اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شایع‌ترین دلیل مرگ ایرانی ها


دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران، گفت: بیماری های قلبی شایع ترین علت مرگ ایرانیان است که با اصلاح سبک زندگی قابل پیشگیری و درمان است.

خبرگزاری مهر: دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران، گفت: بیماری های قلبی شایع ترین علت مرگ ایرانیان است که با اصلاح سبک زندگی قابل پیشگیری و درمان است.

دکتر بابک شریف کاشانی در آستانه برگزاری پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران، اظهار کرد: بیماری های قلبی و عروقی از شایع ترین علت های مرگ و میر در ایران بوده و نارسایی قلب در صدر جدول بیماری های قلبی قرار دارد.

وی افزود: به همین دلیل در پنجمین دوره از کنگره بین المللی نارسایی قلبی ایران به مسائلی از جمله مشکلات قلبی و عروقی که منجر به نارسایی قلبی می شود، داروهایی که به تازگی وارد بازار شده اند، روش های جدید درمانی، یافته های جدید در حوزه پیوند، پرستاری قلب و غیره پرداخته خواهد شد و پزشکان داخلی فرصت مناسبی را برای تبادل اطلاعات با پزشکان خارجی بدست می آورند.

دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران، یادآور شد: این دوره از کنگره نسبت به دوره های گذشته دارای مطالبى با وسعت و عمق بیشتری بوده و پزشکان ایرانی در حوزه قلب و عروق اقدامات ارزشمندی انجام داده اند که می توانند به پزشکان خارجی معرفی کنند.


ویدیو مرتبط :
تحقیقات برای یافتن دلیل مرگ پناهجوی ایرانی در استرالیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف شایع‌ترین علت مرگ نجات‌یافتگان از سرطان پروستات توسط دانشمند ایرانی



اخبار علمی,خبر های علمی,علت مرگ

پژوهش جدید انجام شده توسط یک دانشمند ایرانی و همکارانش در دانشگاه واندربیلت نشان می‌دهد که بیماری‌های قلبی شایع‌ترین علت غیرسرطانی مرگ ومیر در میان نجات‌یافتگان از سرطان پروستات است.

به گزارش ایسنا، با تشخیص زودهنگام، پیشرفت آهسته بیماری و درمان‌های موثر، بیماران مبتلا به سرطان پروستات اغلب زنده می‌مانند؛ اما چیزی که در مورد این بیماران نگران‌کننده است، بیماری‌های قلبی است.

برنامه قلب و انکولوژی دانشگاه واندربیلت تمرکز خود را بر کاهش عوامل خطرزا برای بیماری‌های قلبی در میان بیماران قرار داده است، به ویژه کسانی که درمان‌های مربوط به سرطان پروستات به نام درمان محرومیت از آندروژن (ADT) را دریافت می‌کنند.

دکتر اریک شینوهارا، انکولوژیست و مدیر پزشکی در این دانشگاه اظهار کرد: در حالی که درمان ADT منافع زیادی برای بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان پروستات دارد، اما می‌تواند خطرات ابتلا به دیابت و حمله قلبی یا سکته را افزایش دهد.

ADT باعث کاهش سطوح تستوسترون سرم خون که نشانگر سرطان پروستات بوده، می‌شود و می‌تواند باعث رشد کارسینوما (سرطان بدخیم) یا کند شدن روند کوچک شدن آن شود.

در ضمن، انجمن قلب آمریکا یک گزارش در سال 2010 در مورد ارتباط احتمالی بین ADT و عوارض جانبی قلبی عروقی منتشر کرده است.

بر اساس پژوهش واندربیلت، به نظر می‌رسد بین ADT و سطح بالایی از لیپوپروتئین با چگالی کم و تری‌گلیسیرید، کاهش توده بدون چربی بدن و افزایش چربی، مقاومت زیاد به انسولین و تحمل پایین گلوکز و همچنین یک وضعیت مشابه با وضعیت سندرم متابولیک وجود دارد.

دکتر جاوید مصلحی، نویسنده ارشد این پژوهش می‌گوید: درمان تهاجمی عوامل خطر قلبی‌عروقی می‌تواند گامی اساسی در جهت کاهش خطر ابتلا به بیماری سکته مغزی و قلبی در میان بیماران باشد.

مصلحی افزود: به طور کلی، سلامت قلب و عروق از جنبه‌های مهم مراقبت از حدود 230 هزار مرد مبتلا به سرطان پروستات است که هر ساله در آمریکا شناسایی می‌شوند.

بیماری قلبی علت اصلی مرگ ومیر در میان مردان در آمریکا است، صرف نظر از این‌که آنها به سرطان پروستات مبتلا هستند.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، هر سال حدود 610 هزار نفر در کشور جان خود را در اثر بیماری‌های قلبی از دست می‌دهند. بیش از نیمی از مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های قلبی در سال 2009 مردان بودند.

اخبار علمی - ایسنا