اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شایعه کشته شدن سرباز روس در سوریه


رسانه‌های جریان سعودی در چند روز اخیر شایعه کشته شدن اولین سرباز روسیه در سوریه را پخش کرده‌اند که هیچ‌گونه صحتی ندارد.

خبرگزاری فارس: در روزهای اخیر شبکه اورینت، وابسته به مخالفان سوریه، خبر کشته شدن اولین سرباز روس در سوریه را منتشر کرد و پس از آن دیگر رسانه‌های جریان سعودی به این شایعه بال و پر دادند.

بنا به این گزارش، شبکه اورینت همچنین تصویر فتوشاپی فردی که مدعی است سرباز روس کشته شده در سوریه است را منتشر کرده و مدعی شده است که این سرباز ۲۲ ساله به نام «باران» در جریان درگیری ارتش سوریه در نزدیکی ساحل کشته شده است.

به نوشته پایگاه خبری الحدث نیوز، این خبر تماما کذب است و در راستای هدف قرار دادن نقش روسیه در سوریه، منتشر شده و ساخته‌ی اتاق‌های عملیات روانی است.

یک منبع نزدیک به روسیه در این باره به الحدث نیوز می‌گوید: خبرهایی که از کشته شدن یک سرباز روس حرف می‌زنند، ارزشی ندارند.

وی ادامه داد: ارتش روسیه از کشته شدن سربازانش یا حضور نظامی در هر نقطه‌ای از جهان، خجالت نمی‌کشد و اکنون، کریمه، اوکراین و جورجیا شاهد شجاعت سربازان روس هستند.

این منبع روس می‌افزاید: هیچ سندی مبنی بر کشته شدن یک سرباز روس در سوریه وجود ندارد و تصویر منتشر شده جعلی است و همچنین هیچ کدام از رسانه‌های روسیه، چنین خبری را منتشر نکرده‌اند.


ویدیو مرتبط :
نظامی کشته شده روس در سوریه، به خاک سپرده شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک سرباز روس در سوریه کشته شد


یک سرباز ارتش روسیه که 2 روز پیش در حمله تروریست‌های سوری در شهر حمص مجروح شده بود، در اثر شدت جراحات وارده، جان باخت.

خبرگزاری فارس: در حالی که بنا بوده گروه‌های معارض مسلح سوری، در روزهای آتش‌بس، سلاح را کنار بگذارند اما درگیری‌ها در بسیاری از مناطق سوریه، فروکش نکرده است.

بر اساس گزارش اینترفاکس، یک سرباز روس که 2 روز پیش در حمله «شبه‌نظامیان» در استان «حمص» سوریه زخمی شده بود، به رغم تلاش پزشکان ارتش، بر اثر شدت جراحات وارده، جان باخت.

ارتش روسیه به ماهیت عاملان حمله و نام گروه مسئول این ماجرا، اشاره نکرده است. گروه‌های تروریستی «جبهه‌النصره» و «داعش» در آتش‌بسی که این روزها در سوریه اعلام شده، جایی ندارند اما در برخی موارد و بخصوص در استان حلب، برخی گروه‌های معارض با این گروه‌های تروریستی به خصوص جبهه‌النصره همدست شده و آتش‌بس را زیر پا گذاشته‌اند.