اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شبکه تهران HD می شود


از روز دوشنبه ۵ بهمن شبكه اختصاصی استان تهران با كیفیت اچ دی آغاز به كار می كند .

خبرگزاری میزان: از روز دوشنبه ۵ بهمن شبكه اختصاصی استان تهران با كیفیت اچ دی آغاز به كار می كند .

مراسم آغاز به كار این شبكه استانی در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما با حضور رئیس، معاونان، مدیران شبكه های صدا و سیما و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهری تهران برگزار خواهد شد.
 
احسان كاوه مدیر شبکه تهران درباره اهداف راه‌اندازی و ویژگی های این شبكه گفت: كلان شهر تهران به حدی اتفاقات و مسائل شهری و مهم در خود دارد كه نیاز به یك شبكه اختصاصی برای انعكاس این موضوعات در آن كاملا بدیهی است به ویژه آنكه استان تهران شامل شهرستان های مهمی نیز می شود كه انعكاس مسائل شهری، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در آن ها خود مقوله ای جدی است و این امور مسئولان سیما را بر آن داشت كه پس از اختصاص شبكه پنج سیما به موضوعات  اقتصادی به دنبال راه اندازی یك شبكه مستقل برای شهر تهران باشند. اكنون پس از ایجاد زیرساخت های مناسب برای راه اندازی شبكه مختص تهران، این شبكه با پتانسیلی بالا آماده است از روز افتتاح، مخاطبان خود را اقناع كند.
 
وی افزود: تلاش شبانه روزی همكارانم در شبكه تهران سبب شد تا مشكلات مالی كه سبب تاخیر در راه اندازی این شبكه شده بود برطرف شود و ان شاالله روز دوشنبه در مراسمی با شكوه با حضور مدیران ارشد سازمان و جمعی از مسئولان شهری برنامه های این شبكه روی آنتن می رود.
 
مدیر شبكه تهران با بیان جایگاه ویژه استان تهران در میان سایر استان ها گفت: استانی كه پایتخت كشور عزیزمان ایران هم در آن مستقر است مملو از نشاط است و شهری كه تصمیمات اصلی كشور در آن اتخاذ می‌شود و بخش مهمی از چرخ های اقتصاد و نیروی كار كشور در آن گردهم آمده است همچنین  از منابع طبیعی،مناظر و موقعیت های گردشگری و اماكن تاریخی و مذهبی برخوردار است نیاز به یك شبكه با نشاط و فعال دارد و درسیاست گذاری راه اندازی این شبكه نیز این موضوعات در نظر گرفته شده است.
 
وی راه اندازی شبكه تهران را پاسخی به نیاز مخاطبان این استان پهناور و مهم ارزیابی كرد و افزود: تلاش داریم تا مخاطب خود را از طریق رسانه‌های نوین به یك مولد رسانه‌ای تبدیل كنیم تا با كمك آنها قطعه قطعه‌ این آیینه‌ بزرگ تشكیل شود و همه در انعكاس آنچه كه در تهران می‌گذرد سهیم باشند.
 
احسان كاوه ارزش های محوری شبكه تهران را نیز بیان كرد كه در میان آن ها می توان به موضوعاتی چون وفاداری به گفتمان و  هویت  اسلامی / ایرانی / انقلابی و ولایی، حمایت از نوآوری و خلاقیت، تكیه بر حرفه ای گرایی، یادگیرندگی و آموزش گرایی، پژوهش محوری، اصالت بلاغت و زیبایی شناسی در بسته بندی و ارائه پیام، اثر بخشی و بهره‌وری در كلیه فعالیت های شبكه، پذیرش اصل انتخابگری مخاطب و دو سویه‌ بودن رسانه،  پاسخگویی و شفافیت در برابر قانون و مخاطبان، گرامیداشت تنوع فرهنگی در چهارچوب همبستگی ملی و اسلامی، حفظ استقلال و عملكرد فراجناحی و پاسداشت زبان و لحن پیراسته فارسی اشاره كرد.
 
وی  همچنین درباره رویكردهای محتوایی و سیاست های شبكه تهران گفت: بنا داریم در این شبكه بر مولفه هایی چون آموزش آداب شهروندی و هر آنچه زیست اجتماعی شهری را ارتقا می‌دهد، ایجاد نشاط، آرامش و صمیمیت در خانواده‌های تهرانی، تولید محتوا در راستای كارآمد اداره شدن شهر تهران، ترویج گفتگو و مدارای اجتماعی با به رسمیت شناختن تنوع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، ارتقای كیفیت و سبک زندگی در شئون مختلف مادی و معنوی و  آگاه سازی شهروندان درباره هر آنچه به تهران مربوط می شود توجه ویژه داشته باشیم.


ویدیو مرتبط :
استاد تقوی در برنامه سلام تهران شبکه تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شبکه تهران HD افتتاح شد


شبکه تهران با محوریت اخبار و اخبار استان تهران با حضور محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما عصر امروز افتتاح شد.

خبرگزاری میزان: مراسم افتتاحیه شبکه تهران عصر امروز با حضور محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما، محمد اخگری معاون برون‌مرزی، علی اصغر پورمحمدی معاون سیما، احسان کاوه مدیر شبکه تهران، رضا پورحسین قائم‌مقام معاون سیما، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه پنج و جمع کثیری از مدیران، معاونین، مجریان و برنامه‌سازان سازمان صدا و سیما در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.
 
احسان کرمی که اجرای این برنامه را به‌عهده داشت در این مراسم گفت: آرم شبکه تهران نمادی از شانزده شهرستان استان تهران است که از هم اکنون در گوشه‌ شبکه دیده می‌شود.

احسان کاوه مدیر شبکه تهران که به‌عنوان جوان‌ترین مدیر شبکه‌های تلویزیون معرفی شده بود در مراسم آئین افتتاح شبکه تهران گفت: کم‌سن و سالی و بی‌تجربگی ایراداتی هست که وجود دارد و ان‌شاءالله که مشکلاتی پیش نیاید و بتوانیم کنار بزرگتر‌ها اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

وی افزود: بسیار خوشحالم که در آستانه دهه مبارکه فجر شبکه تهران، روی سیگنال HD افتتاح می‌شود و پس از حدود سه ماه تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران ما در شبکه  تهران و سازمان صدا و سیما شبکه تهران با پخش HD راه‌اندازی شد.

کاوه اضافه کرد: شبکه تهران، شبکه استان تهران است، استانی که شهری پر از شادابی و نشاط دارد و میزبان مردمانی است که از همه اقشار در آن حضور دارند؛ استانی که محل بسیاری از جهادها مانند انقلاب اسلامی بوده و فرزندان خود را برای دفاع از این مملکت و این مرز و بوم تقدیم کشور کرده است و این فداکاری‌ها باعث شده است که هم اکنون کنار یکدیگر بنشینیم و آئینه تمام‌قد ما تهرانی‌ها را به نظاره بنشینیم.

مدیر شبکه تهران با بیان "قصد داریم کارهای جدیدی در این شبکه انجام دهیم" اضافه کرد: جوانان این شبکه قصد دارند تا تولیدات بسیاری را برای این شبکه تولید کنند و خروجی شبکه تهران هم از روی آنتن خانه‌ها و هم از روی شبکه‌های اجتماعی پخش و منتشر می‌شود.

وی گفت: ما اکنون در ابتدای راه هستیم و به مشارکت‌ همه هم‌استانی‌ها و همکاران خود برای شفاف‌تر شدن این آئینه نیاز داریم.

کاوه افزود: راه‌اندازی شبکه تهران تجربه بسیار خوبی برای استفاده از امکانات ارزان و با کیفیت بوده است.