اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شباهت های کویت و اسپانیا از زبان نکونام!


جواد نکونام در این گفت و گو از تفاوت های بین فوتبال اروپا و فوتبال آسیا می گوید.

خبرآنلاین: این یک گفت و گوی جدی است با کاپیتان تیم ملی از . او اینجا از تفاوت ها می گوید. از تفاوت بین تیم های آسیایی و اروپایی . از اینکه چطور اروپایی ها شب قبل از بازی به اردو نمی روند اما اردوهای 48 ساعته قبل از مسابقات برای تیم های لیگ برتری ما هم هنوز جوابگو نیست و شاید مربیان نیاز به اردوی شبانه روزی در تمام طول لیگ دارند تا بازیکنان شان از فرم بدنی خارج نشوند.

الان اردوی الکویت هستی....

در اردو؟ نه اتفاقا در خانه هستم. ما در کویت تنها برای بازی های مهم به اردو می رویم. اینجا هم مثل اسپانیاست و ما برای همه مسابقات به اردو نمی رویم.

یعنی زمانی که در اوساسونا هم بازی می کردی، وضعیت به همین شکل بود؟ ما طور دیگری فکر می کردیم.

در اسپانیا هم معمولا ما شب قبل از بازی در خانه مان بودیم و روز بازی به اردوی تیم می رفتیم. بازیکنی که حرفه ای است نیازی به اردو ندارد. نه تنها در کویت و اسپانیا، بلکه در بیشتر کشورهای دنیا وضعیت به همین شکل است. این اتفاق در اروپا زیاد می افتد.

چرا آنها قبل از بازی به اردو نمی روند؟ آیا نگران نیستند که بازیکنان مثلا تغذیه مناسبی نداشته باشند؟ اگر اشتباه نکنیم قبل از بازی ها و به طور کلی در طول هفته یک بازیکن باید رژیم خاصی را رعایت کند و هر نوع غذایی نخورد.

ببینید در خیلی از کشورهای دنیا، باشگاهها نگران این نیستند که بازیکن چه چیزی خورده و چه چیزی نخورده است. آنها مطمئن هستند که بازیکنان چیزهایی را که نباید، نمی خورند و کارهایی را که نباید انجام نمی دهند. به همین دلیل نیاز نمی بینند تیم را به اردو ببرند. امیدوارم در ایران هم یک روز شرایط به این شکل شود؛ نه اینکه حالا مشکل اصلی ما همین باشد. متاسفانه در فوتبال ما مشکلات بسیار بزرگتر وجود دارد و این یک نکته بسیار کوچک به حساب می آید. این چیزها در فوتبال حرفه ای اروپا طبیعی است.

فکر می کنی در ایران نیاز هست که بازیکنان قبل از بازی به اردو بروند یا نه؟

واقعیت را بخواهید، از نظر من برگزاری اردو در ایران خوب است چراکه ممکن است یکسری از بازیکنان در طول هفته استراحت مناسبی نداشته باشند و یا از نظر تغذیه، یکسری چیزها را رعایت نکنند. به همین دلیل خوب است که حداقل دو روز هم استراحت خوب داشته باشند و هم بتوانند غذای خوبی بخورند!(خنده)

پس بازیکنان ایرانی باید تمام سال را در اردو باشند؟

نه بابا بچه ها تمام تلاش شان را می کنند . خیلی هم پرهیز می کنند . البته گاهی بین مسابقات فاصله زیادی نیست و بازیکن هم فرصتی ندارد ولی وقتی زمان داشته باشید، باید خوب استراحت کنند. از نظر من، آرامش و استراحت قبل و بعد از تمرین، روز مسابقه تاثیر زیادی در عملکردتان خواهد داشت. به نظر من تغذیه از این مسایل هم مهتر است. در اروپا باشگاه به بازیکنان پروتئین های لازم را بین هر مسابقه می دهد تا آنها قوای بدنی شان بالا برود. امروز در فوتبال حرفه ای تغذیه و استراحت دو نکته بسیار مهم هستند. شما ببیند در اروپا چقدر لیگ ها فشرده است؟ ولی بازیکنان حتی در هفته های پایانی کیفیت شان کاهش پیدا نمی کند و گاه حتی بهتر می شوند. اینجا خودم هم که تهران هستم نمی دانم چطور است که از برنامه ام باز می مانم. برای همین حتی اگر خودم مربی بودم ، اردوی شبانه روزی برای تمام سال می گذاشتم. « می خندد».

چرا لیگ کویت نبست به لیگ های عربی پیشرفت زیادی نداشته است؟

خود کویتی ها می گویند در گذشته لیگ قوی تری داشتند. در دوره ای که حسن زاده، مرفاوی و استیلی در اینجا بازی می کردند سطح مسابقات بالاتر بودند اما اتفاقاتی برای فوتبال شان افتاد که نتوانستند حرفه ای پیش بروند. فوتبال کویت مدتی درگیر تعلیق بود و مشکلات زیادی داشت اما الان سرمایه گذاری زیادی کرده اند و می خواهند تیم خوبی بسازند. آنها در لیگ سرمایه گذاری می کنند تا در تیم ملی نتیجه بگیرند.

کویتی ها بازی های تو را در تیم ملی دیدند و پیشنهاد دادند یا...

نه اینطور نیست، کویتی ها سال گذشته هم به من پیشنهاد دادند. ابتدای امسال هم از من خواستند قرارداد ببندیم اما قبول نمی کردم. اصلا فکر نمی کردم به اینجا بیایم، من در استقلال تیم محبوبم بازی می کردم و حتی یک بار هم به جدایی فکر نکردم. حرف زدن در این باره ناراحتم می کند. من اگر می خواستم از استقلال جدا شوم، سال گذشته به الغرافه می رفتم. همین امسال الریان پیشنهادی نجومی به من داد و حتی پیش از پیوستن به الکویت، یکی از مسئولان بلندپایه آنها شخصا با من تماس گرفت. نمی خواستم از استقلال بروم ولی شرایط طوری رقم خورد که از این تیم دور شوم. نمی خواهم دیگر درباره اش حرف بزنم چون ناراحت می شوم. من استقلال را از صمیم قلب دوست دارم و امیدوارم یک روز به خانه ام برگردم.

تو به خاطر پول به کویت نرفتی، درست است؟ چون چینی ها حاضر بودند به تو یک میلیون دلار پول بدهند.

من در کویت به دنبال پول نیستم. اگر پول می خواستم به چین می رفتم اما در این صورت باید دو ساله امضا می کردم و تنها دو هفته قبل از جام جهانی اجازه می دادند به تیم ملی ملحق شوم. من در استقلال هم دنبال پول نبودم. مسئولان استقلال در این باره بهتر می توانند حرف بزنند.

یعنی تو به خاطر تیم ملی به چین نرفتی؟

می خواستم کنار تیم ملی باشم اما لیگ چین این اجازه را نمی داد. همانطور که می دانید تقویم لیگ این کشور با لیگ ما فرق دارد و از ژانویه تازه مسابقات آغاز می شود. اما اگر کلی نگاه کنیم، حضور در لیگ ایران برای من از همه جا بهتر بود چراکه به راحتی می توانستم به اردوی تیم ملی ملحق شوم. آقای کروش هم از این بابت بسیار ناراحت است. مهمترین هدف من از سفر به کویت و بازی در اینجا آن بود که بتوانم آرامشی که درباره اش حرف زدم، داشته باشم و با آمادگی بیشتری در خدمت تیم ملی باشم.


ویدیو مرتبط :
گل تماشایی نکونام در لیگ کویت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکونام رسماً در استقلال ماندنی شد/چگونگی ماندن نکونام در استقلال از زبان فتح‌الله‌زاده



چگونگی ماندن نکونام در استقلال,نحوه ماندن نکونام دراستقلال,ماندن نکونام دراستقلال

نکونام رسماً در استقلال ماندنی شد

کاپیتان تیم ملی پس از کش‌وقوس‌های فراوان در استقلال ماندنی شد.

به گزارش  فارس، در حالی که گفته می شد صبح امروز جواد نکونام به همراه نماینده باشگاه تراکتورسازی در فدراسیون فوتبال حضور پیدا کرده است، مسئولان استقلال با نکونام جلسه دیگری را برگزار کردند و این بازیکن رسما در استقلال ماندنی شد.

او امروز در جلسه ای با حضور کفاشیان، فتح الله زاده و علوی معاون مدیرعامل استقلال با مسئولان استقلال به توافق مالی رسید. او فصل گذشته قرارداد دو ساله ای را امضا کرده بود و برای امسال نیز با مسئولان این باشگاه به توافق رسید.

فرصت یک ماهه کاپیتان تیم ملی به مدیرعامل استقلال
چگونگی ماندن نکونام در استقلال از زبان فتح‌الله‌زاده

مدیرعامل باشگاه استقلال نحوه ماندن نکونام در جمع آبی‌ها را تشریح کرد.

به گزارش  فارس، ماندن یا نماندن جواد نکونام در استقلال سوژه اصلی رسانه‌های ورزشی کشور در هفته اخیر بود، اما کاپیتان تیم ملی پس از کش‌و قوس‌های فراوان در استقلال ماندنی شد.

چند دقیقه قبل از مشخص شدن وضعیت نکونام برای ماندن در استقلال خبری مبنی بر عدم توافق وی با استقلالی‌ها به گوش رسید، اما با گذشت مدت زمان کوتاهی وی تصمیم گرفت که همچنان برای استقلال بازی کند.

در این زمینه و برای شفاف سازی و بیان اتفاقات پشت پرده علی فتح‌الله‌زاده، در گفت و گو با فارس اظهار داشت: ما امروز جلسه نهایی‌مان را در خصوص ماندن یا جدایی نکونام در استقلال را برگزار کردیم. من در این جلسه و در حضور علی کفاشیان تاکید کردم که نکونام قرارداد 2 ساله با باشگاه استقلال دارد. البته او درست می گوید که طبق قرارداد باید تا قبل از اتمام قراردادش من باید کل مبلغ قراردادش را می دادم، اما من این کار را هم کردم چون دو روز قبل از اتمام مدت زمان قراردادش یک چک به مبلغ 200 میلیون به این بازیکن دادم.

وی ادامه داد: درست است که نکونام این چک را از من نگرفت، اما از نظر من او برای ماندن در استقلال توافق کرده بود و من از این کار مطمئن شده بودم.
مدیرعامل استقلال عنوان کرد: نکونام حق دارد که پولش را از من بخواهد،‌اما بنده برای بستن استقلال نزدیک به 15 میلیارد هزینه کرده ام و دستم خالی است. از او خواستم که یک ماه به من فرصت بدهد تا پولش را بدهم و نکونام در حضور کفاشیان پیشنهاد مرا پذیرفت و در استقلال ماندنی شد./فارس