اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شجاعی: با لاس‌پالماس به لالیگا صعود میکنم


بازیکن ایرانی تیم لاس‌پالماس اسپانیا می‌گوید از شرایطش در این تیم دسته دومی راضی است. او همچنین می‌گوید باید تا آغاز جام جهانی عقب افتادگی فعلی را جبران کرد.

ایسنا: بازیکن ایرانی تیم لاس‌پالماس اسپانیا می‌گوید از شرایطش در این تیم دسته دومی راضی است. او همچنین می‌گوید باید تا آغاز جام جهانی عقب افتادگی فعلی را جبران کرد.

مسعود شجاعی درباره وضعیتش در لاس‌پالماس، بازی با تایلند و همچنین انتقادهایی که پس از لغو اردوهای تیم ملی ایجاد شده صحبت کرد.

* بهتر است از لاس‌پالماس شروع کنیم. گویا شرایط برای شما پس از ترک اوساسونا در این تیم روبه راه است.

- خدا را شکر همه چیز خوب است. شرایط برای من خوب پیش می‌رود و امیدوارم که بتوانم در لاس‌پالماس به این روند ادامه دهم.

* در روزهای آخر نقل و انتقالات آگوست، لاس‌پالماس را انتخاب کردید. این نگرانی وجود داشت که شاید در سال جام جهانی بدون تیم بمانید.

- به هر حال سعی کردم بهترین تصمیم را بگیرم. هر چند کمی دیر بود، اما از انتخابم خوشحالم. در این چند بازی اخیر هم تیم ما شرایط خوبی پیدا کرده است و می‌خواهیم با ادامه این روند به لالیگا صعود کنیم.

* در تیم‌تان این پتانسیل را می‌بینید که بتواند در رقابت‌ها با سایر حریفان به لیگا صعود کند؟

- واقعا لاس‌پالماس تیم خوبی است و در این فصل نیز تقویت شده است. تیم ما در نقل و انتقالات پنج – شش بازیکن از لیگا گرفت. من حتی با یکی، دو بازیکن لاس‌پالماس در اوساسونا بازی کرده‌ام. در تیم ما بازیکنی مانند والرون حضور دارد که با وجود سن زیادش بازیکن بسیار خوبی است و همه توانمندی او را می شناسند. امیدوارم با حفظ این روند به لیگا صعود کنیم.

* در آن روزهای پایانی نقل و انتقالات خودتان نگران نبودید که شاید در این فصل بی‌تیم بمانید؟

- من سخت‌ترین روزهای زندگی‌ام را پس از آن مصدومیت گذرانده‌ام و دیگر مسائل مانند این که یک روز دیرتر قراردادم را ببندم یا زودتر اتفاق خیلی عجیب و سختی برایم نیست و این مسائل من را اذیت نمی‌کند. من در فصل نقل و انتقالات پیشنهاد خوبی از وایادولید داشتم،‌ اما تقصیر خودم بود و آن پیشنهاد را از دست دادم. پس از آن اتفاق با مشورت دوستانم از جمله آقای فاضلی که باید از او تشکر کنم، لاس‌پالماس را انتخاب کردم.

* بعد از پایان رقابت‌های انتخابی جام جهانی انتقادهای زیادی نسبت به شما مطرح شد. الان گلایه‌ای از آن صحبت‌ها ندارید؟

- جای گلایه‌ای نیست. همه در اظهار نظر آزادند و من به همه احترام می گذارم. اما سعی می‌کنم که همیشه کار خودم را انجام دهم و روز به روز برای تیم ملی و تیم باشگاهی‌ام مفیدتر باشم.

* درباره بازی با تایلند هم صحبت کنید. پس از مدت‌ها تیم ملی دوباره تشکیل شده است.

- درباره تایلند باید بگویم نمی‌شود گفت که حریف آسانی است. درست است که آنها تیم آخر جدول رده بندی هستند. اما نباید پیش از بازی گفت که کدام تیم ضعیف است و کدام تیم قوی. اگر می‌خواهیم قدرت خودمان را نشان دهیم باید در درون زمین این کار را انجام دهیم و با تعداد گل‌های زیاد حریف را شکست دهیم.

* حتما در جریان هستید که دو اردوی اخیر تیم ملی لغو شد آن هم در شرایطی که دیگر تیم‌های حاضر در جام جهانی بازی‌های دوستانه‌شان را طبق برنامه پیش می‌برند.

- به هر حال فکر می‌کنم این بار اولی نیست که چنین اتفاقی می‌افتد. با این حال آن روزها را از دست داده‌ایم و باید به فکر آینده باشیم. باید عقب افتادگی‌ها را جبران کنیم و با انجام بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ خودمان را آماده رقابت با حریفان قدرتمند در برزیل کنیم.

* این روزها بحث‌های زیادی مطرح می‌شود که آیا تیم ملی می‌تواند از مرحله گروهی عبور کند و به مرحله دوم برسد. شما چطور فکر می‌کنید؟

- فکر می‌کنم تا وقتی که قرعه کشی انجام نشده نمی‌توان به این سوال پاسخ داد. یک جمله کلیشه‌ای وجود دارد و آن هم این که "فوتبال غیر قابل پیش‌بینی است" و من هم به آن اعتقاد دارم بنابراین باید منتظر قرعه کشی در آذر باشیم. به هر حال رقابت با بهترین‌های دنیا حتما سخت است، اما اگر با رویارویی با تیم‌های بزرگ دنیا خودمان را برای حضور در جام جهانی آماده کنیم و در قرعه کشی هم کمی شانس یار ما باشد، شاید این اتفاق بیفتد و تیم ملی از مرحله گروهی عبور کند.


ویدیو مرتبط :
گلزنی شجاعی در لاس پالماس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لاس پالماس و شجاعی در یک قدمی لالیگا


لاس پالماس در حضور مهاجم ایرانی خود موفق شد تنه‌ریف را با یک گل شکست دهد و به صعود به لیگا نزدیک‌تر شود.

ایسنا: لاس پالماس در حضور مهاجم ایرانی خود موفق شد تنه‌ریف را با یک گل شکست دهد و به صعود به لیگا نزدیک‌تر شود.

هفته‌ سی و هشتم رقابت‌های لیگ دسته دو اسپانیا شب گذشته (شنبه) با برگزاری هفت دیدار آغاز شد که در حساس‌ترین بازی لاس پالماس که مسعود شجاعی، بازیکن ایرانی را در اختیار دارد موفق شد تنه‌ریف را با یک گل شکست دهد. تک گل این دیدار را ویسنته گومس در دقیقه‌ 91 به ثمر رساند.

لاس پالماس با کسب پیروزی در این دیدار 60 امتیازی شد و پس از دپورتیوو لاکرونیا و ایبار در رده سوم جدول رده‌بندی جای گرفت.

دو تیم نخست لیگ دسته دو اسپانیا به طور مستقیم به لیگا صعود می‌کنند و تیم‌های سوم تا ششم در پلی‌آف صعود به لیگا رقابت خواهند کرد.