اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شبیه سازی جنایت متهم را وادار به اعتراف کرد



شبیه سازی جنایت متهم را وادار به اعتراف کرد

جوان ۲۷ ساله ای که مدعی بود جنایتی مرتکب نشده است و جوان ۳۰ ساله خودش را با تبر زده است در جلسه بازپرسی وقتی ماکت چوبی یک تبر را به دست گرفت به ناچار ارتکاب قتل را پذیرفت.

حوادث - به گزارش خراسان، ماجرا از آن جا آغاز شد که چند روز قبل جوان ۲۷ ساله ای که به اتهام قتل یک جوان ۳۰ ساله با ضربه تبر، دستگیر شده بود در بازسازی صحنه جنایت ارتکاب قتل را انکار کرد. او گفت: تبر دست مقتول بود و من فقط صورت او را زخمی کردم اما او (مقتول) در حالی که تبر را تکان می داد و بالا و پایین می برد به زیر بازویش زد که همین مورد هم منجر به مرگ وی شد.

این متهم همچنین مدعی شد: سامان (مقتول) درحالی که تبر را در دست داشت و ناسزا می گفت به در منزل ما آمد و با تبر ضرباتی را به دیوار و در منزل ما زد که من از حیاط بیرون آمدم و با یکدیگر درگیر شدیم. من تیغه تبر را به سمت صورت او فشار دادم که صورتش زخمی شد و پس از آن نیز تبر را از دست او گرفتم که یک موتورسوار آمد و تبر را با خود برد. متهم در پاسخ به سوال قاضی ویژه قتل عمد که پرسید اما پزشکی قانونی علت مرگ سامان را واردآمدن ضربه ای به زیر بازویش عنوان کرده است گفت: من نمی دانم او تبر را در هوا می چرخاند و خودش آن ضربه را زده است.

این گزارش حاکی است در پی اظهارات متناقض متهم، قاضی موحدی راد دستور داد تا ماکت یک تبر چوبی به همان ابعاد و اندازه آلت قتاله ساخته شود.

روز گذشته پس از آماده شدن تبر، متهم به شعبه بازپرسی احضار شد و در حالی که دکتر ناصر غروبی (پزشک قانونی) نیز در جلسه بازپرسی حضور داشت دوباره به تشریح جزئیات درگیری خود و نحوه قتل پرداخت. در این هنگام قاضی ویژه قتل عمد، ماکت چوبی را به دست متهم داد و از او خواست بیان کند که مقتول چگونه به خودش ضربه زد!

اما متهم هرچه ماکت چوبی را در هوا چرخاند و تبر را به دست راست و چپ گرفت دید نمی تواند به محلی که موجب قتل سامان شده است ضربه بزند به همین دلیل هم ماکت را روی میز مقام قضایی گذاشت و در حالی که سرش را پایین انداخته بود، گفت: نمی شود! او لحظاتی بعد ارتکاب جنایت را پذیرفت و این در حالی بود که دکتر غروبی عنوان کرد: ضربه کشنده به جوان ۳۰ ساله از روبه رو زده شده است؛ بنابراین کسی نمی تواند با تبر خودش این ضربه را بزند. گزارش خراسان حاکی است: متهم این پرونده جنایی پس از اعتراف به قتل روانه زندان شد تا پرونده وی مسیر قانونی خود را طی کند. 

سابقه خبر 

بیست و پنجم آذرماه گذشته، تلفن همراه قاضی ویژه قتل عمد به صدا درآمد و ماموران پاسگاه انتظامی آبروان وی را در جریان وقوع قتلی با تبر قرار دادند. تحقیقات قاضی موحدی راد بیانگر آن بود که جوان ۲۷ ساله ای به دلیل برخی اختلافات مالی در روستای اره آبمال مشهد با جوان ۳۰ ساله ای به نام سامان درگیر شده است که در این نزاع جوان ۳۰ ساله در فاصله حدود ۲۰ تا ۳۰ متری محل درگیری و کنار یک دیوار سیمانی جان باخته است.

متهم این پرونده در ابتدای دستگیری عنوان کرد: تبر در دست سامان بود که من آن را گرفتم و موتورسواری آن را با خود برد. ولی ماموران انتظامی در بازرسی از منزل متهم، آلت قتاله را که داخل یک پلاستیک پیچیده شده بود زیر  آبگرمکن کشف کردند. چند روز قبل نیز متهم به محل درگیری منتقل شد و به بازسازی صحنه حادثه پرداخت اما مدعی بود که ضربه کشنده را او نزده است./خراسان

 


ویدیو مرتبط :
قاضی حق ندارد مجرم را به اعتراف وادار كند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

متهم خطاب به مه آفرید: چرا اعتراف نمی‌کنی مهره کدامیک از آقایان دولتی بودی؟!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

متهم خطاب به مه آفرید: چرا اعتراف نمی‌کنی مهره کدامیک از آقایان دولتی بودی؟!

"ط – ن" اظهار داشت: این را هم بدانید سه هزار میلیارد تومان فسادمالی قطعا در قیمت سکه و ارز و لوازم خانگی تاثیرداشته است. و من متاسفم که حتی اقای خسروی یک عذرخواهی هم نکرده است.

مدیرعامل وقت شرکت خدمات عمومی فولاد ایران در دفاع از خودخطاب به مه آفرید خسروی گفت: چرا اعتراف نمی‌کنی مهره بودی و چرا آقایان دولتی را معرفی نمی‌کنی. اعتراف کن و ما را خلاص کن.

به گزارش مهر، صبح یکشنبه در ادامه دوازدهمین جلسه رسیدگی به دادگاه فساد بانکی نماینده دادستان با قرائت کیفر خواست متهم "ط - ن" مدیرعامل خدمات عمومی فولاد ایران گفت: مه آفرید هشت میلیارد به متهم پرداخت کرد که این پرداختها در اسناد مالی شرکت ثبت نشده است. همچنین این شخص متهم به پولشویی و تحصیل مال نامشروع به مبلغ هشت میلیارد تومان و همچنین کلاهبرداری است لذا از محضر دادگاه درخواست مجازات دارم.

متهم پرونده: آقای خسروی اعتراف کن کدام مسئول دولتی پشت تو بوده است

متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: اتهامات وارده را قبول ندارم ولی هشت میلیارد را قبول دارم که گرفتم. داستان از این قرار است که سال 88 کارم را با شرکت آریا آغاز کردم و پس از چند ماه شرکت سود خوبی داشت و از بابت سودحاصله رئیس و هیئت مدیره فولاد منتفع می شدند و من هم حدود هشت میلیارد تومان تحویل گرفتم. ولی باید متذکر شوم که مجموع هشت میلیارد تومان به حساب دادسرا واریز شده است. ما در دوسالی که با خسروی کار کردیم 500 میلیارد تومان گردش مالی داشتیم. الان هم 290 میلیارد تومان طلبکاریم.

"ط-ن" ادامه داد: خسروی برای خرید شمش مراجعه کرده بود و ما به دلیل واگذاری گروه ملی فولاد به این شرکت اعتماد کردیم و در مرحله اول حدود 25 هزار تن شمش در اختیار آنها گذاشتیم. اصلا ما شک نمی کردیم که شرکتی با تولیدات یک میلیون فولاد در سال یک پوشش باشد. من احساس می کنم خود خسروی هم مهره بوده است.

وی گفت: به اعتقاد من این اقدامات ال سی آفرینی بوده نه کار آفرینی من با ده ها شرکت مانند فولاد خوزستان و اصفهان کار کردم اصلا مشکلی نداشتم. آقای قاضی الان 200 نفر درگیر این پرونده هستند چرا؟ آقای خسروی بگو چه کسی پشت این قصه است بیا و اعتراف کن و ما را راحت کن!

مدیرعامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران اظهار داشت: من اگر می دانستم به خدا با این شرکت کار نمی کردم. اسناد نشان می دهد که ال سی ها هیچ کدام درست نبوده ولی بدانید حتما با حمایتهای بالا این کارها انجام شده است. شما قبل از دستگیری اگر مه آفرید را می بینید فکر نمی کردید کلاهبردار است.

وی گفت: به من پیغام رساندند چرا پشت سر مدیر ایمیدور صحبت کردید و من گفتم خب مسئول بلند پایه دولتی بوده باید پاسخگو باشد.

متهم وقتی دید وکیل مه آفرید در مقابل اعترافاتش اعتراض کرد با صدای بلند گفت: تو داری از باطل دفاع می کنی. چرا؟ من هشت میلیارد تومان سود پولم را گرفتم مگر مه آفرید پول مفت به کسی می داد؟ حالا برادر وی رفته تو تلویزیون بیگانه نشسته و گفته اموال من را برگردانید! یعنی این مدعیان همسو با نظام رفته اند با ضد انقلاب کار می کنند.

 

درگیری لفظی میان وکیل خسروی و متهم بالا گرفت که قاضی همه را به آرامش دعوت کرد.

متهم بعد از آرامش گفت: وقتی وی رئیس وقت ایمیدرو که معاون وزیر بوده است  با خود داشته یعنی تمام بازار فولاد را داشته است. مگر می شود یک جوان 35 ساله این امتیازات ویژه را داشته است. گناه من اعتماد کردن به دولت عدالتخواه است. شما بروید روند واگذاریها را نگاه کنید که چند وزارتخانه درگیرند و این دلیل است که آقایان پشت کار بودند. مگر می شود از 17 میلیون تن فولاد کشور 10 میلیون تن آن در دست یک جوان 35 ساله باشد.

"ط – ن" اظهار داشت: این را هم بدانید سه هزار میلیارد تومان فسادمالی قطعا در قیمت سکه و ارز و لوازم خانگی تاثیرداشته است. و من متاسفم که حتی اقای خسروی یک عذرخواهی هم نکرده است.

 

پس از اظهارات متهم وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: موکلم از سن 17 سالگی در جبهه حضور داشته و برادر دو شهید بوده و 6 فرزند شهید را هم سرپرستی کرده است. همچنین در دوران جنگ به عنوان فرمانده در جبهه ها حضور داشته است.

وی افزود: آقای "ط ــ ن" بابت زحماتش هشت میلیارد را گرفته است و این مشکلی ندارد چون مدیرعامل مالک پولش بوده است و هر کاری دلش می خواست می تواند بکند.

وکیل متهم گفت: پرداخت کننده و گیرنده هر دو شخصیت حقیقی بودند و این پول رد و بدل شده و این ایرادی ندارد. همچنین موکلم وقتی فهمید پولها از لحاظ شرعی درست نبوده است پولها را به دولت برگردانده که  اسناد آن موجود است و بخشی هم برای کار خیریه هزینه کرده است پس موکلم دیگر دینی ندارد. موکلم نادم و پشیمان است برای همین درخواست عفو و همچنین تبدیل قراربازداشت به قرار وثیقه را هم داریم.

 

نماینده دادستان: این متهم مفسد فی الارض است

نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از کیفرخواست گفت:  وکیل می گوید متهم تصور نمی کرده که این وجوه غیرشرعی بوده است ولی اسناد چیز دیگری می گوید. وی می دانست که باید سه هزار تن بار تحویل می داده تا ال سی انجام شود ولی خودش اعتراف کرده ما بار را ندادیم. وکیل گفت وی 60 تا 70 میلیارد تومان طلب داشته پس چرا مدعی 290 میلیارد تومان هستید.

نماینده دادستان گفت: در هیچیک از مدارک شرکت در مورد هشت میلیارد تومان چیزی به ثبت نرسیده است. چرا این پولها به حساب ها واریز نشده است و چرا سودها مشخص نیست. متهم در تحقیقات منکر دریافت هرگونه وجه بوده ولی وقتی با مه آفرید روبرو می شود اعتراف می کند که هشت میلیارد تومان پول گرفته است.

نماینده دادستان گفت نظر ما افساد فی الارض بود ولی برای جلوگیری اطاله دادرسی این موضوع را به تشخیص دادگاه واگذار کردیم./مهر