اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شبکه زیارت راه اندازی می شود


تولیت آستان قدس رضوی با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آستان قدس رضوی گفت: در نظر داریم شبکه زیارت را با همکاری صداوسیما راه‌اندازی کنیم.

خبرگزاری فارس: آیت الله صافی گلپایگانی عصر امروز در دیدار تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی اظهار کرد: تکلیف شما از همه نظر مهم و دارای اهمیت است.

وی با اشاره به خدماتی که آیت‌الله واعظ طبسی ارائه کرد، افزود: ایشان زحمات فراوانی در آستان قدس رضوی کشید و منشأ خیرات و برکات بسیاری بود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید فرصت‌ خدمت به زائران حرم مطهر رضوی را قدر بدانید، خاطرنشان کرد:‌ این افتخارات را با افتخارات دیگر نمی‌توان قیاس کرد و توقع داریم که شهر مقدس مشهد از همه جنبه‌ها مرکز دین باشد.

وی با اشاره به اینکه خود مفتخر به خادمی بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) است، اظهار کرد: خودم خادم کشیک هشتم و فرزندم نیز خادم کشیک پنجم بارگاه امام رضا(ع) هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آستان قدس رضوی اظهار کرد: در نظر داریم رسانه ملی و بین‌المللی شبکه زیارت را با همکاری صداوسیما راه‌اندازی کنیم.


ویدیو مرتبط :
آموزش راه اندازی یک شبکه بسیار ساده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راه‌اندازی شبکه «زیارت» در رسانه ملی


معاون رییس رسانه ملی در امور سیما ضمن تاکید بر ایجاد شبکه مجازی قرآن و معارف در شبکه‌های سیما، گفت: رسانه باید در نظام اسلامی براساس رویکرد دینی کار کند که در این راستا طرح ایجاد شبکه «زیارت» در سیما در حال بررسی است.

خبرگزاری تسنیم: معاون رییس رسانه ملی در امور سیما ضمن تاکید بر ایجاد شبکه مجازی قرآن و معارف در شبکه‌های سیما، گفت: رسانه باید در نظام اسلامی براساس رویکرد دینی کار کند که در این راستا طرح ایجاد شبکه «زیارت» در سیما در حال بررسی است.

در ادامه سلسله نشست های هم اندیشی رشد و تعالی در سیما ، معاون و مدیران سیما در جلسه ای که بیش از چهار ساعت طول کشید سخنان و نظرات کارشناسان ، تهیه کنندگان و مجریان برنامه های مطرح در حوزه قرآن و معارف را در خصوص ارتقاء کمی و کیفی این برنامه ها بررسی کرده و سپس به تبادل نظر برای اجرایی شدن این دیدگاه ها پرداختند.

علی دارابی در نهمین نشست هم اندیشی رشد و تعالی در سیما ، که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد ، با قدردانی از تلاش های برنامه سازان معارفی ، مقرر کرد  کار گروهی متشکل از برنامه سازان و مدیران با تجربه در این حوزه ، گفتگو های انجام شده در این جلسه را عملیاتی کرده و طی یک برنامه زمانبندی شده ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه منظومه فکری سیما، مبتنی بر قرآن و عترت و نظام امامت و ولایت است گفت: تلاش ما در معاونت سیما آنست که مردم را حداقل دو قدم به دین خدا و معارف اهل بیت علیهم السلام نزدیک تر کنیم.

معاون سیما تاکید کرد: برنامه‌های معارفی باید رویکردی عقلانی، تحلیلی، تبیینی و فلسفی داشته باشد و آموزش عمومی مردم و ارتقاء سطح دانش دینی آنان را مدنظر قرار دهد. افزون بر عموم مردم
(آموزش عمومی) باید نخبگان ( حوزه – دانشگاه ) نیز برنامه‌های معارفی در سیما داشته باشند و جوانان هم بطور ویژه مدنظر قرار گیرند.

دارابی با تأکید بر اینکه، پاسخگویی به پرسش‌ها و سئوالات دینی باید عالمانه و مستدل باشد گفت: باید کاری کنیم که مخاطب و پاسخ شبهه مطرح شده را پیدا کند نه اینکه بر شبهه اضافه شود.

وی با اشاره به لزوم مناسک سازی در مناسبتهای مهم برای برجسته‌سازی رفتار دینی و عبادی شهروندان گفت : اشاعه،گسترش و تحکیم سیره نبوی (ص)، علوی (ع)، فاطمی (س) و سیره حسینی(ع)، با تاکید بر اخلاق عملی همراه با آموزه‌هایی که در رفتار اجتماعی شهروندان و حقوق و تکالیف عمومی مهم و تأثیرگذار باشد، کار ساخت برنامه های معارفی سیما قرار گیرد.

دارابی با تاکید بر اینکه رسانه باید در نظام اسلامی بر اساس رویکرد دینی کار کند گفت: طرح ایجاد شبکه زیارت در سیما در حال بررسی است.

وی همچنین درباره راه‌اندازی شبکه مجازی قرآن و معارف گفت: شبکه مجازی قرآن و معارف در شبکه‌های سراسری سیما از ساعت 18 تا 24 طراحی می‌شود و برنامه‌های معارفی سیما باید در بهترین ساعات پخش شود.

معاون سیما با ضروری خواندن ساخت و برنامه‌هایی با موضوع فرهنگ مهدویت و وظایف منتظران در عصر غیبت گفت: این برنامه‌ها باید مبتنی بر عقلانیت، تبیین و تحلیل باشد به گونه‌‌ای که بهترین برنامه‌ها را برای امام عصر (عج) تولید کنیم.

وی از برنامه‌سازان به ویژه برنامه سازان شبکه چهار سیما خواست درخصوص برتری اسلام نسبت به سایر ادیان (در یک مقایسه تطبیقی میان ادیان) و نیز تقویت احساس غرور و عزت مردم نسبت به مسلمان بودن و شیعه بودن با تأکید بر وحدت اسلامی و پرهیز از اختلاف میان شیعه و سنی، برنامه‌سازی کنند.

وی برجسته‌سازی و تبیین نقش دین اسلام در کنار زبان فارسی را به عنوان دو عامل اصلی مانایی، پویای، هویت‌‌یابی و استقلال ایران در ادوار مختلف تاریخی دانست و گفت: نقش آموزه‌های دینی در تقویت و استحکام هویت اسلامی جامعه قابل توجه است.

دارابی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها در سیما ( حوزه تولید) مبتنی بر پژوهش و تحقیق است گفت: کارهای قرآنی و معارفی باید پژوهش و تحقیق مبنا باشد. اولویت‌ها، سیاست‌ها، باید به برنامه‌سازان منتقل شود و در برنامه‌ها دیده شود.

وی داشتن برنامه‌های بلند مدت، چشم‌انداز در سیما را یک اصل دانست. و گفت برنامه‌های معارفی باید برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشند. الان برای کارهای نمایشی برنامه 10 ساله و 5 ساله و 2 ساله داریم. چرا دوستان معارفی در این زمینه نباید سرآمد باشند.

معاون سیما معرفی مراجع دینی، حوزه‌های علمیه، کتب و تفاسیر و مشاهیر و مفاخر دینی به صورت هنرمندانه در برنامه‌ها را ضروری خواند و گفت: نظام ولایت فقیه، مکتب امام خمینی(ره) و رهبری اهمیت بایسته‌ای دارند.

دارابی همچنین بر اهتمام برنامه‌سازان معارفی به فرم و شکل در برنامه‌ها تأکید کرد و گفت: برنامه‌سازی در تلویزیون با رادیو تفاوت دارد و این تفاوت باید بارز و ملموس باشد. بهره‌گیری از تصاویر، عکس، نمودار، گزارش، مستند و ... یک اصل مهم در برنامه‌های معارفی تلویزیونی است.