اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شبیخون سارق به کارمندان بانک



 

شبیخون سارق به کارمندان بانک

 

کارمندان بانکی در شهر کلگری کانادا مورد شبیخون یک سارق مسلح واقع شدند .

آنها پس از حبس شدن در یکی از اتاقهای بانک شاهد بودند که چطور سارق با حوصله تمامی پول نقد موجود را به سرقت می برد .به گفته پلیس این سرقت در اولین ساعات روز پنج شنبه در یکی از شعبه های بانک تی دی رخ داد و سبک کار سارقین با سرقتهای معمول کاملا متفاوت بود.به گفته گرانت میلر یکی از مسئولین پلیس کلگری بالارفتن میزان خشونت و سرقت در این شهر باعث نگرانی پلیس شده و آنها در تلاش هستند تاهویت سارق و همدست او که در بیرون بانک حضور داشته را مشخص کنند.

همه چیز کاملا عادی بودو کارمندان در حال باز کردن درب ورودی در شعبه ای در شمال شرقی شهر در ساعت شش ونیم صبح بودند که با فردی مسلح روبرو شدند . سارق همگی آنها را در یکی از اتاقهای بانک حبس کرده و بدون اینکه به کسی جراحتی وارد کند مقادیر نامعلومی پول نقد را به سرقت برده است .این چهاردهمین سرقت از یک مرکز مالی در شهر کلگری در چند ماه اخیر به شمار می رود . میلردر ادامه گفت :وقتی فردی با یک اسلحه به شما نزدیک می شود و خواهان پول های بانک است ، کارمندان گزینه دیگری بجز تسلیم شدن ندارند . اما شیوه کار این سارق جالب بوده چون هر ساله بیش از ۶۰ سرقت بانک در کانادا رخ می دهد اما این شیوه را در دو سه سال اخیر ندیده بودیم.

آخرین سرقت با این روش سه سال و نیم قبل در همین شهر رخ داده بود ولی پلیس معتقد است این دو سرقت نمی توانند ارتباطی با هم داشته باشند.با این حال میلر برنامه ریزی سرقت را فراتر از کار یک سارق معمولی دانست ..../ خبر آنلاین 


ویدیو مرتبط :
اخراج کارمندان بانک به دلیل شبیه سازی اعدام داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سارق عابر بانک را شناسایی کنید (+عکس)



سارق عابر بانک را شناسایی کنید (+عکس)

فردی که با گمراه کردن خانم جوانی کارت عابر بانک و رمزش را سرقت کرده بود از حساب بانکی او 3 میلیون تومان سرقت کرد.

به گزارش فارس، خانم جوانی با مراجعه به کلانتری 116 مولوی به مأموران اعلام کرد که عابر بانک وی به شیوه کلاهبرداری به سرقت رفته و مبلغ 3 میلیون تومان از حسابش برداشت شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه بیستم دادیاری دادسرای ناحیه 12 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: برای گرفتن وجه نقد به دستگاه عابر بانک شعبه تیر دوقلو رفته بودم اما زمانیکه کارت بانک را وارد دستگاه کردم، به علت قفل بودن کلیدهای دستگاه موفق به باز پس گرفتن کارت و یا گرفتن پول نشدم، در همین زمان، مرد نسبتا جوانی به دستگاه عابر بانک مراجعه و وانمود کرد که کارتش را با زدن چند عدد، به راحتی باز پس گرفته؛ به قصد کمک گرفتن، نزد این شخص رفته و مشکل گیر کردن کارت خود در داخل دستگاه را با او در میان گذاشتم و از وی خواستم که طریقه پس گرفتن کارت بانک را، به من نیز بگوید.

وی ادامه داد: این شخص مدعی شد که بایستی شماره رمز عابربانک خود را بالعکس وارد دستگاه کرده تا بتوانم کارت خود را بازپس بگیرم، من نیز با خیال راحت و به تصور گرفتن کارت، شماره رمز خود را در اختیار این شخص قرار داده اما او نیز پس از دقایقی مدعی شد که قادر به باز پس گرفتن کارت نیست و من باید فردا به بانک مراجعه و کارت خود را از رئیس بانک تحویل بگیرم.

فردای آن شب، زمانیکه برای گرفتن کارت به شعبه بانک مراجعه کرده بودم، متوجه شدم که کارت من در داخل دستگاه نیست و مبلغ 3 میلیون تومان وجه نقد داخل حساب نیز به طور کامل برداشت شده است، رئیس بانک نیز توضیح داد که شب گذشته، کلیدهای دستگاه عابر بانک آنها به صورت عمدی خراب شده است.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان پایگاه هفتم به بررسی تراکنش مالی حساب عابر بانک مالباخته پرداخته و ضمن شناسایی محل برداشت پول، به این محل مراجعه و در بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته و شناسایی متهم از سوی مالباخته، اطمینان پیدا کردند که سرقت توسط همان شخصی انجام شده که مالباخته رمز کارت خود را در اختیارش گذاشته تا به خیال خود این شخص کارت بانک وی را از دستگاه عابر بانک باز پس بگیرد.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی، رئیس پایگاه هفتم  پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی دقیق متهم از سوی مالباخته و با هدف شناسایی و دستگیری این شخص، دستور انتشار تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.

 

شناسای متهم,اخبار حوادث,سارق عابربانک

 

وی افزود: لذا از کلیه شهروندانی که موفق به شناسایی متهم شده و اطلاعاتی در خصوص هویت و یا محل‌های تردد و یا دیگر اقدامات مجرمانه وی دارند، درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 21864804 در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند./فارس