خود را شكست و تصمیم گرفت آنچه را كه ظرف این سال‌ها درساختار پلیس فرانسه شاهد آن بوده، به زبان آورده و فاش كند.

این پلیس زن فرانسوی كه در این كتاب به مسائل پشت پرده پلیس فرانسه نظیر اقدامات نژادپرستانه علیه مسافران، تحقیر مهاجران در حین كنترل آن‌ها در فرودگاه، رشوه‌خواری و تبعیض میان زن و مرد پرداخته است، در گفت‌وگو با پایگاه خبری فرانسه‌زبان "20 مینوت " در افشای موارد نژادپرستی و نقض حقوق‌بشر در پشت پرده ساختار پلیس مرزی فرانسه اعلام كرد: «من برای همه این مواردی كه در این كتاب خود به آن اشاره كردم شاهد و مدرك دارم و می‌توانم این مدارك را در اختیار هر كس كه لازم باشد قرار دهم. آینده شغلی‌ من در پلیس فرانسه دیگر نامشخص است و آنها احتمالا مرا به نقض و افشای اطلاعات امنیتی متهم می‌كنند؛ اما باید بگویم كه من تمامی مدارك و شواهد لازم برای این ادعا را در اختیار دارم و در صورت لزوم می‌توانم آنها را ارائه دهم. به طور مثال روز جمعه گذشته خانمی كه از كنگو به فرانسه می‌آمد، در فرودگاه اورلی به صورت توهین‌آمیزی مورد كنترل قرار گرفت. من با چشمان خود شاهد بودم كه پلیس‌های فرودگاه این زن سیاه‌پوست را عریان و برهنه كرده و سپس اعلام كردند كه این سیاه‌پوست فروشی است. در برابر این اقدامات نباید سكوت كرد، چرا كه این مسائل به حقوق‌بشر ضربه می‌زند.»

وی افزود: «نژادپرستی در پلیس فرانسه ریشه دواند‌ه است و برای بهبود اوضاع كنونی باید كمیته‌ای اخلاقی تشكیل شود. كمیته‌ای كه در آن پلیس و عضو دولتی حضور نداشته باشد و تنها از حقوق‌دانان و قانون‌دانان و یك قاضی دادگاه تشكیل شده باشد.»

افشاگری‌های این پلیس فرانسوی در حال صورت می‌گیرد كه دولت فرانسه به عنوان یكی از مدعیان حقوق‌بشر در جهان، بزرگترین موارد نقض حقوق‌بشر را در پرونده خود دارد و اقدامات نژادپرستانه و رفتارهای تبعیض‌آمیز بسیاری را علیه اتباع خارجی به ویژه مسلمان انجام می‌دهد و رفتارهای تبعیض‌آمیز در آن رشد روزافزونی را در پیش گرفته و معضل نژادپرستی در این كشور مدعی حقوق‌بشر بیداد می‌كند.

علاوه بر این با نگاهی اجمالی به سوابق چند سال گذشته پلیس فرانسه در می‌یابیم كه دوران حكومت "نیكلا ساركوزی " در فرانسه، دوران پرالتهابی است كه پلیس فرانسه و نیروهای امنیتی طی آن با شدت عمل علیه رنگین پوستان و خارجی‌تبارها، عموماً در جهت تحریك و تحقیر آنها عمل ‌كرده‌اند و فضای پرتنشی را در پرتو این رفتارهای نژادپرستانه به وجود ‌آورده‌اند.../خبرگزاری فارس